Edinburgh

Tråd i 'Bonushjelp' startet av jayeff, 12. juni 2016.

  1. jayeff

    jayeff Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Lurte på å gjøre noen MR til Edinburgh. Er det noen som vet hvordan det fungerer ved ankomst der? Må man gjennom passkontroll og security, eller kan man gå rett ut i gaten og boarde igjen straks det er klart?
     
  2. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Med mindre de har endret ting nokså drastisk i ombyggingen de hadde nokså nylig, så må du ut igjennom customs, så inn igjen igjennom security, osv.
     
  3. jayeff

    jayeff Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar!

    Noen med erfaring på hvor mye tid man da bør beregne mellom flygninger? Reiser bagasjeløst, og har BP på app.
     
  4. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Du går igjennom en korridor, passkontroll, ut landside, og rett opp en trapp til security. Har inntrykk av at security ganske kjapt (selv om jeg har ankommet til Edinburgh mange ganger har jeg faktisk ikke flydd ut derfra siden ombyggingen, men har flere ganger fulgt folk til flyplassen og sett dem igjennom security). Passkontroll på vei inn har ganske nye elektroniske gates, så det har vært effektivt når jeg har ankommet ihvertfall. Men man kan jo ha uflaks...

    Jeg tror Norge-flyvningene har en tendens til å ta av fra ytterpunktene i terminalen, avhengig av hvilken ende du ender opp på tar det 5-10 minutter å gå dit.

    Så det er egentlig litt vanskelig å si, kommer an på kø i pass og security, men tror 40 minutter fra landing til takeoff bør gå greit. Personlig ville jeg nok ikke beregnet mindre.

    På en kompleksitet-skala som går fra Bringeland i bunn til Gardermoen på topp vil jeg si at Edinburgh ligger på Stavanger-nivå.

    (Og om du skule bli strandet et sted er vel Edinburgh nesten det fineste stedet i verden å bli strandet da, men det blir fort litt subjektivt ;) )
     
    mhsalv and jayeff like this.

Del denne siden