SAS Julekalender 2025

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av steve0, 01. des 2025.

1. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,678
    Bonuspoeng:
    183
    Litt spent på hvordan Hertz FNC skal skjønne så mye av en norsk julekalender, men har sendt en e-post til Hertz i Norge, så får vi se. De har normalt en god kundeservice på e-post.

2. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    3,986
    Bonuspoeng:
    113
    Hold oss gjerne oppdatert.

Det kan jo hende norsk Hertz utbetaler det, men krever penger for poengene fra lokal stasjon... Who knows

Flymunda liker dette
  3. WingmanWizard

WingmanWizard Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    183
    Bonuspoeng:
    43
    Sånn var det for meg også, tror det er likt for alle.

4. Nordlys

Nordlys Enkel gutt fra landet.

Likes mottatt:
    299
    Bonuspoeng:
    63
    Prøver å skaffe meg 10 legs og planlegger en retur fra Milano med 4 legs. Noen fare for at "systemet" synes synd på denne stakkaren med den fæle ruta og "forenkler" den automagisk? Eller har jeg krav på å få bokført legsa som booka? 6 legs på bookinga for 1654 kroner.

Last edited: 12. jan 2026
    Cumulus and eventyrer like this.
  5. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    93
    Så lenge det er en ren SAS-reise skal du vel få både poeng og legs registrert i henhold til opprinnelig rute ved irrops

6. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    273
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som har fått doble poeng på business/premium flights i dag? Jeg har fått det vanlige poengene, men de er ikke doblet...

tkrunning liker dette
  7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    13,100
    Bonuspoeng:
    293
    SAS skrev vel noe i kalenderen om at man ville få vanlige poeng først, og at de i etterkant ville legge til doble points. Uten å si noe om hvor lenge etterpå.

Hvis jeg husker riktig, da :)

Teknolai liker dette
  8. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    273
    Bonuspoeng:
    63
    Det høres jo ut som SKIT. Får gi dem litt tid før jeg sender dem en mail.

tobeornot999 liker dette
  9. Loffen

Loffen Medlem

Likes mottatt:
    476
    Bonuspoeng:
    63
    Fløy en leg i dag.
    For min del tikket doble poeng inn med engang, men jeg fikk ikke doble statuspoeng. For reisefølget kom det ingen doble poeng. Virker litt som at problemene som var i fjor fortsatt er der.

Teknolai and Norwegian_Traveller like this.
  10. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,313
    Bonuspoeng:
    183
    Fløy til London i dag. Ikke fått dobbelt av noe ser jeg. Får vente til returen er gjennomført før fyrer avgårde en mail

11. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,162
    Bonuspoeng:
    183
    Direkte eller via cph/arn? Kan tenke meg at de må ha noen til å jobbe med kuleramma for å splitte ut "connecting flights within scandinavia" før de dobler.

12. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,313
    Bonuspoeng:
    183
    Via Arlanda

tobeornot999 and Rscott like this.
  13. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,313
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvde meg å etterlyse doble poeng på chaten. Fikk svar at de ikke kunne gjøre noe og at jeg må ringe SAS Holidays (av alle ting)på et UK nr som igjen selvsagt ikke fungerer…. Får vente til Skandinaverne er tilbake på jobb mandag tenker jeg. De på kundeservice ser da ut til å måtte stålsette seg på en haug med henvendelser om dette fremover

Last edited: 17. jan 2026
  14. Dash

Dash Medlem

Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Hei :)

jeg har meldt meg på 10 legs for 15 000 poeng i julekalenderen. Dette vil ta meg til Diamant. Men kvalifiseringsperioden min slutter 28. feb. Noen som alt har gjennomført 10 legs, og fått de 15 000 poengene? Kjipt å gjøre MR hvis poengene kommer etter kvalifiseringsperioden min er gått ut.

Og før noen spør? Hvorfor trenger du diamant når du har gull? Jeg er single mann som har ett Scandic hotell som nærmeste nabo. :D

kaiarne, Cumulus, Baldrick and 6 others like this.
  15. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,584
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har heldigvis kvalifiseringsperiode ut juli, så god tid for krangling dersom det skulle oppstå sånt i ettertid. Men det er ikke helt betryggende at så mange egentlig ikke ble påmeldt skikkelig på luke 23 - selv om de har skjermdump.

Forhåpentligvis løser det seg. Jeg har første reise onsdag, og får se hva som dukker opp da. Hadde to forrige uke, men de var kjøpt hos Widerøe og dermed ingen poeng/legs.

16. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,313
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk svar fra kundeservice nå. Enkelt forklart bad de meg slutte å mase og vente i minimum 8 dager for å se om poengene kommer for så å ta kontakt igjen

AB69 and Teknolai like this.
  17. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    273
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg sendte akkurat mail til diamant-mailen, får se om jeg får samme svar derfra...

18. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,313
    Bonuspoeng:
    183
    Og omtrent 30 min etter jeg fikk forrige beskjed kommer det mail fra diamantsupporten som bekrefter at jeg er påmeldt på 18. og 23. luka og jeg har til og med fått et eget ref nummer som jeg kan vise til i fremtidige saker om poeng mangler. Poengene fra London turen er nå blitt satt inn. Du verden!!

EndreD, Baldrick, Flymunda and 5 others like this.
  19. jallapetter

jallapetter Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk også kun doblet bonuspoeng fra MR på søndag. Tok kontakt i chaten og de ga meg også et eget refnr. De hadde sendt saken min til eurobonusteamet og ba meg ta kontakt og henvise til refnr dersom poengene ikke var kommet innen 3 dager. Merkelig at de ikke har klart å kode dette inn automatisk... Systemet har jo klart å registrere at jeg er påmeldt siden bonuspoengene ble dobla. Man kan jo spekulere.

Har heldigvis kvalifiseringsperiode ut mars, så ikke noe stress dersom det blir krangling.

20. Jojo

Jojo Medlem

Likes mottatt:
    135
    Bonuspoeng:
    43
    For dere som rapporterer å kun ha fått doble bonuspoeng, men ikke nivåpoeng, har dere også sjekket opp mot selve nivåpoengtelleren?

Jeg har ikke reist på denne kampanjen enda, men på kalenderen fra 2024 (for long haul premium/business-reiser i første kvartal 2025) så viste også min aktivitetsoversikt kun en dobling av bonuspoeng, men jeg så og regnet meg frem til at også nivåpoengene var doblet likevel.

Jeg tror ikke dette gjaldt alle, men det kan være verdt å sjekke, i hvert fall!

Del denne siden