Det er vel ikke greit eller? Betaler man for SAS Plus har man vel krav på snacks og drikke, står jo tross alt spesifisert på billetten man kjøper. Hvis SAS skal begynne å nekte det også er veien kort for meg til forbrukerrådet. Har vurdert det allerede på bakgrunn av at de selger billett med tilgang til lounge, selv på ruter de selv vet godt at det ikke gis tilgang til noen lounge (og ja, jeg vet de har "sikret" seg ved å legge på en asterisk med "der tilgjengelig" - men det er ikke så lett å få med seg)
Vår flight til Catania fra CPH var uten wifi. Ingen tralle forbi. Når jeg pent hintet om trallen, fikk jeg servert det jeg ønsket. Da hentet de til oss på rad 1. Ingen andre spurte.
Jeg kommer ikke til å hinte pent hvis den uteblir når jeg har betalt for det selv, men jeg er ikke like konfliktsky som nordmenn flest
Sjekket billetten fra en nylig tur i Plus nå, og der står: KRS - OSL: No Meal Service (fikk bare kaffe) OSL - CPH: Refreshment (fikk plukke hva jeg ville fra tralla) CPH - ORD: Meal Non-Specific (fikk masse god mat og drikke) Ut fra hva som står på billetten kan jeg altså vanskelig se at jeg har noe å komme etter hva angår manglende servering på det korte legget KRS - OSL.
Får vel fra tralla mellom OSL-BGO også, som er samme eller enda kortere. Jeg hadde ikke latt den gå, men du gjør som du vil
Når du flyr disse 2 flightene for å sikre året med Priority reward hos NAS gir de allerede gratis kaffe/te som er en av fordelene. Men du må fly ut av landet eller på en rute som er lengre enn bare innen sør-Norge ja
Selv om SAS I årevis har skrevet på billettene at de gir servering også når de ikke gjør det, så er normalen kun kaffe/te på de korte innenriks rutene ja. Mest overraskende at de faktisk har klart å skrive riktig på KRS-OSL billetten din, hehe
Har en uvanlig booking fra HAU-OSL i morgen. SK metall flyving. Er det fortsatt ingen servering på dette strekket?
Har ikke opplevd "cateringproblemer" på hau-osl på en stund... @benair flyr vel strekket oftest av de på forumet her, så han er kanskje best til å svare
Var ikke noe servering 1. september på OSL-HAU, grunnet noen uforutsette problemer. Aner ikke om det var reelt eller et hemmelig triks.
Flyr denne ukentlig, har ikke opplevd noe lugging på servering siden i vår på de flightene jeg har vært med på.
Kan melde om fullt fly, og besetning i strålende humør. Bestilte en cola zero og potetgull, hvorpå det ble påpekt at jeg måtte betale for chipsen selv om brus var på bolaget. Det går helt fint svarte jeg. Han smilte bare og gikk videre
Mellom SVG og BGO har normalen vært ingen servering grunnet den korte flytiden. Ingen ekstra fordeler med Plus, annet enn at du får sitte på de 20 forreste radene. Onsdagens og dagens tur har de oppgradert til kaffe og te, selv med mye beltebruk grunnet turbulens. Hjelper kanskje at kabinen ikke var full, men aldri blitt tilbudt kaffe på den ruten.
Som forumets lokalreporter for OSL-HAU har jeg en oppdatering om serveringskonseptet i Premium på denne ruten. Siden oktober er nå Premium-opplevelsen at besetningen holder en blå plastkurv med "todays selection of snacks" opp foran deg i nesehøyde, så får du lov å ta deg en snacks, før de tilbyr drikke. Så langt har utvalget hver gang vært muffins, chips og cashewnøtter. Spurte pent om det var mulig å få en proteinbar istedenfor, men det var det dessverre ikke, siden det ikke var "todays selection". Jeg antar det fortsatt er fullt utvalg fra den ordinære menyen til salgs i økonomi? Er det noen som vet hvilke andre ruter dette konseptet er introdusert på?
TRD-BDO-TOS i går hadde samme konsept og utvalg. Spurte om en Haribo, men det var ikke en del av dagens utvalg..
Jeg har sett det samme på OSL-TRD onsdagen. Heldigvis fra et sete i billig-Economy, booking class O. Hadde irriterte meg å betale en tusenlapp mer og få valg mellom chips og muffins.