SAS matpreferanser/bestillinger på langdistanse

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av KristianR, 27. sept 2016.

  1. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Post #12...;)
     
  2. Leknes

    Leknes Medlem

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    201
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har selv cøliaki (glutenallergi), og har på bakgrunn av andres erfaringer valgt å droppe spesialmåltid om jeg reiser i business. Da er det stort sett nok å velge i til at man kan få et veldig godt glutenfritt måltid. På vei hjem fra IAD forrige helg (med sas) hadde faktisk min amerikanske sidemann bestilt glutenfritt, men siden jeg tok en sovetabelett ved avgang og la setet flatt så fort det var mulig, fikk jeg dessverre ikke med meg hva han fikk til middag.. men frokosten var i alle fall stusselig og tilsvarende eco, med unntak av en litt bedre fruktsalat. Selv er jeg glad jeg istedet kunne velge omelett, stekte poteter og yoghurt fra tralla. Det eneste jeg savner er kjeks (til osten om jeg spiser middag), men det tar jeg ofte med.. hender jeg også tar med en brødskive fra loungen.

    Reiser jeg eco eller pluss hvor det er få eller ingen valgmuligheter bestiller jeg glutenfritt spesialmåltid. Lite (ingen?) forskjell på de to.
     
  3. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Foruten Thai, som de fleste retter er glutenfri og liten risiko for krysscontamination, droppet jeg f.eks å bestille spesialmat på BA F. Det gikk ikke helt bra, så er en viss gambling med vestlige selskap, også med SK, bortsett fra frokosten da som vanligvis er eggbasert med noe bacon.
     
  4. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har cøliaki og har lagt inn bud på upgrade fra Plus til Business fra NRT-CPH. Ser av ovennevnte innlegg fra flere at spesialmaten i Plus ikke akkurat er noe å rope hurra for. Så jeg håper at oppgraderingen går gjennom. Problemet er jo at spesialmaten der kanskje ikke er det grann bedre. Så etter innlegget til @Leknes har jeg bestemt meg for å gå for følgende taktikk: Avbestille spesialmaten nå og vente på svar (som senest kommer 36 timer før avreise). Hvis oppgraderingen går gjennom satser jeg på at det er noe som jeg tåler blant de forskjellige rettene som serveres i Biz (man ser jo maten på trallen, det er jo en fordel). Hvis det blir avslag, har jeg fortsatt 12 timer på meg til å gjøre en ny bestilling på spesialmat, siden dette må være gjort senest 24 timer før avreise. Er ganske fornøyd med meg selv på dette opplegget. Hadde jo vært utrolig trist og sitte med GO-aktig mat i Business når man sannsynligvis kan få noe mye bedre på tallerkenen.
     
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Om du har påvist cøliaki fraråder jeg sterkt å avbestille siden du mest sannsynlig vil få i deg gluten uansett hvilken middagsrett du velger, bortsett fra frokosten. Det tar jo to uker for tynntarmen din å reparere skadene, og personlig synes jeg ikke det er verdt å gamble på det.
    Reiste nettopp Business fra ARN. Helt ok denne gangen. Det er fra cateringfirmaet i HKG det er helt elendig.
    MEN, det er viktig at alle som bestiller og ikke er fornøyd tar bilder, og sender inn klage. Er kun på den måten de vil forandre.
     
  6. shu

    shu Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    145
    Bonuspoeng:
    33
    Hei,

    tar opp denne tråden igjen.
    Er det noen som har bestilt vegetarmat på langdistanse i det siste?
    Skal T/R Hong Kong i januar, og lurer på om jeg skal ta sjansen.
    Ser i tråden her at det ikke har vært mye å skryte av, men det gjelder glutenfri mat - noen som har testet vegetarvarianten?

    - S
     

Del denne siden