SAS IT strikes again!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Are, 24. juni 2019.

  1. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
  2. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    +1! Er jo flere her inne som har opplevd div tull med konto.
     
  3. SemiFrequent

    SemiFrequent TrumfGull

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Etter å ha blitt «kastet ut» av kontoen min for en stund siden måtte jeg endre e-postadresse. Dessverre er ikke systemet helt sømløst, så jeg bedriver for tiden passordrulett med lagrede passord på nøkkelringen hver gang jeg skal inn på en ny tjeneste. På plusgrade og onboard wifi må jeg bruke den gamle e-posten, men med forskjellige passord
     
  4. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Fatter ikke at de ikke enten kan legge til SMS bekreftelse eller Google Authenticator. Kan være valgfritt slik at default er avskrudd men at man legge det til om man vil.
     
    DanH, NorFlight and Misterix like this.
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,471
    Bonuspoeng:
    293
    I dag skulle jeg legge inn påkrevd passinformasjon for et par reiser til USA.
    Men, jeg får feilmelding hver gang.
    upload_2019-11-2_14-51-44.png

    Feilmeldingen er jo veldig beskrivende, så jeg må til slutt gi opp. Prøver på en annen flyreise, og da går det helt fint. Så, jeg prøver på nytt på den første.
    Jeg gjør én endring: Dropper hotellnavnet (og dermed et komma..) på adressen, og da går det gjennom. Altså: Man kan ikke putte komma i adressen. Og, man får en helt ubrukelig feilmelding om man prøver.

    I tillegg:
    Noen burde ta en liten gjennomgang av rettskriving på den nettsiden.
    upload_2019-11-2_14-54-22.png

    Det er maaaaange sånne eksempler.
     

    Attached Files:

    Storbaba and NoLimit like this.
  6. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Min mistanke har lenge vært at SAS-sidene i utgangspunktet skrives på engelsk og/eller svensk. Deretter skjer en maskinoversettelse til de andre språkene som SAS publiserer på. Deretter må en, igjen min mistanke, underbetalt og innleid korrekturleser gå gjennom alle sidene etter beste evne i løpet av altfor kort tid...

    ***

    Takk for tipset om å unngå komma i USA-adresser! :)
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,471
    Bonuspoeng:
    293
    Tror du kan ha rett i det. Innimellom står ting på svensk. Underlig at man ikke har litt fokus på rettskriving..
     
  8. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Som så mye annet er vel det forbedret bort...
     
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Forbanna drittsider om dagen. No har det vore så fordømt ustabilt med SAS sine sider dei siste vekene, lurer på om det blir bedre.

    Heldigvis fungerer classic.sas.no
     
    drsyk liker dette
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,471
    Bonuspoeng:
    293
    Så det er (heldigvis) ikke bare hos meg at sas.no er håpløs for tiden?
    Det er jo helt umulig å gjøre noe som helst..

    Jeg har en booking som jeg får opp i appen, men ikke på nettsiden.. Litt underlig.
     
  11. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Håpløst, har en bonusreise i sas plus, får ikke endret eller avbestilt den. Og sittet i telefonkø godt over en halv time nå (EBG) uten at det skjer noe. :-(
     
  12. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,284
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, underlig, Men har det egentlig noe å si? Tenk på de 2 mill som ikke fikk lagt sin stemme på sin artist.... Noen må gå.
     
    drsyk, Grooo, holmen and 1 other person like this.
  13. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har I hvert fall mine ting kommet på stell. Fikk omsider tak i en engelsk talende traveller consultant igår og kansellert den gamle bonusreisen samt bestilt ny, med de avgangene jeg ville ha. Nå først er den gamle reservasjonen borte fra appen og den nye kommet på plass. Det eneste som mangler nå er at bonuspoengsaldoen blir rett...
     
  14. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Forhåpentlegvis treff eg no på riktig tråd.

    Litt bakgrunnsinformasjon:
    Eg ønskjer å fly VDS–KKN–OSL–TRD (WF+SK). Dersom eg ønskjer å reise i SAS Plus er dette den billigaste varianten.

    Dersom eg bestiller SAS Plus på strekninga VDS–TOS–TRD vil strekninga VDS–TOS bli i C-klasse og den strekninga åleine kostar over tre tusen kroner, nesten like mykje som heile VDS–KKN–OSL–TRD kostar totalt.

    Å bestille ruta VDS–KKN–OSL–TRD har inntil for nokre få månader sidan vore problemfritt både hos SAS og Widerøe. Helst vil eg bestille via SAS fordi det gir fleire EB-poeng ved bruk av Amex.

    Sjølve mysteriet:
    Det mystiske er at dersom eg ønskjer å berre betale med klingande mynt dukkar ikkje VDS–KKN–OSL–TRD opp som eit alternativ, men dersom eg vil betale både med pengar og poeng så dukkar akkurat den ruta opp. Det same gjeld returen TRD–OSL–KKN–VDS.

    Er det fleire som opplever at ønska rute ikkje dukkar opp ved søk av billett for pengar, men som finn eit betre utval ved søk på billettar for poeng og pengar?
     
  15. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Opplevere det samme eg også, men då ofte til ein voldsom pris. Men har ikkje søkt på dette på lang tid.

    Det ser også ut som om det er noko meir stabilt no, (Og eg har så lyst til å nevne at det også no er meldt om positive nyhende om Corona-viruset, og at det kan vera at sas.no no er på bedringens veg, men eg gjer det ikkje)
     
    Kristian liker dette
  16. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, poengprisen er heilt hinsides, men dersom eg fordeler penge-/poengbetalinga slik at eg betaler færrast mogleg poeng (500), så blir pengeprisen omtrent slik eg hadde forventa han vart om eg berre betalte med pengar.

    Forresten kjøpte eg billettar til CPH på same viset. Poeng+pengar gjorde at SAS glatt sendte meg via KKN–OSL, men dersom eg berre betalar med pengar må eg via TOS–OSL. Dersom eg vil til ARN får eg for pengar ikkje reise via TOS–OSL, men MÅ dra via KKN–OSL. Eg trur eg må ha promille for å forstå logikken...
     
    Avixlo, drsyk and ValdresBjarne like this.
  17. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Wow! New tricks!
    Det skal testas.
     
  18. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Last edited: 18. febr 2020
    RoadKing and drsyk like this.
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Skulle ønske dette var standarden (og reelt), at det ikke er begrenset med plasser på bonus, men på betalte billetter :)
    upload_2020-2-27_14-54-5.png
     
  20. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Apropos SAS IT, så ser jeg i loggene på mailserveren at SAS har problemer rundt sending av epost:
    Feb 27 21:00:32 login postfix/smtpd[1867]: NOQUEUE: reject: RCPT from r78.p50.neolane.net[185.15.50.78]: 450 4.1.8 <[email protected]>: Sender address rejected: Domain not found; from=<[email protected]>

    Kanskje derfor noen nyhetsbrev har forsvunnet..
     

Del denne siden