SAS meet and greet

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Bettan, 01. mai 2015.

1. bern747

bern747 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    En flott kveld, med servering way over SAS Plus!

Egen tur for diamond/pandion til ZRH ila desember for å sjekke ut et ny kabin. Tipset Nils Lindhe om at de får sette opp en nyinnredet maskin som charter til dette arrangmentet:D Iflg SAS skulle det ikke være lenge til neste arrangement. Lenge i den forstand høsten 2015 såvidt jeg fikk med meg!

Last edited: 12. juni 2015
    SASDC8 and Travellingalf like this.
  2. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    En hyggelig aften og vi fikk mye tid til å stille spørsmål til Eivind! Tøft av han å trø inn i "løvens hule", men jeg føler han svarte godt for seg og har et inntrykk av at han faktisk er enig med oss i veldig veldig mye. Mulig dette er mye prat, men på meg virket han ærlig mtp. kvalitet på lounger, mat, totalopplevelse, kundeservice med mer!

Jeg fikk i allefall et meget meget godt inntrykk av planene fremover. Så håper jeg at det følges opp!

Origo, SASDC8, bern747 and 3 others like this.
  3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor?

4. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,468
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan han ikke si noe om før styret har behandlet saken. Det er jo mange rykter... :)

Det ble hintet til at en annonsering kanskje kunne komme i forbindelse med fremleggingen av SAS sine Q2 2015 tall neste uke, eller forhåpentligvis ikke så lenge etter det.

RoadKing and SASDC8 like this.
  5. bern747

bern747 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    +1!

Ettersom jeg begynner komme til hektene igjen (...) så må jeg si jeg synes dette var et veldig bra arrangement!

Snakket mye med mange, hadde bl.a en lang prat med Nils Lindhe og det han sa vedr investeringene på 500 mill på IT hørtes virkelig ut som trengtes.

Videre synes også jeg Roald gjorde det bra, han la seg ganske flat når det kom til nettopp mattilbudet ombord og "snarlige" forbedringer på Europarutene.

Redaksjonen lager kanskje en forsideartikkel med et sammendrag for de som ikke var der?

RoadKing liker dette
  6. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig bra tiltak! Takk for rapportene. Er det noen andre av de store selskapene som har tilsvarende arrangementer i Norge? KLM, Lufthansa, BA, Air France?

7. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet at Lufthansa har hatt arrangementer for HON i Norge, men det er en eksklusiv og liten gruppe.

Herlov liker dette
  8. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,070
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg var på en British Airways fest på Stratos (toppen av teaterpassasjen ved Youngstorget), mener det var i 2007 der de hadde showcase for sin nye Club World. Free flowing champis, grilling, mat og åpen bar hele kvelden. Flott arrangement. Nå har jeg aldri vært særlig til BA kunde, men jeg fløy en tur i Club den våren og fikk denne invitasjonen den sommeren. Godt mulig de har slike events jevnlig for sine beste kunder.

Herlov liker dette
  9. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke i Norge, men BA hadde nylig en lunsj for de beste GGL kundene i London. Så jeg tipper det er ganske vanlig at selskapene møter sine beste kunder på hjemmebasen(e).

10. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Ble invitert på vinsmaking på Grand Hotel av Air France rundt 2009/2010. Hadde da vært av og på Elite/Elite+ en periode.

11. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,400
    Bonuspoeng:
    93
    Didrik Cappelen; vært sjef for Q siden oppstart. Har godt nettverk, men lite annet...
    Mer interessant er purseren til hø. for han. Hadde han på SK4685 for en uke siden til BCN, eksemplarisk service på alle områder. Ikke bare til meg som EBD, men generelt i kabinen. Tror det var den smootheste flighten siste året med SAS, trives tydeligvis i jobben og det spredde seg til resten av crewet.

12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg var også på den eventen. Hatt gold status med BA i en årrekke, men det der har jeg bare opplevd en gang.

13. Brunello

Brunello A heart's a heavy burden

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    I mårra, faktisk. Med Swiss. Videre til New York.

Ellers ser jeg at dismantmedlemmer får en voldsomt gunstig avtale på Grand i Stockholm fra mandag av. Om noen i redaksjonen vedkjenner seg å lese bonusfebers svenske konkurrent, så dukker det vel snart opp en artikkel.

Et hjertesukk; ser også at SAS har etablert et konsept med tidenes mest åndssvake navn: Customer Journey! Hva er det som skjer med de folkene, når de setter seg ned for å tenke?

Last edited: 12. juni 2015
  14. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Usikker på hva slag konsept du sikter til, men om det er metodikken knyttet til kundereiser (google; Customer Journey Mapping) så er det en ganske vanlig metodikk og brukes i mange bransjer og flere større selskaper. Enkelt fortalt en metodikk for å kartlegge kundens interaksjon med en tjeneste eller produkt før/under/etter f.eks. et kjøp. Eller i flybransjens tilfelle, før/under/etter flyreisen.

Men om SAS gjør ting slik som alle andre er jo en annen sak...

15. Brunello

Brunello A heart's a heavy burden

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Det er navnet på et nytt konsept, altså skal det fungere som varemerke. I følge BusinessClass.se, hvor herværende redaksjon ville funnet mange godbiter. Synes begreper er platt, intetsigende, fantasiløst, pretensiøst og uorginalt.

Edit; det var navnet på en avdeling innen SAS. Dog... Metodikk, ja, men å kalle en avdeling for det, synes jeg er lite originalt.

Del denne siden