Hele familien til til. LHR i påsken og vi har en SK812 på retur. Hvis du ikke godtar SAS sin rerouting; Booker du nytt fly selv? Og ber om EU261? Får du SAS til å booke deg om til annet fly? Hvordan er gangen i dette fremover da?
SAS gir kun 3 options de gangene jeg har blitt kansellert nå: - EB points - refund (av lav, opprinnelig pris langt under EU261) - re-routing De skal ha tommel opp for å tilby re-routing proaktivt, uten at man må stå i telefon/skranke-kø. Men selv om jeg godtok det første gang, gidder jeg ikke at det skal være slik hele tiden - både 2 uker senere og igjen 3 uker senere. Når jeg ikke ønsker re-routing, og så lenge endringen er stor nok til å oppfylle vilkårene i EU261 er eneste gjenværende mulighet å la være å sjekke inn/reise. Jeg selv velger å ordne annet fly selv, og ta imot 250EUR fra SAS pr person. Alternativet er å kontakte dem og be om BA istedet. Men BA774 er også generelt full hver søndag jeg er der (sånn ca 3 av 4 søndager i måneden) Mitt problem sist søndag var derfor at BA var utsolgt før SAS kansellerte. Tro meg, jeg tar BA any-day over SAS av flere grunner enn bare kanselleringer. ....og jeg sitter snart på siste BA fly fra London nå i kveld istedet. Har heldigvis fleksibel jobb og kan jobbe remote underveis.
Ser SAS kansellerer morgenflyet SVG-ABZ (Aberdeen) hver eneste dag for tiden. Hvilken rerouting tilbyr de?
Deilig omruting for småbarnsfamilie: https://www.nrk.no/norge/sas-kansellerte-flyet-_-na-kan-familieferien-falle-i-grus-1.17833938
Ja. Eller. Ett leg ekstra og de slipper overnatting? Står ikke detaljer om hvilken rute de hadde. Men de hadde innlagt overnatting i Oslo og 7,5 timer reise. Det er jo uansett en melkerute fra Møre til Balkan. Sier ikke at det er et staselig alternativ, men fremstår egentlig ikke som det er mulig å gjøre det så mye bedre. K
De må nesten ha hatt KSU-OSL-CPH-SJJ eller KSU-BGO-CPH-SJJ originalt, så 1 leg ekstra stemmer. 1 natt ekstra i SJJ og litt lengre reisedag vs 1 natt i OSL hadde jeg ikke klaget på. Ser ut som noen dager kunne man fått en litt raskere rute KSU-OSL-BEG-SJJ eller KSU-OSL-WAW-SJJ, men med avsindig tidlig avgang fra KSU.
Jeg fikk melding fra SAS nå om at flyet mitt videre ut i Europa fra CPH er kansellert, de foreslår at jeg drar som planlagt fra OSL, men overnatter på CPH og ankommer 18 timer senere enn planlagt. Avreise er om over 14 dager, er det da riktig tolket at jeg, hvis jeg godtar forslaget, kan be SAS om å refundere utlegg for hotell + lunsj og middag i København? Men at jeg ikke har rett på kompensasjon ut over dette siden de ga beskjed >14 dager før avreise?
Gode poeng, da er det dårlig journalistikk egentlig og de burde neppe gitt spalteplass. Fra 3 til 4 flighter er jo helt innafor ombooking sånn sett.
SK812 flyr i dag, kan ikke klage. Ser ut til 20m forsinkelse, selv om maskinen jo inn 23m for tidlig, men slik er flyverden og nulm stress Kun 2 rader bizzi.
Drømmer om at vår reise til Portugal i november rammes av en endring. Vi en liten gjeng som skal på MotoGP løp, men løpshelgen ble byttet på grunn av krigen.... Hva tror dere sjansen er for at vi blir rammet av en endring?
Alt for langt frem i tid til å si noe om... Med en ustabil person i det hvite hus så er et halvt år en evighet...
Ville ev. kjøpt flex-billetter på nye datoer nå, det kan jo fort bli utsolgt når det nærmer seg. I det siste har jeg typisk fått endringer på SAS flights rundt 4mnd før. Kan for øvrig tipse om at hvis noen av dere brenner inne med for mange bonuspoeng er det ledig partnerbonus på aktuelle datoer med TAP biz direktefly.
Airlines still have to pay compensation if flights cancelled due to fuel crisis, EU says | Airline industry | The Guardian
Har ventet med å kreve LH for kansellert T/R Istanbul inntil ansvaret var klarlagt, men nå blir det krevd refund for fullpris foran i bussen, pluss 800 Euro. Her er forresten en link som ikke ligger bak paywall: https://www.aerotime.aero/articles/eu-fuel-costs-extraordinary-circumstances-cancellations
SK4804 SPU-OSL i dag kansellert for 30 min siden. Ombooket til i morgen OU til ARN og SK til OSL. Hva har man krav på? Hotell, mat og drosje. Eu261 komp også?