SAS mistet barnesete på hjemreise - hva gjør jeg nå?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av TJT, 18. okt 2019.

1. TJT

TJT Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Hei,

Litt usikker på hvilken tråd jeg skulle legge dette under, men i går kom vi fram til OSL fra MIA via CPH. Vi hadde barnevogn og barnesete i en type prampack som ble lukket og sendt fra MIA. Da den kom frem på OSL hadde den blitt åpnet og barnevogna var der men ikke barnesetet (spedbarn).

Jeg snakket med ground handling og de sa at hvis den ikke dukket opp innen 21 dager så kunne jeg kjøpe ny og sende regningen til SAS. Hvis det var vanlig baggasje med klær o.l. hadde det ikke hatt noe å si, men siden dette gjelder ett barnesete for spedbarn som vi bruker daglig har jeg ikke noe alternativ enn å kjøpe nytt med en gang.

Jeg snakket med forsikring og de sa at siden det gjaldt mistet baggasje på hjemreise så hadde jeg ikke noe krav. Nytt barnesete koster fort 3-4000 så tenkte å spørre forumet om noen har vært borti lignende før?

2. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Du må få dekket barnesete til å komme trygt heim og til du får setet.

3. Spurs

Spurs Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk nytt sete av forsikringen når barnestolen hadde blitt igjen på Gardermoen, det ble levert ett døgn senere. Argumenterte med at jeg måtte ha barnestol siden vi skulle kjøre bil.

Endte forsåvidt opp med to stoler på hjemturen, men de ville ikke ha noen av de.

Edit: er jo ikke lov å kjøre uten barnesete, blir jo anmeldelser, barnevern og slikt om du kjører uten det. De kan jo ikke mene du skal sitte 21 dager på OSL å vente heller...

4. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,385
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du trenger så har vi en Britax Römer til og med 13 kg du kan låne. Bakovervendt. Bor i Oslo.

Xflipper liker dette
  5. zeala

zeala zee

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Evt kjøp et brukt ett på finn i god stand, og bruk det til reise fremover

6. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    Gardermoen har også noen lenestoler. Fikk du tilbud om det?

Del denne siden