SAS Ireland

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av vthise, 24. juni 2018.

  1. vthise

    vthise EBD

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    Hadde min første tur med SAS Ireland i dag. Rolig på de første 40 min av flyturen, men de beholdt fasten seatbelt på hele veien. Hadde et min med lett turbulens totalt. Virket rett og slett som et tiltak for å ikke ha folk i midtgangen.

    Under serveringen var det heller ikke spørsmål om du ville ha annen drikke en kaffe/te. Sparer selvsagt penger på det, men hvor lenge betaler folk for pluss hvis alt av service forsvinner?

    Og ingen informasjon på dansk/norsk/svensk; blir litt morsomt når de ansatte har skilt med «welcome home».
     
  2. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilken strekning var dette?
     
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Har bare hatt gode erfaringer på de turene jeg har hatt med SAS Ireland.

    Hyggelig crew og de har hatt full kontroll på at jeg er diamant, så gratis drikke har det vært flust av.
     
    Liza liker dette
  4. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring fra SAS Ireland var i Go fra ARN til LHR. Under serveringen ble jeg spurt om jeg er diamant, noe jeg bekreftet før jeg bestilte drikke. Tenkte at disse har kontroll, men rett etterpå overhørte jeg at han som serverte meg fikk pepper av kollegaen sin... "You always need to double check if they are a Diamond member. Always double check." Hvor hadde han det da fra, om han ikke allerede hadde sjekket dette før han spurte? Jeg blir jo helt sprø av det gratis drikke-greiene. Viser du diamantkortet så ser de rart på deg, og hvis du ikke viser det så krever de betalt. Dette er helt tilfeldig, jeg klarer ikke å finne noe mønster. Ikke selv CityJet har styr på dette.
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,150
    Likes mottatt:
    869,606
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har reist med SAS Ireland en gang .. riktig nok i Plus (1D) ARN-LHR og med hånden på hjertet ... jeg har aldri opplevd bedre service på noe SAS fly i Europa i nyere tid!

    Liverapport fra flygning 13.januar:

    "All erfaring tilsier at guttene og jentene i et SAS fly forstår bergensk, det er ikke lenge siden den «store høvdingen» i bolaget sa hoverende ovenfor Kjos og gjengen «hos oss er det bare skandinavere og skandinaviske personalbetingelser» ... det var tider det!!

    Nå er det nye tider og nye regler og SAS Ireland!
    Mannen sto pent og smilte på gulvet ved 1D, jeg sa på bergensk at han sto i veien for meg .. «sorry Sir I’m on my boarding possion» ..
    Med noen engelske ord fra meg flyttet han seg ...

    Vet de at de jobber for halv lønn?
    De har i alle fått opplæring et sted, men ikke hos dragene hos SAS .. nå har vi fløyet et par timer eller vel så det og de har gått gjennom Plus delen sikkert tyve ganger med mat og kaffe og drikke og øl og sprudlevann og sjokolade og kaffe og drikke ..
    Hva de har gjort bak i bussen vet jeg ikke men vi lider ingen nød ..og de smiler og spør om vi vil ha noe mer!

    Er sikker på at unge lovende @holmen har fått det han trenger også, men han sitter i baksetet på Plus

    Her har dragene hos SAS Scandinavia og gardinmafiaen mye å lære!
    Her har jeg sett damene oftere og fått mer oppmerksomhet en på en Plus flygning fra USA ..

    Maten var helt OK .. kuben inneholdt kalkun»guffe» med ristete grønne erter og salat og og .. men varmt tyttebærbrød var ikke min greie .."
     
    Last edited: 24. juni 2018
    Liza and Kristian like this.
  6. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har reist med SAS Irland nokre gonger, og har fått den sørvisen eg forventer på ein SAS flygning
     
  7. Travelmate

    Travelmate Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    28
    Alt fungerte som normalt London-Oslo da jeg fløy de i plus for noen uker siden
     
  8. vthise

    vthise EBD

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    68
    Bonuspoeng:
    18
    SVG - CPH
     
  9. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg reiste BGO-SVG og hadde behov for å ladde mobilen og da fikk jeg låne en powerbank. Da var jeg fornøyd.
     
  10. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Flyr SAS Ireland BGO-SVG?
     
  11. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Dette kom litt feil ut. Har etterforsket min egen framferd og finner at det var City Jet med CRJ maskin og de er jo based i DUB. Tabben innrømmes, men powerbanken funket.
     
    KristianR liker dette
  12. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Og DET er jo det viktigste! :)
     
    braathens safe liker dette

Del denne siden