SAS Julekalender 2025

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av steve0, 01. des 2025.

1. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,395
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, de skrev ganske tydelig at 10 legs skulle gi 15k nivåpoeng.

Norwegian_Traveller liker dette
  2. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    15,652
    Bonuspoeng:
    293
    Ramlet inn, 2 minutter etter landing..

Latterlig lite poeng (kunne egentlig latt være) for selve flight. Men, det var billig.

Noen ganger får SAS det til :)

Gir uansett frihet til å styre unna SAS. Var jo rute-tull igjen idag, og noe kødd på 8 av 10 flights siste par mnd til London/retur. Men nå er gullet godt til høsten 2027, som er nyttig de gangene det blir SAS av andre grunner :p

Screenshot_20260309_002520_SAS.jpg

Last edited: 09. mars 2026
    Ololsen, jgroneng, Rscott and 5 others like this.
  3. ccurrahee

ccurrahee Flyglad!

Likes mottatt:
    40,731
    Bonuspoeng:
    293
    Se der ja :) da er vel gullet og dermed evig gull lykke sikret med en stappa full og forsinket småfly tur til Køben .

Får ta en Carlsberg og feire kanskje ?

4. Ljmong

Ljmong Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har på gullmailen etterspurt doble poeng på min reise 15 jan OSL-CDG i biz. Dette var bestilt som en del av en AF reise, der nevnte segment ble bestilt med AF nummer, men operert av SAS. Kundeservice har nå i to omganger hevdet at det gjaldt «marketed and operated by SAS», og sist beklaget at det var uklart i teksten i julekalenderen. Ikke end of the world, men føles urimelig. Noen som har kjørt lignende saker, da jeg føler at mine argumenter ikke blir hørt?

5. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    116,297
    Bonuspoeng:
    350
    Det gjelder kun flighter med SK nummer som er operert av SAS eller deres innleide selskaper. Så en flight booket med AF rutenummer, selv om den er flydd av SAS får du ikke fordelene fra kampanjen.

Eddie47, NoLimit, Ljmong and 3 others like this.
  6. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,147
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk mine 15k på flight nr 9, trudde først jeg hadde telt feil, men etter en gjennomgang fra kontrollkomiteen (meg selv) så viser det seg at sas ikke kan telle. :p

Jeg har en flight 12 januar mulig den har sneket seg med i telleren til sas. Men den skal jo ifølge vilkår ikke være tellende.

7. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    12,272
    Bonuspoeng:
    183
    Var det tilsvarende kampanje i 2025 (altså 2024 julekalender)? Skal ut å fly 15 jan 2027 og lurer på om jeg skal gå for betalt billett eller bonus.

8. wf789

wf789 Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg fikk etter 8, men hadde to kansellerte flighter.
    En bekjent fikk etter 9 og hadde én kansellert flight.
    Alternativt ble reiser fom. 6 januar (Men ikke 5. januar) inkludert.

Magnus1001 liker dette
  9. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,147
    Bonuspoeng:
    183
    Det var dobble poeng på reiser til og fra asia/amerika. Ingen begrensning på klasse om jeg huser korrekt.

Flymunda liker dette
  10. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    6,286
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk etter 9, men 10 hvis vi regner med fra 1.1. Tror de skriver fra 15.1, men regner med fra 1.1....men det er bare en antagelse.

Magnus1001 liker dette
  11. Jon_Noj

Jon_Noj EBD

Likes mottatt:
    652
    Bonuspoeng:
    93
    Julekalender keep giving

Attached Files:

tobeornot999 and EndreD like this.
  12. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,147
    Bonuspoeng:
    183
    Doble poeng skulle vell vare ut april, 15k var kun frem til 31 mars.

holmen and Staralliance like this.
  13. taklama

taklama Nytt Medlem

Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    13
    Fikk alle doble poeng inn før flyet var ved gate, så da slapp jeg å krangle med kundeservice. Fine greier.

Dermed ga en enkelt tur/retur til USA (via CPH) i business flex 43 000 nivåpoeng. Kvalifiseringsperioden min begynte 01.04, og som det ynkelige sølvmedlemmet jeg er har det også en egenverdi å nå gull så tidlig i perioden som jeg nå gjør.

For en gullgruve dette var for min del. Så er vel jeg nettopp en sånn amatør som kanskje ikke burde ha gull. Til mitt forsvar har jeg også gitt kona streng beskjed om at hun ikke kjøper bleier eller tortillas uten å snakke med meg, for ikke å snakke om å lete i kalenderen etter egnede datoer for dagsturer til Gdansk. Jeg bare begynte ikke med det før ganske nylig.

Baldrick, petrate, Flymunda and 8 others like this.
  14. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,121
    Bonuspoeng:
    93
    Gratulerer!

This is the way.

Det er aldri for sent. Velkommen til galskapen!:D

15. taklama

taklama Nytt Medlem

Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    13
    Haha, takk for det. Plutselig går jeg for diamant, etter å ha overbevist meg selv at jeg kommer til å spise frokost på Scandic tre dager i uken. Selv om jeg innerst inne vet at det aldri blir sånn.

Ses i svingdør i Gdansk! Skal bare jobbe litt mer med den «hva tenker crewet når jeg snur ved gate?»-følelsen først.

Last edited: 09. april 2026
  16. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,533
    Bonuspoeng:
    93
    De har sett det så mange ganger før at de ikke bryr seg. Verre når du står i immigration i USA:

How long are you staying => Going back tomorrow.
    What is the purpose of your trip => Just a mileage run siro_O

17. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,147
    Bonuspoeng:
    183
    Ble stående 5-10 min å forklare akkurat dette til en offiser i immigrasjonen i Miami. Ble en lang forklaring når jeg sa milage run med sas eurobonus og kom inn med LH grunnet kannselert fly på vei ned. Måtte vise til sas sin melding om kansellering som heldigvis var på engelsk. :) Dette var i forbindelse med sas sin julekalender 2024.

Gribb, Norwegian_Traveller and stekus like this.
  18. Malmo

Malmo Status: LTG / EBD

Likes mottatt:
    1,036
    Bonuspoeng:
    93
    Eneste spørsmål jeg fikk under mitt 24 timers besøk til ATL i 2024 var "Atlanta, really?" og så himla hu med øyene med et smil og lot meg inn.

Hjelper nok at de har reisehistorikk på meg til USA tidligere, tipper utfallet hadde blitt en lengre samtale om dette var min første tur til USA.

19. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    12,272
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har svart «flying here» på spørsmål om formål med tur. Da kom jeg med La Premiere bonus-billett og hadde med oppasseren i AF-uniform i passkontrollen. Immigrasjonsoffiseren bare gliste.

Spielhaug, jgroneng, Kristian and 5 others like this.
  20. democomputer

democomputer Veteran

Likes mottatt:
    6,672
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde et døgn i DC med t/r LH F siste uken det var mulig. Måtte reise direkte etter en helg i Brussel og hadde kofferten full av øl. Passe påseilet etter en fin champagnetur og lite forståelse fra immigrasjon på hvorfor noen skulle velge å frakte øl fra Brussel til Oslo via DC:D Men mer hoderisting enn annet, de møter vel mye rart, og rart må være lov.

K

Del denne siden