SAS lanserer forhåndsbestilling av mat i GO

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Dash, 25. mai 2015.

  1. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Fra SAS Sales:
     
    travellers4fun liker dette
  2. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Kult!
    Nå kan man altså betale for knekkebrødet før man spiser det. Knasende bra nyhet:p
     
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Vanskelig å finne noe negativt i dette. Håper salatutvalget er bredere enn ombord.

    Forhåpentligvis vil man på sikt kunne reservere gratis glass med vann.
     
  4. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Hmmm!
    Kan jeg bestille egg&bacon på morraflyet til Oslo nå da eller?
    Eller er det kun på tirsdager med regnvær?
     
    Bjartne and Rapolo like this.
  5. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    652
    Likes mottatt:
    2,164
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan få egg&bacon, men det må bestilles under kodeordet 'ost&kjeks'. Merk at det kun blir servert på flyvninger i motvind.:)
     
    Bjartne, Scandipendler and tommy777 like this.
  6. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Litt dilemma dersom man har søkt om oppgradering hos OT da, siden man kan bli oppgradert fram til 4 timer før avgang...
     
  7. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor det? Jeg har 28 OT "Upgrade decision pending" inne fram til september, og jeg har lyst på mat! :)
     
    Bjartne, gardamix and Travellingalf like this.
  8. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe... egentlig bare bra om jeg ikke fikk den maten, so much carbs...
     
  9. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    271
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Da velger man bare første sete! Da får man alltid mat! :p
     
    SASlovah4evah liker dette
  10. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje SAS kommer til å kjøre samme konsept som Delta Air Lines, hvor man starter med servering foran på partallsflighter, og bakfra på oddetallsflighter.

    De som tror jeg tuller nå, kan google "Delta + FEBO" :)
     
  11. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Kongebra!!! USA konsepter får jo SAS til å fremstå som en gavepakke, rent serveringsmessig. Under 3 timer-ish i First class der borte så får knapt kjeks engang på Legacy selskapene. Virgin er bedre.

    Men helt hvorfor man skal forhåndsbestille Wasa knekkebrød og salat virker for meg helt åndssvakt. Om det hadde vært noe skikkelig mat alla Air Berlin. Fint nok. Men dette... åååååhhhh... SAS, you are so hard to love...

    Om de skal gjøre noe med serveringen så kunne de vel heller begynt å selge salater på domestic over 1,5 timer?
     
    Bjartne, Cecilie and vegardg like this.
  12. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    He he he. Bare ventet på den, kompis :)

    1) Så klart fikk jeg med meg det. Men det er gjerne vrient å teste noe om launchen er av et nivå som de fleste oppfatter som latterlig. "Ok, nå kan jeg forhåndsbestille salaten jeg allikevel kan kjøpe om bord". Så gir man jo blaffen i det. Man aner ikke om man kommer til å være sulten når man er om bord. Så man bestiller om bord men oppdager at det er utsolgt, siden du burde bestilt før du dro. "Jammen..."
    Det blir for teit. De kunne gjort en test ved å tilby noe skikkelig, som folk faktisk ville ha og som må forhåndsbestilles. Da hadde de hatt en skikkelig test. Nå blir det bare en ekstremt halveis greie. Noen har fått en god ide (jepp, tanken er dødsfin!), og så har kostebineriet av mellomledere fått kvernet det ned til noe som ingen av dem kan arresteres for om det ikke lykkes, og som av kundene oppfattes som helt "komiske Ali".
    2) Joda... Om man skal kverulere, så er det jo litt forskjell på en kjøttrett og en skive kjøtt på en brødskive ;)
    Men altså... Jo, salaten er god. Jeg har lest at noen liker sandwichene er gode. Jeg synes de er grusomme men det er ikke et valid argument. Men dette er helt basic kost på menyen. DET ENESTE de kan oppnå er at kundene blir sure over å ikke få. Det kan ikke føles som noe som helst fornuftig grunn til å forhåndsbestille en kald salat som er standard på menyen.
    3) Det var da enda bra. Men allikevel. Står det salat på menyen forventer man å kunne kjøpe om bord. Ellers får de ta det av menyen og kun har forhåndssalg. Men da må de jaggu opplyse om det også
    4) Denne frequent flyeren forstår ingenting. Joda, jeg skjønner at SAS gjerne ikke vil ha med mer enn de trenger. Men jeg tror de også vil ha kunder.

    Helt ærlig, jeg har alltid likt SAS. Og jeg bedyrer, nok en gang, at jeg håper over alt i verden at de overlever. Det er masser av sinnsykt flotte og flinke folk, og det er historie i hvert et lite hjørne av bolaget.

    Men jeg har heller aldri opplevd et annet selskap som jeg så ofte har villet rive av meg håret lugg for lugg av beslutningen til... eller bare rullet gapskrattende rundt på gulvet av... eller bare sittet i disbelief. NSB er nokså gode til å hente frem denne følelsen, men SAS har vært i særklasse.

    Nå skjønner jeg at jeg overdramatiserer denne saken.

    De skal forhåndsselge salaten sin. Big deal, liksom... Men i kveruliseringens ånd - dette er en helt dustete testimplementasjon av en ypperlig ide.
     
    Jørgen, Bjartne, Henrik and 5 others like this.
  13. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Ååååå....drømmeinnlegg for å kverulere, men: Den maten vi snakker om i denne tråden er vel strengt tatt djevelens alternativ? Vi snakker om å kunne bestille sykehusmat??? Mat spises i mitt liv fordi det gir meg en opplevelse! Det at det faktisk gjør at jeg overlever, er en bonus ;-) Sett i lys av SAS sitt ønske om å tiltrekke seg betalende kunder som reiser med dem gang på gang på gang...fordi vi ikke har noe godt alternativ, mener jeg at det meste de gjør, som de får pepper for, kunne vært unngått! SAS må slutte å si at de ikke gjør ditt og datt pga kort flight: Jeg og mange her inne kan bekrefte at flyselskap verden over er i stand til å "servere tiretter, fyre opp badestamp, klippe tåneglene dine, massage og ha novellelesning" på short flight ;-)
     
    Last edited: 26. mai 2015
    Jørgen, Bjartne, Henrik and 4 others like this.
  14. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, du misforstår meg faktisk. Ja, jeg vil så klart ha endring på Nordic. Men det er noe annet.

    Det jeg sier er at

    1) Om de hadde testet dette med å innføre ett matelement som ikke er i buy on-Board, som er litt mer forseggjort og som må forhåndsbestilles så hadde det vært ok.

    2) Hvis resultatet er at de bare laster noen svært få salatenheter nå, for at folk skal forhåndsbestille så tror jeg de skyter seg selv i foten. En salat er ikke akkurate en varmrett og når det står i menyen vil det være pent få som gidder bestille på forhånd. Man blir bare dritsur når man sitter der, er småsulten. Det er 3 timer igjen og det ble bare lastet svært få salater og gikk tomt på rad 7.

    Så sånn er det med den saken. :)
     
  15. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes ikke dagens utvalg (der det finnes utvalg) er så ille jeg. Slik jeg tolker det vil man kunne bestille salat (og annet?) fra dagens utvalg som jo består av masse forskjellige salater. Noen av de er egentlig helt greie, noen er helt grusomme. Om man her får mulighet til å unngå de vonde er det helt i orden for meg. Jeg spiser uansett nesten alltid ombord, det er ikke akkurat noe å bli mett av i SAS sine lounger.

    Jeg må ikke ha poteter på en intra europeisk flight, jeg prøver faktisk å spise litt mindre poteter... ;)

    Men ja, siden det er SAS det er snakk om er jeg forberedt på at man får muligheten til å forhåndsbestille én type salat, og de vil laste minimalt ombord. Da er det selvfølgelig helt tøysete.

    Btw... Synes det begynner å bli mange lange poster her, jeg trodde dette skulle være et forum for artige one-liners???
     
  16. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er du vriompeis @Ida. Les igjen. Jeg sier det er en strålende ide. Execution... not so strålende.
     
    Larata liker dette
  17. Storg

    Storg Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    28
    Enig med @Fnate her. Tror nok denne testen ikke vil gi et så godt svar som man ønsker.
     
    Larata liker dette
  18. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg synes det er på tide at SAS legger ved et langt og mer detaljert brev som beskriver alle muligheter som finnes for sine beste kunder, EBG/EBD og EBP. :rolleyes: Som fersk Diamond medlem så vil jeg jo tro at det er tilnærmet umulig å ha oversikt snart. :eek: Jeg blir bare mer og mer forvirret for hver forenkling som kommer, og jeg har to til fire turer i uken o_O
     
  19. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    På den måten at man ikke blir tilbudt noe annet enn det man jo får kjøpt på flyet fra før av.
    Nå kan jeg enten kjøpe maten ved bestilling av flybilletten og spare en 10er, eller så kan jeg vurdere når jeg sitter på flyet hva jeg faktisk har lyst på der og da. Det kan dermed ikke falle meg inn å forhåndsbestille noe jeg vet jeg kan få hvis jeg skulle få lyst på det.
    Hadde SAS derimot lansert en meny nå som var eksklusiv til de som bestiller på nett, hadde dette faktisk vært noe.

    Når man lanserer noe (selv om det er i en "test-fase"), så er det svært enkle grep (som en eksklusiv meny) som gjør at folk faktisk benytter seg av "nyvinningen".
     
  20. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Tror hele SAS onboard "service" siden "Plus" /Go er en toårs testfase som bare fortsetter å feile selv etter masse justeringer. Helt SAS mao.

    Man introduserte noe markedet slett ikke vil ha og gjør stadig endringer. Det ryktes at i oktober kommer varmrettene tilbake i Plus. Blokker midtsetet og tilby skikkelig Champers og man er tilbake til square noe og Business, produktet kundene ikke vil ha. Fortsatt tilbyr alle SAS sine konkurrenter biz, så man kan jo lure på hvem som er smarteste: selskaper som tjener milliarder eller selskapet fullt av råtne poteter som fortsetter å tape selv om oljeprisen er i kjelleren. Kanskje de tilbakestående apekattene som koker opp alt dette tullet og helt outlandishe ideene faktisk enkelt klarer å finne ut hva problemet med SAS shorthaul biz var: Prisingen. Ikke bare klarer de å dra opp prisen i "Plus", de klarer kanskje også å vinne flere kunder tilbake.

    Inntil da, er dette kun ett elendig forslag og en dårlig kopi av det bl.a. Air Berlin, Finnair og Brussels leverer bak gardina: En meny der du kan bestille ett skikkelig varmt måltid på forhånd så du slipper å drite sponplater etter all knellebrødgnafsinga
     
    Kjakan, Trety, wilhelm and 8 others like this.

Del denne siden