Min datter skal til Tennessee til sommeren (som vanlig) og har sjekket ruten via ATL og får opp OSL-CPH-ATL-TYS hvor det siste strekket ATL-TYS er med Delta! Prisen er t/r ca 22 000 kr. i business.
Delta har i alle fall Montreal og Toronoto fra JFK, i tillegg til en rekke andre og kanskje mer interessante destinasjoner i verden. Til vestkysten av Canada+ Alaska må man nok fort ta strafferunden via Seattle, foruten Anchorage som man kan nå fra Atlanta.. Dog et solid stykke å fly om man ikke får C i alle fall....
Når SK nå har plass veldig mange destinasjoner i en US wave mellom 12:40 og ca 15:00 hver dag så vil vi nok se et par ekstra avganger til tyske og kanskje polske byer kl 08:00 med retur rundt 12:00 for å skumme litt fløte i Lufthansa markeder. Berlin burde få morgenavgang og Krakow er et aktuelt marked. Det kommer vel flere A320neo inn. Yield blir vel middels, men stort rom å ligge seg litt under LHG og avgang 10:00 fra hjemby med transitt på CPH er jo et ok produkt.
Enda mer til USA. Boring... :\ Har null interesse i USA, så er kjipt at 80% av nettverket til SK er USA. Så klart virker det som "alle" vil dit når dere bare har ruter dit..
Men, 115k for biz er jo ikke alt for ille. Synes jeg da. Det koster jo ofte 250 og mer til de andre byene i USA?
ATL er i det minste en forholdsvis bra hub for å komme seg videre til Sør/Mellom-Amerika og Karibien. Bare synd det er så dritt å gjøre internasjonal transit i USA
Nå har SAS lagt ut bonusbilletter på ruten i perioden fra 19. august til 11. desember. To seter i Business, fire i Plus og fire i Go på de fleste avganger.
Antar SAS har vært inne og stengt tilgangen. Lost+found på https://awardhacks.se/ indikerer at gjenværende seter i Business var borte da den kjørte oppdatering i natt, det samme ser ut til å gjelde SAS Plus.