Svenskene på bc.se har gjort jobben for oss. Etter min mening er disse setene da helt klart å foretrekke hvis man reiser sammen. Nærhet til galley er jo også en faktor her da, men det hadde jeg tålt.
Et dette et OK svar på utfordringen? Ett av bildende i en trip report som finnes her: https://finalcall.travel/da/anmeldelse-sas-business-paa-airbus-a321lr
ThePointsGuy har også vært på tur i A321. I korte trekk: maten ble fortsatt servert med plastlokk, engelskmannen ble tiltalt på dansk hele flighten og toseterne blir rakket veldig ned på. https://thepointsguy.com/reviews/scandinavian-airlines-a321lr-business-class/
Noen som har en formening hvilket sete man bør velge i plus-kabinen på denne? Ser det bare er tre rader å velge i.
Så at han også var veldig lite imponert over mat i loungen. Håper noen i SAS oppfatter det… 8 dager til guttetur til Boston med denne, er litt spent. Vi har valgt seter sammen på vei bort, og hvert vårt throne seat på vei hjem.
Skal fly med denne i morra fra CPH til EWR. 2 voksne, en 3åring og en infant. Tenkte et tron-sete, men er det noen forskjell på parsetene? Har lest at det er bedre plass til føttene på rad 1 ombord A330/A350, noen som har noen erfaring ang dette ombord dette flyet?
Vurderte rad 1 selv (den var ledig), men ble redd for at det kan bli do-kø etter servering og sånt. Det er vel bare det ene toalettet for hele biz+crew
Man kan jo mene mye om de forskjellige "proff-bloggerene", men TPG er alltid ganske ryddig. Og SAS burde virkelig merke seg hvordan folk som ham, som sammenligner på tvers av flyselskaper, forteller hvilke punkter de er veldig svake på. Morsomt at de kommenterer crew med kokkefrakk på, for det er jo som det også skrives null innsats fra "kokken" der han/hun deler ut ferdige brett med masse plastikk lokk og en varm rett som like gjerne kunne vært i økonomi-klasse på TG (som jeg testet igjen nylig, etter lang pause). Og den sammenligningen sier ikke at TG er strålende, for det er de ikke. Den bare sier at SK business transatlantisk har helt utrolig dårlig catering tilbud til dem som betaler for de beste billettene de tilbyr.
Det er bedre plass til beina i brønnen på rad 1 kontra de andre. Jeg har selv bare prøvd tronesete, og det var helt topp, men noe trangt til beina synes jeg. Jeg er 182
Leste du vurderingen? Maten var så shitty at jeg gikk gratis-poeng fra SAS på tilsvarende flight etter jeg sa fra. Slike poeng sitter ikke løst
Jeg tror nok vi snakker forbi hverandre. Jeg tror jeg leste helt greit: The main course was tasty — the slices of soft barbecued beef had a noticeable smokey flavor in a rich sauce and the mixed beans were a great accompaniment. The tartness of a glass of Vickery Eden Valley 2017 Dry Riesling from my home state of South Australia cut through the richness of the meat. I don’t have a real sweet tooth but the chocolate tart for dessert was a nice way both in presentation and taste to finish a high-quality business-class lunch.
Jeg har booket en tur med A321LR hos TAP i september fra LIS til EWR, og retur i A330-900. Om ingen andre har rukket å fly tilsvarende, kan jeg prøve meg på en anmeldelse da.
Ja, var ledig flere tronseter i går, men pga av trøbbel/sent avklarte billetter som ikke var klare før i dag, ble det ikke noen tronsete på meg. Men heldigvis var det tomt sete ved siden av meg på rad 1, så da fikk vi sete til 1åringen også!