Skulle jo nesten tro det, men enkelte av de andre postene indikerer jo at vedkommende i enkelte tilfeller kan være litt mer dramatisk enn gjennomsnittet, så det forklarer vel det meste.....
Litt uavhengig av personen og journalistene surrer med her, så er det svært bra at pressen skriver om dette og det dansken opplevde i Italia. Det må dessverre noen hel og halvkjendiser til for at det blir saker som SAS ledelsen må reagere på og beklage offentlig.
https://www.nettavisen.no/okonomi/g...-kan-fa-sommerferien-sin-endret/s/5-95-494244 SAS sier at de ikke har tall på hvor mange passasjerer som vil rammes. Flyanalytiker Hans Jørgen Elnæs har imidlertid regnet på det, ut fra et gjennomsnittlig antall passasjerer midt i høysesongen. – Vi snakker 500.000 til 650.000 passasjerer som vil rammes av kanselleringene, sier han til Nettavisen.
Saken er nå oppdatert med en korrigering: RETTELSE: I en tidligere versjon av denne saken skrev vi at "650.000 SAS-kunder kan få sommerferien sin endret". Kilde for dette, Hans Jørgen Elnæs, sier nå at ved nærmere beregninger ble dette tallet altfor høyt og at det korrekte tallet er mellom 100.000 og 150.000"
Jeg ringte sas og de lovet at der skulle være E190 på denne strekken og at de ikke skulle finne på noe annet tull.
Jeg skrev tvilsomt til at maskin nummer 2 har kommet i juli, men er nå bare vill gjetting siden den egentlig skulle vært her for lenge siden. Ellers er jo det en pussig ting å si siden SAS enn så lenge ikke har kommet med noen kuttlister på avganger i juli, kun i juni..
Så lenge jeg kommer meg fram til målet dr**er jeg i hvordan jeg blir ombooka. Til nå har SAS gjort både en god og en dårlig job. Kansellering Roma - Oslo førte til ombooking at jeg var hjemme tidligere (plus en EU261 - takk til kanselering 4 timer før avgang) og under streiken i 2019 fikk jeg sete på Finnair Biz fra Chicago. Eneste som var veldig dårlig var å endre 13.-17.5.22 til 11.-19.5.22 - Da ble det et annet flyselskap. Men men... life goes on. Uheldig det de gjør nå, men så langt ingen katastrofe for meg. Litt kreativitet og man klarer seg.
Juni: CPH-HEL: Fra 2,7 til 0,7 daglige (120 totalt) BGO-SVG: Fra rundt 7 daglige til litt over 5 (96 totalt) OSL-BGO: fra 11 til 10 daglige (77 totalt) OSL-SVG: fra 11 til 10 daglige (56 totalt) OSL-TRD: fra 11 til 10 daglige (52 totalt) CPH-AAL: fra 6,5 til 5,8 ukentlige (44 flighter) CPH-BHX: Kuttes i praktisk helt, kun 2 avgnger igjen i juni (42 flighter) TRD-SVG: Kuttes fra 2,5 til litt under 2 daglige (35 flighter) OSL-BOO: Kuttes fra 5,3 til 4,7 daglige (34 flighter) CPH-KRS: fra 1,5 til 0,9 daglige (32 flighter) ARN-LHR: Fra 5,6 til 5,1 daglige (32 flighter) CPH-EWR: Fra 1,9 til 1,4 ukentlige (29 flighter) AES-BGO: Fra 2,1 til 1,6 daglige (26 flighter) ARN-GOT: fra 5,3 til 4,9 daglige (23 flighter) CPH-FRA: fra 1 til 0,6 daglige (24 flighter) ARN-UME: fra 4,2 til 3.8 daglige (22 flighter) CPH-WRO: kuttes helt (16 flighter) CPH-KRK: Kuttes helt (10 flighter) OSL-PLQ: Kuttes helt (10 flighter) I tillegg til kutt med en flight her og der. Kilde er GDS og flyprat
Dette er åpent tilgjengelig informasjon for alle med abo på GDS, som blant annet inneholder analyseverktøy som viser endring i frekvens. Men kan såklart ha endret seg siden dette ble tatt ut.
I tilfelle det er flere en meg som ikke umiddelbart skjønner hva GDS er så kan vi lese mer om det her: https://en.wikipedia.org/wiki/Global_distribution_system
Dersom SAS faktisk bare kansellerer 5% av avgangene må jeg ha hatt maksimal uflaks, da 75% av mine turer for sommeren så langt er kansellert og booket om
Da har du nok hatt ekstrem uflaks, ja. Kjedelig å høre! Jeg flyr mest point-to-point mellom OSL og Europa inkl litt i Norden og noe innenlands sørlig til SVG, BGO, TOS. Og LHR aller mest. Har faktisk ikke hatt ett problem med verken ombookinger, kanselleringer eller annet på 20+ turer siste måneden. Eneste gangen med forsinkelse var da jeg kom litt sent fra TOS til OSL og skulle videre til LHR. Da holdt SAS igjen OSL-LHR avgangen for å få med meg og en håndfull andre passasjerer. Det var symptatisk av dem, men laget selvsagt forsinkelse for de andre ombord - selv om vi tok igjen forsinkelsen i luften.