SAS' katastrofale setehåndtering ved flybytte!

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 17. jan 2016.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Dette skjer også svært ofte på ruten Ålesund - Stavanger med mellomlanding i Bergen. Så jeg har da konsekvent begynt å velge sete ganske langt bak for å slippe flytting.
     
  2. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde eg ikkje vore så distré, så hadde eg sikkert gjort det same litt oftare :)
     
    Travellingalf liker dette
  3. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde valgt 1D på dagens flyvning til fra OSL til BOO. Ser nå at det har blitt flybytte og jeg ble da plassert på 1C :D
     
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    SK1471 i dag - valgte 8D for flere uker siden, bekreftet ved innsjekk, dobbeltsjekket 10 min før boarding. Alt OK. Så langt.

    Degradert til 32B ved boarding. Bakerste rad!!! Plus til rad 7, så ikke der problemet lå. Slik er det altså å være EBD. Dette er ikke første gangen dette skjer heller. Noen annen har altså fått velge mitt sete. Jeg håper for SAS' skyld er Pandion. Jeg håper faktisk for deres skyld alle unntatt meg er Pandion på dette flyet.
     
  5. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Du har ikke ligget med kona til Eivind Roald eller noe slikt? Kan jo være der problemet ligger.
     
  6. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Hun sa hun ikke skulle fortelle noe!
     
    mathiasfe liker dette
  7. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Og der rettet SAS opp litt av inntrykket ved å gi meg 2500 ekstrapoeng som plaster på såret, etter at jeg klaget min ilandsnød til dansk diamantmail. SAS' danske kundeservice er uovertruffen!
     
  8. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Aaaaaaaand again..

    9F til 16B.. Av og til må man lure på om det sitter en jævla k** og finner EBD han kan gi midtsete. Så kan han flire og prompe og få dagens latter?!?!

    PS: MyFlights saves the day. Again!!!
     
    LN-FHU liker dette
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    ... hvis jeg får B eller E sete venter jeg til neste fly
     
    Kristian liker dette
  10. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde en kjedelig opplevelse ved en reise fra Trondheim i mars. Sjekket inn på appen 24 timer før avgang og fikk valgt 4C. Når jeg så kom til gate ved avgang pep det i maskinen og jeg tenkte f***... det visste seg at SAS IT i sin visdom hadde flyttet med tilbake til 23 A. Der og da var jeg ganske så forbannet særlig med tanke på at dette gjorde at jeg ikke hadde sjanse på å nå første toget fra Gardermoen og hjemover, vel og merke bare 10 min til neste tog, men når man har vært i møter hele dagen så har 10 min litt å si på hjemveien og jeg vet at jeg hadde nådd toget hadde jeg behold sete mitt 20 rader lenger frem.
    Sendte klage til SAS og etter 14 dager fikk jeg faktisk et positivt svar hvor de la seg helt flate og gav meg 3000 EB poeng som plaster på såret. Så selv om opplevelsen der og da var irriterende må jeg si at SAS faktisk imponerte litt når de besvarte klagen. Hadde ikke trodd jeg skulle fått noe som helst annet enn et standardsvar ...
     
    Kristian and Travellingalf like this.
  11. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Det er på tide å gjenopplive denne tråden!

    ***

    Siden undertegnede gleder seg til en internkontinental flyvning til USAs vestkyst kommende uke, oppstod det et nysgjerrighetsbehov for å se hvordan det stod til med setereservasjonene.

    Opprinnelig hadde vi to reisende følgende seter:
    OSL–ARN: 1C + 1D
    ARN–LAX: 20H + 20G
    SFO–CPH: 20A + 20B
    CPH–OSL: 1C + 1D

    I dag oppdaget jeg at det meste var endret på:
    OSL–ARN: 4D + 4E
    – Midtsetemoro...
    ARN–LAX: 23F + 23E
    – Midtsete over dammen er lite aktuelt...
    CPH–OSL: 7A + 7B
    – Midtsetemoro...

    Forsøket på å endre til noe bedre gikk sånn passe:
    OSL–ARN: 5C + 5D
    – Forhåpentligvis er ikke tralla tom!
    ARN–LAX: 27D + 27F
    – Satser på at ingen dukker opp i midten
    CPH–OSL: 1C + 1D
    – FIkk endret tilbake til opprinnelig valg

    I harnisk kjøpte justerte jeg opp Plusgrade-budet slik at vi kanskje får fly C på langdistanse. Rasjonelt? Selvsagt!

    ***

    Før jeg oppdaget seteendringene, kjøpte jeg ei frekk oppgradering med United fra LAX til SEA (det er jo tre timer og prisen kom på 3 500 kr for to personer), men denne oppgraderinga forsvares i ettertid som desperasjon grunnet setevalgkluss på de andre flyvningene... Rasjonelt? Selvsagt!!!
     

Del denne siden