Blir interessant om Plus blir 3x4 eller 2x6 med bare ekstra benplass, førstnevnte er veldig attraktiv for såpass korte turer som østkysten av USA. 22 i business er ganske premium tungt, kanskje det er håp for flere C bonusbilleter.
Må si jeg virkelig har troen på 321lr/xlr i SAS flåten. Det muliggjør fokus på CPH som longhaul hub samtidig som man kan betjene de viktigste longhaul destinasjone fra ARN/OSL. Nye tynne loghaul destinasjoner fra CPH vil ha positive ringvirkninger. Og så er det lov å håpe at maskinene settes inn mellom ARN/OSL/CPH, og destinasjoner hvor SAS konkurrerer om connecting traffic, for å utnytte kapasitet. At piloter nå kan fly både long haul og short haul er viktigere enn man skulle tror.
Tre serviceklasser: 22 SAS Business, 12 SAS Plus, 123 SAS Go. Totalt 157 sæder. Sædekonfiguration: SAS Business: skiftevis 2 plus 2 og 1 plus 1, SAS Plus: 2 plus 2, SAS Go: 3 plus 3 https://news.cision.com/dk/sas/r/sas-indsaetter-forste-a321lr,c2961783
Nei, men det styrker strategien. Folk vil reise direkte til NYC, og med A321lr kan SAS dekke det behovet, uten kompleksiteten med å ha widebodies innom OSL/ARN for NYC og ORD. Jeg tror vi vil se at Oslo og Stockholm får en større flåte med 321lr/xlr som vil fly til de største partnerhubber som EWR; som et supplement til hub i CPH. Da forsvarer de seg mot Norwegians direkteruter, og har et bra tilbud vs LH/BA/KL (direkte på viktigste destinasjoner, effektiv connection i CPH på andre).
Da er seat map for SAS Airbus A321LR lagt ut, ingen store overraskelser ut i fra hva vi har diskutert tidligere i denne tråden. 7 rader med Business (2-2 og 1-1), 3 rader med Plus (2-2) og 21 rader med Go (3-3). Go-kabinen begynner med nødutgangene over vingene... Koden på flyet i bookingsystemet er 32Q SAS Business SAS Plus SAS Go
Blir høvelig romslig Plus da. Snedig at biz er hhv 2-2, 1-1,2-2. Vært mer naturlig med 1-2,2-1. Jaja, de har vel tenkt gjennom det
konfigurasjonen SAS har valgt gir jo rom for tettere seter i og med at det nå er benplass på begge sider av tronsetene for samtlige dobbeltseter. Så plassen blir vel lik for alle seter slik som hos feks TAP. Men et tronsete vil jo gi mye mer privatliv for en singelreisende. Blir spennende å se om SAS innfører pris på disse eller begrenser bookbarhet ut fra status eller noe sånt.
Det er litt begrenset av produsenten de har valgt for seter. Slik er Thompson Aero Vantage sin layout i single-aisle: For en omtale av selve sete kan man for eksempel lese om TAP sin A321LR i Business. De har valgt samme sete (Det har også JetBlue, Aer Lingus, etc.). SAS sin kabin vil ha et par rader til, og de kommer sikkert til å bruke samme valget av farger/tekstiler som A330/A350-kabinen.
Syntes pluss med 2+2 konfigurasjon virket tiltalende, så jeg sjekket noen av de første avgangene med 321. Det stod at pluss var utsolgt på alle datoene jeg sjekket. Har de ikke lagt ut pluss billettene ennå, eller har de faktisk solgt alle?
Det blir vel ett sete mindre hvis de ha 1-2,2-1. Så økonomi har nok innvirkning her. Og plassen blir den samme uansett.(?)
Synes business kabinen ser spennende ut ... har spurt mor om hun har lyst på en tur til Boston i september ... Vi liker jo å sitte på 1D og 1F
Kona skal på konferanse i Boston i november, det passer meg fint. (Bortsett fra at det er kaldt der da..)
Første A321LR til SAS har dukket opp i flere av Airbus sine systemer... Serienummer blir: MSN 9541 (A321-253NX) Flyet skal etter planen bli registrert som: OY-KBW Planen er at to maskiner skal leveres i andre halvdel av 2020, og siste maskin skal leveres i første halvdel av 2021. SAS har fremdeles muligheter til å konvertere A320neo-bestillinger hvis forsøket med A321LR blir velykket...