Gebyr for å bestille reiser pr. telefon som kunne blitt bestilt på nett. SERVICE FEE FOR PERSONAL ASSISTANCE OF BOOKING STAR ALLIANCE AWARD TRIPS 2019-03-15 To align all our booking concepts, a service fee* of 375 SEK/NOK/DKK or 40 EUR/USD per person and booking for personal assistance of bookings of Star Alliance award tickets will be implemented from 1st of April 2019. The service fee will only apply when a EuroBonus member has the possibility to book the Star Alliance award tickets online free of charge through our online booking tool but chooses to book via customer service, e.g. phone, chat or e-mail. Exemptions* apply for EuroBonus Diamond members, Unaccompanied minor (UMNR), and infants. It’s always recommended to book flights online, if possible. * subject to change
Er det lov å håpe at dette erstatter dagens gebyr på *A-bookinger, som vel også kalles «service fee»?
De kaller jo dette også for service fee, som per nå er på 150. Synes det er ganske friskt om de tar 375 i service fee for å booke, + 450 i service fee som ikke refunderes. Er forsåvidt mer bekymret for at flere og flere agenter nekte å booke leg for leg, siden Star Alliance bookingen ikke alltid gir de beste alternativene.
Ser ut som en grei endring det der, og bra at de tydelig skriver svart på hvitt hva som gjelder. Når det gjelder endringsgebyr (for en F CT-booking med 2 pax), hva ligger prisen på nå? Jeg har vært i pappaperm de siste månedene og ikke klart å holde meg helt oppdatert. Har gått gjennom mye av backloggen nå, men har ikke funnet svar enda.
Hmm, jeg booket en tur i First på torsdag og jeg ble avkrev service fee på 450 kroner. Bør jeg sende en henvendelse til diamantmailen og kreve dette tilbake? Dette er jo en tur som ikke er mulig å booke online.
Om man setter sammmen en rute som ikke finnes på award-siden til SAS, så finnes den jo ikke der, ergo så kan man vel ikke med den teksten de beskriver ha hold for å kreve gebyr. Er nok ikke skrevet av en jurist akkurat
De 450 kr må du nok betale uansett, de er heller ikke refunderbar (etter 48t) Det nye er at det kommer Kr 150 på toppen av disse 450,-
"Utgått", fant ut at det dama sa i Tallinn, ikkje var det samme som det ho gjorde Skal EBD ikkje betale 150 kr i gebyr på booking av CT? Edit: EBD betaler ikkje, såg over papirene no Eg vart avkrevd dette to gonger når eg booka, ein gong ved bestilling og ein gong ved endring innen 24 timer(då slapp eg å måtte betale 450 pr pers to gonger) Edit: Dama sa eg måtte betale det, men gjorde det ikkje Edit: Har eg sagt det samme mange nok gonger no, vurderer om eg skal slette eller ta inn litt meir informasjon
Når eg ringte inn for å bestille ein CT, og spør om avgiftene, så får eg beskjed om at det er standard avgift og tillegg på 450 pluss 150 kr. Eg spør om eg skal betale de150, og får beskjed om ja, det er ikkje fritak for EBD. Eg finner så EVA på utreise og ringer inn innen 24 timer, og får då beskjed om at eg kan avbestille fritt, men at eg ikkje får refundert dei 150 kr. Eg har lyst til å fly EVA istaden for SQ-C, og seier go. Men no når eg går gjennom papira, så ser eg at eg aldri er trekt dei 150 kronene, og har fått full refundering. Så då er me frittatt for dei 150. Forsto du @holmen ? (Men det var ganske fine gebyrer, for å fly OSL-LHR-BKK-TPE-BKK//BKK-FRA-OSL for 1580 kr inkl 450 i bestillingsgebyr) Mitt spørsmål, er om dette nye gebyret erstatter desse 150?