SAS Julekalender 2025

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av steve0, 01. des 2025.

1. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,487
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville ikke satt hus og hjem på at de deler ut 15k med en gang du har gjennomført 10leg, de kan like gjerne komme etter kampanjeperioden er over.

Du kan prøve å spørre sas og se om du får et svar.

Det eneste grace kan hjelpe deg med er hvis det er meningen at du skal få 15k med en gang etter 10leg og det er forsinkelser i overføringen.

K

2. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    28
    Betyr det at å f.eks kjøpe ni vaskeark for å oppnå Concious traveler før 31.1 også går til h? Mener å ha lest et sted at poengene fra slike kjøp ikke ble overført før 30-dagers returrett var passert?

3. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    115,979
    Bonuspoeng:
    350
    Korrekt

4. WingmanWizard

WingmanWizard Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    183
    Bonuspoeng:
    43
    Mener det de kom presis 30 dager etter kjøpet ikke etter utløp av returrett, om det er viktig. Så du må ha sett filmen og kjøpt ni vaskeark senest 01.12. Men hvorfor vente så lenge om man vil være sikker.

5. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    28
    Hva med donering av 5000 poeng? Telles det som ni skritt om man gjør det om igjen ni ganger?

6. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    3,986
    Bonuspoeng:
    113
    Mener det var noen som sende mail til Hertz i Norge og fikk hjelp til å få riktig poeng. Hertz Norge sendte info videre til utleiestasjon som videre ordnet opp... Men tok visst tid.

Jeg avbestilte min igår og bestilte på ny pga 30% lavere pris nå... Så får dessverre ikke testa ut.

Flymunda liker dette
  7. democomputer

Likes mottatt:
    6,487
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det skal det gjøre. Jeg donerte 10k poeng (#snikskryt) under julekalenderkampanjen, og det kom to skritt ganske med det samme. Så du trenger ikke dele det opp. Det er vel samme konverteringsrate som kjøp av level-poeng.

K

8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    13,100
    Bonuspoeng:
    293
    Conscious kjøp dateres tilbake til kjøpsdato, så det er ikke nødvendig å ta høyde for at det tar tid før de godskriver. Se siste punkt under.

Vi teller hvert trinn fra datoen når det fullføres, og ikke når transaksjonen blir registrert på Conscious Traveler-kontoen din. Spesielt:

• Lære om biodrivstoff: datoen da du ser videoen
    • Legge til biodrivstoff som tilleggstjeneste: avreisedatoen for den første flygningen (strekningen) i bestillingen
    • Donasjon av poeng til veldedige organisasjoner: datoen da donasjonen ble gitt
    • Kjøp av Concious Traveler-produkter: datoen kjøpet ble gjort i EuroBonus Shop
    Kilde: https://www.sas.no/eurobonus/conscious-traveler/

9. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    36,069
    Bonuspoeng:
    183
    Selv om kjøpet tilbakedateres for godskrivelse av "stempel" hjelper jo det lite om poengene kommer senere og i feil periode.

Gjennomførte mine siste steg for 2025 ved bestilling av vaskeark 9. september. 5000 statuspoeng ble godskrevet 9. oktober.

Mulig en kan krangle seg frem til en tilbakedatering (var ikke behov for det for meg) men tenker for egen del at det enkleste er å ha dette i bakhodet for å treffe rett ifht når poengene trengs eller ikke trengs

10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    13,100
    Bonuspoeng:
    293
    Din metode er den kanon-sikre, det er helt klart.

Har forstått (og sett) level-points blir tilbakedatert til kjøpstidspunktet i egen kontoutskrift. Det skjedde sist gang for ganske presist ett år siden, så de kan jo evt ha endret.

Men grace-perioden er jo der nettopp for å ta opp i seg sene tilbakedateringer (og sene kjøp av level points, som også tilbakedateres) - som i neste omgang betyr at man har "non-stop" EBG feks.

Shankly liker dette
  11. CLT

CLT Nytt Medlem

Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    33
    For min del har Concious Traveler-"stemplene" blitt satt til kjøpsdato, men overføring av poengene har dato 30 dager etter kjøpsdato. Både i 2024 og 2025.

Kjøp av ullballer 31.10.2024
    Concious Traveler-steg 31.10.2024
    Bonuspoeng og nivåpoeng 30.11.2024

Kjøp av vaskeark 25.10.2025
    Concious Traveler-steg 25.10.2025
    Bonuspoeng og nivåpoeng 24.11.2025

12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,011
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis man donerer til "Min Stora Dag" kan man donere penger istedenfor poeng. Hvert steg koster da 155 kroner istedenfor 5000 poeng. Donasjoner til de andre organisasjonene tar kun betaling i poeng.

13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,011
    Bonuspoeng:
    293
    Forøvrig.. hvis man må donere 45000 poeng for å få dette til å gå så kan man jo like greit kjøpe 5000 nivåpoeng for 50000 bonuspoeng og være sikker på å få dem i rett periode.

Cumulus and petrate like this.
  14. democomputer

Likes mottatt:
    6,487
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, hvis du er avhengig av timing og tilrettelegging for å treffe riktig periode. Hvis ikke så er det jo hyggelig at det går noe penger til en god sak og ikke bare rett til SAS.

K

15. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,301
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde ett litt speisa øyeblikk der jeg tenkte "Jeg må trikse meg til noen poeng", også fikk det opp for meg, "Nei, jeg er jo LTG :confused:" hvorfor blåse penger ut av vinduet? o_O .... Jaja, slapp av :D:cool:

16. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    28
    Er premium economy og flex det samme? Finner ingen av førstnevnte når jeg søker fra TRD til Amsterdam, London, Berlin, Dublin eller Gdansk. Eller er det bare fordi premium economy billettene allerede er snappet opp av ivrige bonusfolk?

Finner bare light, standard og flex, og så business og business flex..

17. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,011
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis man skal dømme av hvor mye penger det koster å kjøpe donering for den ene gode saken det går å betale med penger så tjener SAS mer på dette enn feks Redd Barna gjør. Det er alltid mest effektivt å gi direkte :)

EDIT: Men jeg tar poenget ditt at i akkurat det tilfellet med 45000 poeng til donering mot 50000 poeng til en god sak så går det mindre til SAS og mer til god sak.

Last edited: 09. jan 2026
    democomputer liker dette
  18. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,343
    Bonuspoeng:
    93
    Nei. Premium Economy finnes ikke lengre på Europa-flyvninger, der selges det kun eco og biz.

Travellingalf liker dette
  19. democomputer

Likes mottatt:
    6,487
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, misforstå meg rett, SAS er en elendig plattform for å bedrive veldedighet, det har vi heldigvis bedre mekanismer for:). Men som du sier, i akkurat dette ene tilfelle hvis planen er å kjøpe 5k levelpoeng med bonuspoeng så er donering hakket hyggeligere.

K

20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    13,100
    Bonuspoeng:
    293
    Economy er economy i Europa. Finnes ingen variasjoner.

Men så lenge du flyr ut av Norden (eller mellom de nordiske hovedstsdene) får du business foran gardin dersom du booker det.

Med andre ord: aldri mer enn 2 klasser, bortsett fra på interkontinentalt.

Cumulus liker dette

Del denne siden