Med prisnivået østover for tiden kan det jo faktisk være grunnlag for å tjene penger her. Ikke lengste omveien fra København heller.
Det frister veldig med en MR dit med noen dager stay ja. Morsomt med andre destinasjoner en USA med SAS.
Den der er fin SAS Business og, 30 + 30 dagers extention ett borderrun og 30 + 30 som totalt blir ca 4 måneder og bli den mørkeste delen av vinteren i Chiang Mai ... Virker som en god plan det Hvis dere andre er noen strandløver, så er Koh Phangan og Koh Samui ganske fine plasser å jobbe i fra
For å være ærlig tror jeg ikke det er folks poengbeholdning det står på. Snarere dårlig tilgjengelighet.
Dette har jeg faktisk gjennomført da SAS fløy ruta før i tiden, og jeg var litt sprekere på slike påfunn. Da var tidene litt annerledes, og returen gikk fra BKK 00.25 natt til søndag, slik at man fikk faktisk denne lørdag-søndag for å få tilgang på de beste prisene. Flyet landet også noe tidligere, ca 15.00 tiden tror jeg, så det ble en tur til sentrum for middag og bar-hopping også. Var ganske skral i formen ved hjemkomst såvidt jeg husker men så var det på Plus på returen også da
Det var i går. I dag følger Norse etter: https://finalcall.travel/no/norse-atlantic-starter-direkterute-oslo-bangkok-i-november/
Jeg vil tro mange av de "vanlige" norske Thailand-reisende som vil gå for Norse direkte i stedet for via CPH med SAS. Var det lurt av SAS å legge BKK-ruten til CPH, når Thai flyr direkte fra ARN og CPH allerede? Jeg vet ikke, men tiden vil vise.
Tror svært mange ville foretrekke Norse direkte fra Oslo til smilets land. Samtidig er spørsmålet om det er liv laga økonomisk. Med en boligrente som trolig kommer til å overstige 5 tallet om ikke alt for lenge spørs det hvor mange familier som kommer til å prioritere ferier i Asia. Hotellprisene på 5 stjernes hotell i Bangkok er også doblet i pris siden tiden før covid. Uansett håper både SAS fra Køben og Norse vil lykkes
Skjønner om folk på Østlandet ikke gidder CPH, men for oss som reiser fra andre plasser i landet så må vi jo uansett komme oss til OSL eller CPH. BGO har direkterute til begge og da har det kanskje ikke så mye å si at man må via CPH allikevel
Det er et godt poeng. Og Norse har vell ingen feed til OSL(?), så da blir det bare de som har OSL som hjemmebase (som jo er ganske mange..) som vil benytte Norse?
Vanskelig å si og kommer nok veldig an på hvordan prisene blir, men personlig kommer jeg nok til å foretrekke SK via CPH.
SK sin rute er kun om vinteren. Og det ser ut som Norse kun har satt opp til 30/3. Hva velger en til BKK eller KBV om sommeren?
Og siden Norse ikke har noe «connecting Norway» avtale med transfer av bagasje, så vil alle som skal videre innenriks ha en enklere reise ved å reise via CPH (forutsatt at det går direkterute fra CPH til destinasjon)