SAS med married segments?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Spielhaug, 24. april 2020.

  1. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Prøver å bestille en bonusreise til EWR. Finner Biz fra CPH-EWR, men når jeg søker OSL/SVG/BGO-CPH-EWR så dukker de ikke opp. Noen som har en god forklaring på dette? Er det som trådnavnet hinter til nor med de sagnomsuste married segments? (Det er forresten plenty med Plus&Go seter på tilslutning fra Norge)
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,525
    Bonuspoeng:
    293
    Bestill CPH-EWR, og få lagt til tilslutning etterpå. Så er du sikker på å ikke miste den billetten..

    Har ingen forklaring, dessverre.
     
  3. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,305
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Kan være så enkelt som da jeg skulle booke i november en reise til HKG nå i mars (som dessverre måtte endres til IAD), så var ikke skatter beregnet for TRD-(OSL)-CPH-HKG... Fikk opp tur fra omtrent hver en krok av Norge, men TRD hadde de glemt av...

    Ringte da inn og de fikk priset skattene for den turen. Da slapp jeg også gebyret for telefonbestilling.
     
  4. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    301
    Likes mottatt:
    331
    Bonuspoeng:
    63
    SAS har ikke married segments, men i praksis samme logikk der availability varierer med O&D og POS, har forklart det nærmere tidligere i andre tråder.

    Origin & Destination
    Point of Sale

    Her er litt info fra 2013 da sentraliseringen i SAS fra OSL og CPH til STO førte til at inhouse RM utviklingsavdelingen ble overtatt av Amadeus.

    https://amadeus.com/en/insights/blo...e-boundaries-of-revenue-management-technology
     
    trygveat liker dette
  5. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Hm. Forsøkte å ringe i inn nå ikveld, men når jeg tasta inn EB-nummeret så fikk jeg opplyst om åpningstider og så la de på. Trodde gull hadde H24? Mulig endringen ikke er oppdatert på alle systemer da jeg er fersk april-gullmedlem...
     
  6. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    For kort mellomlanding tid mellom flyvningene kanskje?
     
  7. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, jeg hadde samme flightene i plus allerede, så det burde være tid nok. Ringte inn og traff en treig svenske som etter 10 min forsto hva jeg ville. Fant da 2 biz OSL-EWR istedet! Men så ble poengtrekk føkka opp, og trukket 120k istedet for 90k (FP4 og 1 barn), så da må jeg til å ringe igjen...
     

Del denne siden