Jeg har heldigvis ikke hatt problemer med slike vouchere ennå, men kommer nok til å føre en nøyaktig Excel-tabell over dem fremover. Hadde det vært mine vouchere, ville jeg dokumentert saken så godt som mulig og deretter sendt en skriftlig klage til SAS per brev. Dersom saken ikke blir løst innen rimelig tid, ville jeg bedt kredittkortselskapet om kortreklamasjon/chargeback. Helt uaktuelt å sitte åtte timer i telefonkø for å få SAS til å rette opp et problem de selv har skapt.
Da har noen hjulpet meg med gullmailen (da jeg ikke har brukt denne før) og jeg har skrevet en ganske omfattende epost til SAS. Lurer på om de ser det som et problem at jeg har brukt over 3 timer i telefon med SAS og at de ikke klarer løse problemet.....
Enig, men er du Eurobonus Gold så er i alle fall min erfaring at ventetiden er kort. Ring på dagtid og du får de mest kompetente (som regel…)
Dagens samtale, nr. 9 i rekken: I dag snakket jeg med Robert så sa at noen jobbet med å lage meg en ny Voucher. Dette ville ta noen dager sa han og jeg måtte bare følge med på mail. Tidsbruken med kundeservice er nå kommet opp i 200 minutter. Det eneste positive er at i dag sa svareren til SAS at det var 2 timers ventetid men jeg fikk svar etter 20 sekunder.
Bare et tips for oppbevaring av gave-kort. Har du iPhone kan du nå iOS27 lage dine egne kort i wallet. F,eks laget jeg denne på 5 min. Man kan senere kjappt bare klikke på ønsket f,eks beløp og oppdatere det etter hvert som du bruker det. Prøvde også en QR kode for gøy for dette kommer nok snart på de originale gavekort. @samplenumberinncard. .... Lett bruksanvisning i video her.
Jeg har regneark med alle gavekort, pin, utløp etc for sas og alle mulige andre ting. Kan sortere på utløpsdato og restbeløp.
Men er det ikke rart at SAS ikke kan informere om hva et gavekort er brukt til? Når de får oppgitt nummer + pin burde de kunne spore bruken? Pr. nå sier kundeservice at de må ha en reell bestilling å sjekke mot.
Av bokføringshensyn vil jeg anta at de i det minste må kunne spore alle utestående gavekort, og tilhørende saldo. Og derfra vil jeg tro det ikke burde være så langt teknisk fra å kunne tracke bruken av hvert enkelt gavekort.
Jeg holdt på å si det samme. Har gjort dette i flere år på Android. Det ser pent ut også, vil nå jeg si. I tillegg samme metode med hva som helst av billetter som kommer med en QR eller strekkode. Hvis nettstedet eller appen er dårlig og ikke tilbyr Google Wallet lagring: kvikk screenshot og legg til bildet i Wallet. AI og logikk treffer hver gang, og lager en fin og flott "Wallet-billett" så jeg har alt på ett sted. Ble helt overrasket da jeg søkte kjapt på nettet og ser at dette først kom til Apple nå helt nylig
Da er samtale 10 med SAS i gang. Jeg hører på Jazz og min nye kundebehandler jeg ikke har snakket med før satte meg på vent
For en (fortsatt) tålmodighet! Som et tankeeksperiment: Hvis vi summerer opp all rabatt som gis på gavekort og trekker fra antall arbeidstimer som brukes på å rette opp feil, blir tallet da positivt eller negativt? Så er det selvfølgelig kun noen få som blir rammet, men de bruker til gjengjeld mange timer på saken. Håper du får kompensasjon! Min egen voucher var "heldigvis" kun "i ustand" da jeg skulle bruke den, og den har siden blitt reaktivert (får i hvert fall opp saldo..). Så da sitter jeg med en voucher som jeg ikke lenger har noen umiddelbare planer med.
Den 10. samtalen gir meg faktisk litt håp. Janice, Mathias, Malin, Robert og Victoria har alle lovet meg i å følge opp saken men ikke klart det. Men Filippa lovet meg i dag å ringe tilbake innen 1-2 dager så jeg har faktisk tro på at hun gjør det Hun virket hyggelig og hjelpsom. Tid brukt til nå i telefonen med SAS: 212 minutter.
Hei! Flott at du holder oss oppdatert ift. hvordan dette går Men ringer du nå inn for å prøve å få betalt eller fremdeles for å fikse saldo? Jeg hadde som tidligere nevnt også problemer med å betale med to ulike gavekort i forrige uke, men nå har kundeservice fikset voucherne mine slik at begge har kr. 6000,- på seg igjen. Jeg har dermed planer om å ringe inn for å få betalt de to reisene jeg har booket som fortsatt står ubetalt, men er usikker på om jeg tør dersom det fortsatt er problemer med å betale med gavekort. Jeg kjøpte disse gavekortene for å betale disse reisene, så derfor er det litt surt å heller betale de med kort.
Jeg betalte med to stk gavekort senest i går uten problem. Begge var kjøpt på kampanje tidligere i år (20% ekstra verdi).
Mitt problem er todelt: Skulle betale en reise til 5244,- kr med Voucher kjøpt 23.12.25. Da jeg la inn bestillingen dukket det opp at det skulle være 35,- kr. igjen etter at reisen var betalt. Jeg trykket betal selv om jeg trodde denne Voucher skulle hatt verdi 6000,- kr! Betalingen feilet men jeg fikk mail med referansenummer på der det står at jeg må kontakte SAS. Her begynner historien min.... Disse feilene har jeg: 1: Voucher har feil verdi (min påstand) 2: Voucher feiler når den brukes som betalingsmiddel To ganger er gjeldene Voucher rullet tilbake og det er totalt brukt 2 forsøk på å bruke denne til betalingsmiddel. Siste gang den ble rullet tilbake ble verdien redusert til 2657,- kr. Her skjønner SAS ikke hva som har skjedd og Voucher er nå slettet og jeg skal få ny. Mulig dette var forståelig?