Eit anna alternativ kan vere VantageSolo-seta. Noko liknande det Air New Zealand og Air Canada har i enkelte av sine langdistansemaskiner. Ulempa er sjølvsagt at det ikkje er ideelt med tanke på vindauge, men når eg flaug Air Canada tykte eg eigentleg at konfigurasjonen var heilt grei. Dei seta var noko utdaterte, men desse ser jo fine ut.
Nei,Nei,Nei, større er bedre! Ønsker 3-etg A380, dansegulv foran bardisken til Quatar og F-seter på alle *A fly! ...men med trafikkgrunnlaget og konkurransesituasjonen til SAS tatt i betraktning så vil vel dette være logisk, og flere destinasjoner vil bli godt mottatt... Så ser jo /mint utgaven smashing ut; minikabin med skyvedører i biz? Ja takk! (Bilder tatt fra One Mile At A Time)
SAS har jo Thompson Vantage XL seter på A330/A340, så kan fort bli Thompson som leverandør på A321LR også. Mainlymiles har en fin artikkel om SilkAir sine flat-bed muligheter på 737 MAX 8 før de skal inn i SQ i 2020, her skrives det om de ulike produktene i markedet i dag, inkl. JetBlue sin Mint class som er basert på Thompson Vantage seter. https://mainlymiles.com/2019/01/07/silkairs-new-boeing-737-flat-bed-business-class-seat-options/
Aktuelt for Washington, Toronto, Boston, se https://www.swedbank-aktiellt.se/ov...a0864309300c4b8d54ccd3e2eb0fde85fae2&single=y Skal tro hvordan business class konfigureringen blir, som TAP? https://onemileatatime.com/tap-air-portugal-a321lr/
Slik er det når jeg ikke følger med på denne utmerkede siden. Beklager å stille dette spørsmålet 3 1/2 mnd etter dere andre
Det var vel Bloomberg som først skrev om dette nå. Mener delvis pålitelige kilder har snakket om samme antall C som på A330, to eller tre rader plus og resten økonomi.
SAS har nå annonsert at de velger Viasat sitt nye Ka-band tjeneste på de tre nye A321LR maskinene som skal leases. Dette er en oppgradert versjon med bedre dekning av det systemet som allerede er installert i short-haul flåten til SAS (737 og A320-familie) Dette systemet kommer også til å bli installert i den nye A330-maskinen, SE-REH. https://paxex.aero/2019/09/sas-a321lr-viasat-wifi/
Når får vi vite om a321XLR (rute og innredning) og når kommer det opp bestilling for rute mellom trianglet skandinaviske hovedstadene OSL, CPH, ARN med a350 som flys på desember og januar, altså når kan man bestille disse billetter? Venter i spenning.
Takk for svaret, har vært veldig fint hvis du eller noen gidder å finne linken eller annet sted som står at det er skal ikke selges billetter. Jeg tenker kanskje mer på: Rad1: 2+1 Rad2: 1+2 Rad3: 2+1 Osv, tanken var lik bredde på biz sete, men blir bare sikk sakk gangen til slutt med denne konf. Men hva vet jeg, har ikke flydd biz i sånne redningen der 1+1 og 2+2 på annenhver rad. Vet ikke helt hvordan det føltes å sitte i sete der er 4 seter på raden. Hos SAS, hevder de at biz seter kan justeres til helt flat seng, men ingenting om alle sete er midtgangsete, hvor ingen sitter ved siden av.
Det ble forresten bekreftet av SAS på "After Work" event i går at de velger Thomson Aero Vantage i Business på A321LR. Det blir da hver andre rad med 1+2 og 2+1 i Business. https://finalcall.travel/da/saadan-bliver-business-class-paa-sas-nye-airbus-a321lr/ De har enda ikke annonsert hvordan SAS Plus og SAS Go blir.
Første A321neo Long Range til SAS har nå dukket opp i Airbus sine produksjonslister. SAS A321-253NX MSN9541 Første maskinen får registrering: OY-KBW Det er også bekreftet at maskinene blir forsinket fra første halvdel av 2020 til andre halvdel. SAS regner for øyeblikket med å ha første maskin i trafikk fra 1. september 2020. https://www.hangar.no/nytt-airbus-fly-til-sas-blir-forsinket/
Da vet vi mer om første SAS A321LR. Første maskin settes på CPH-BOS (ingen overaskelse der) fra 18. september 2020. Dermed vil Boston bli en helårsdestinasjon for SAS med 6 dager i uken. Det har også kommer flere detaljer om konfigurasjonen. Blir totalt 157 seter, så endel færre enn både TAP (171) og Aer Lingus (184) som allerede flyr A321LR. Setene hos SAS fordeler seg slik: 22 i Business 12 i Plus 123 i Go