SAS Meet & Greet - Oslo

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av haakonks, 25. april 2017.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Ble det sagt noe om Family-pool?

haakonks liker dette
  2. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,526
    Bonuspoeng:
    183
    Enig med @Woodswing. Var et veldig bra opplegg i år.

Eivind og & Richard svarte på en del av spørsmålene flere her hadde kommet med. Fikk snakket mye med forskjellige folk i SAS, skal se om jeg får postet litt mer i løpet av morgendagen.

Snakket også litt med andre EBD/EBP som var til stede (og ikke er medlem her), og det er nok flere ting de mener som ikke vi her på InsideFlyer er helt enig i. Snakket blant annet med et par som mente at det var en veldig bra ting at SAS økte prisene på "stand-by oppgradering", fordi de var lei av at de prøvde å by en poeng på SAS Upgrade for så å få avvist tilbudet, og så se at andre uten status fikk oppgradert for en billigere sum ved gate. Her virker det også som at folk faktisk klager direkte til personer de kjenner i SAS isteden for å klage på et forum...

Ellers fikk vi sett og diskutert SAS sine prototyper på Family Pooling og Friends Pooling. Diskuterte også differensieringen mellom Diamond og Gold. Tilgjengeligheten på awards, etc. er også ting SAS er klar over er et problem.

Føler også at vi fikk god forståelse for at det å faktisk kommunisere endringer i programmet i god tid før de blir innført er viktig for å beholde lojalitet.

3. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,207
    Bonuspoeng:
    163
    Har full forståelse for akkurat det. Har selv bydd 31.000 poeng for en oppgradering fra Plus til Business på ARN-ORD og fått avslag. Med 30% bonus for EBD blir det 40.300 poeng. Den gangen hadde jeg god tid og fikk oppgradert i serviceskranken for 25.000 poeng. Med den håpløse praksisen på ARN hvor man i loungen får beskjed om at det er "first-come, first-served" i serviceskranken etter passkontrollen blir det litt meningsløst. Det bør ikke være nødvendig å gå fra loungen 2,5 time før avgang for å være sikker på å komme før en EBB i oppgraderingskøa. For ikke å snakke om at det i stor grad diskvalifiserer reisende som starter reisen fra en annen flyplass enn den langrute-avgangen går fra. Siden sas.no ofte bare tilbyr korteste mulige connection ved bestilling betyr det jo at de ledige plassene er tatt når jeg som reiser fra TRD ankommer serviceskranken.

4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,148
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, family-pool er også friends-pool. Her skal man kunne sette seg et mål og SAS har en ide om å tease/hjelpe til for å nå dette målet. For eksempel kan de si at hvis gruppen klarer 50.000 poeng innen 1. juli så sponser SAS de siste 20.000 poengene.

Are liker dette
  5. Thor-Erling

Thor-Erling Medlem

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Kanskje det var derfor ingen kom bortom :rolleyes:

Olelink, NoLimit, mathiasfe and 2 others like this.
  6. stakar

stakar Frequent Traveler - EBP

Likes mottatt:
    809
    Bonuspoeng:
    93
    Så du er av den mening at vi med Travel Pass ikke skal få uttale oss? Det er helt naturlig at "travel pass gjengen" har et annet behov / syn på dette enn "Kiwi - Trumf gjengen". Selv hadde jeg 92 (OSL - ARN) jobb flyvninger med SAS i Mars, April og Mai. Poengene ser jeg på som en bonus, og når man først har tid på å bruke de, så må det jo være noe som oppleves som en merverdi.

Last edited: 02. juni 2017
  7. haakonks

Likes mottatt:
    10,526
    Bonuspoeng:
    183
    Noen bilder og oppdateringer fra "Meet & Greet"

IMG_0240.jpg
    Første del av presentasjonen var det Rickard Gustafson som holdt, han snakket litt om prosessen SAS har vært i gjennom de siste årene, og utfordringene de kommer til å ha de neste årene. Ikke så veldig mye nytt her egentlig hvis man følger med på SAS sine regnskap, etc. Han prøvde å forklare litt hvorfor SAS nå jobber med å opprette baser utenfor Skandinavia.

Det ble blant annet nevnt at SAS måtte gjøre økonomiske prioriteringer, og fjerningen av 3. parts lounge var en av disse prioriteringene. Det virket som at de var åpne for å revurdere ting de gjorde, men da er det viktig å gi de tilbakemelding om dette. Ikke her på dette forumet, men direkte til SAS.

IMG_0242.jpg
    Neste var mange her sin "favoritt", Eivind Roald. Han begynte som i København og Stockholm med å "legge seg flat" og beklage at de ikke var der de håpet å være når det gjaldt nye tjenester, og at prosessen med å migrere EuroBonus til den nye plattformen hadde tatt mye lenger tid en de regnet med (planen var høsten 2016, det ble mai 2017). De var veldig fornøyd med hvordan prosessen hadde gått.

IMG_0243.jpg
    "Family Pooling" er nok en tjeneste som mange venter på. Fikk også snakket med to av de som faktisk jobber med å implementere tjenesten etterpå. "Family Pooling" og "Friends Pooling" blir to forskjellige tjenester. I Family vil man kunne flytte allerede opptjente poeng, SAS ønsker også at man skal kunne flytte grunnpoeng. Friends kom til å være mer restriktiv.

IMG_0246.jpg
    Det ble også snakket en del om nye lounger, og spesielt innenriks lounge på Gardermoen. Som nevnt i andre tråder prøver SAS seg her med et lite treningsstudio, det blir 7 dusjer, og en liten Spa avdeling. Forstod det som at tjeneste skulle kunne bestilles igjennom SAS-appen. Som man ser på bildet blir det også en kaffebar med barista i lounge. Planen er å åpne i midten av september.

IMG_0245.jpg
    Hvordan gjøre Diamond mer attraktivt var ting SAS snakket om. Eivind kom også med konkrete tall på hvordan SAS "booster" budene for oppgradering til EBD og EBP. Det har sikkert blitt sagt før, men jeg husket det uansett ikke. EBD blir boostet med 30%, EBP med 40%.

IMG_0247.jpg
    De var også veldig klare på at de var klar over at det var mye å ta tak i for å gjøre nettsidene bedre. De mente at nå som de hadde en moderne plattform bak så kom det til å børe livet demmes lettere i fremtiden. Generelt sett så var de mer forsiktige med å love når konkrete tjenester skulle være klare.

Som sagt, overall en bra event. Fin lokasjon, bra mat og nok drikke, selv om det ble ganske tomt mot slutten... :eek:

8. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    For all del.
    Men de som har 100+ flights med 1250 poeng har nok en annen vinkling enn de som har 100+ flights med 312 poeng..
    Du kan komme deg til EBD på segment å sitte der med 28000 poeng..

9. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,001
    Bonuspoeng:
    113
    Sa de noe om hvilken boost som gjelder for de andre nivåene? EBB -> EBS -> EBG? Og gjelder 30%/40% fra EBB -> EBD/EBP eller fra EBG?

10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,148
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal visst være 0% for basic og sølv, 10% for gull, 30% for diamant og 40% for pandion i følge SAS og @Jan Fredrik

DanH liker dette
  11. haakonks

Likes mottatt:
    10,526
    Bonuspoeng:
    183
    Nei... De sa ikke noe om det, glemte også i kampens hete å spørre i etterkant...

Hvis en EBB, EBD og EBP alle byr 100 euro for en oppgradering, så vil det etter SAS har "boostet" budet blir at EBB fremdeles har 100 euro, EBD har 130 euro og EBP har 140 euro.

DanH liker dette
  12. Olelink

Olelink EBP

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Flott event i går med masse hyggelige folk :cool:
    Både her fra forumet og utenom.

Fikk snakket med Øyvind ved to annledninger, ved den første tok jeg opp varsling før endringer som påvirker oss trer ikraft (pris endring på bruk av poeng/devaluering, endring av lounge tilgang etc).
    Videre tok jeg opp viktigheten av ett konsekvent servicetilbud. Altså å vite hva du har krav på, hvordan du får det og at du får det hver gang. Tenker da på disse små hverdagstingene som priority boarding, brusen i GO, hva som er godt nok som EB bevis osv.

Ved den andre annledningen spurte jeg raskt om TPC og planer for dette fremover. Her ville ikke Eivind si så mye :p

Stuttfeiten and Bernd like this.
  13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,148
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk Eivind på tomannshånd i går og jeg valgte også å fokusere på varsling av både positive og negative endringer. Det fikk jeg inntrykk av at han skulle ta til seg.

14. haakonks

Likes mottatt:
    10,526
    Bonuspoeng:
    183
    Det samme inntrykket fikk jeg også når jeg snakket med Eivind.

15. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for at dere gjorde som dere ble bedt om ;)
    ...så får tiden vise om SAS faktisk klarer å gjøre handling av ord.

haakonks liker dette
  16. Olelink

Olelink EBP

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Høres da ut til at vi er mange som fikk tatt opp dette med varsling i går, så får vi se om det gjorde inntrykk på Eivind :)

17. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    445
    Bonuspoeng:
    83
    Er det noe rykter rundt TPC jeg har gåyy glipp av?

18. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,728
    Bonuspoeng:
    113
    Herlig oppsumering!

Jeg kan ta på meg en god del av skylden for det siste... :oops:

19. Olelink

Olelink EBP

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Nei som sagt ville ikke Eivind røpe noe annet enn standard svaret om at de hadde planer :(

20. no-backpacker

no-backpacker www.lavfodmap.no

Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Jaja, jeg er happy med at jeg fikk en lang prat med han som har ansvaret for catering, selv om jeg ikke snakket med noen av dere andre her. Ikke så lett å finne ut om det var noen jeg burde kjenne der... :)

Xxx.

Del denne siden