SAS innenrikslounge på OSL

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 26. febr 2014.

  1. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Endelig skjer det noe her. Mens jeg var i fint driv nedover piren på OSL i dag, kom det opp et stooooort banner på ene siden som sier at SAS åpner lounge her til sommeren, rett over der hvor gate 14 er nå. Det som er enda bedre er at de allerede har begynt arbeidet, woho! En ny trapp er satt opp, samt en rekke forskalinger og div annet som hører med på en byggeplass (hva vet vel en kontorrotte som meg? =P).

    Mao, dette ser jo meget lovende ut!

    Plasseringen er jo så som så, de fleste må traske ganske langt for å komme til loungen, men det er da veldig mye bedre enn å ikke ha lounge. Har selv 6 timer connection i juni på vei hjem fra Usa, håper VIRKELIG den loungen er operativ innen det.
     
  2. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, den ligger jo helt ytterst på innenrikspiren. Håper de får opp noen vegger, for ellers kommer man til å sitte på utstilling der oppe.

    Kan det tenkes at dette blir kun for diamond medlemmer?
     
  3. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Kan aldri tenkes at det blir, hvorfor skulle den plutselig det? Etter eget utsagn skal den vel romme opp mot 300 mann/kvinner på det meste, i tråd med resterende lounger.
     
  4. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Det står på banneret at tilgang gjelder for EBG og Plus. Kjipt for EBP, som må gå på Franks i stedet ;)
     
    BERI and Dash like this.
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    EBD/EBP til Pizza Hut og Franks! No mercy!!!
     
  6. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Greit det så lenge serveringen er gratis!! Kunne vi fått med Seafood baren også?? :D
     
  7. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Må satse på å få til et samarbeid med Seafood baren også :D

    Blir det en egen "gullstue" på innenriksloungen? Noen som vet?
     
  8. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Håper det, for det kommer til å bli ganske fullt med alle Plus paxen som kommer til å "bo" der mellom flightene, men med 70000 EBG og 15000 EBD blir vel fullt der også :)
     
    Last edited: 26. febr 2014
  9. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det blir spennende å se se hvor fullt dette blir. Siden konseptet blir enkelt a la innenriks på Arlanda, blir det neppe ett sted hvor folk kommer for å henge ut, så for alle som reiser ut fra Oslo og har fast track blir det vel som før, ingen grunn å være på OSL mer enn nødvendig. For de av oss som har mye innenriks transfer på OSL kan jo dette være en fin venteplass for å jobbe eller slappe av, så personlig ser jeg frem til dette.
     
  10. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Min magefølelse sier at det ikke blir så verst plassmessig. Kanskje opp mot fullt i peak, men transittid innenriks er ofte bare 30-50 min, som gir liten/ingen tid til lounge. Og de som starter fra OSL kommer neppe noe tidligere for en spartansk innenrikslounge. Trekk fra Plus-kunder som ikke får med seg loungetilbudet, så tror jeg det blir sitteplasser igjen til resten. :)
     
    SASlovah4evah liker dette
  11. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Håper du har rett :) For oss som til tider har lange transfers på OSL er jo dette en helt klar forbedring, selv om det ikke blir alkoholservering i loungen. Blir spennede å se hvordan end produktet blir.
     
  12. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Absolutt, et rolig område med wifi og strøm er verdifullt for meg i hvert fall. Det er vel alkohol i ARN-loungen? Tipper at det blir øl/vin hvis ikke alkoholloven forhindrer det. Men alt utenom wifi+strøm ser jeg på som en bonus. :)
     
  13. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det var lovgivningen jeg tenkte på, men det er vel slik at så lenge man ikke har bevilgning (for å selge alkohol) så går det vel greit. Enig at så lenge det er en stille og forholdsvis rolig plass, hvor man kan jobbe mens man venter, blir dette meget bra.
     
  14. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Helt greit det. BA har jo en løsning der BAEC Golds kan handle for GBP20 på Starbucks i London. Bare å vise boardingkort. SAS får nok til noe tilsvarende med Franks på Gardermoen.
     
    Jørgen liker dette
  15. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde ikke vært spesielt godt på kroppen, hehe.

    Nei dette går nok så fint. Av en eller annen grunn blir det alltid hyling når det skjer noe, men det funker som regel ganske så greit. Ref sølv inn i loungen ved jul/sommer, det gikk jo riktig så fint feks.
     
  16. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Du mener at alle som har loungetilgang (CW-pax, F-pax, Sølv og Gullgutter) kan handle på Starbucks på T5C dersom flighten går derfra?
     

Del denne siden