Ser at det ikke er mulig å bestille verken bonusreise eller reise med penger til Narita hos SAS. Det er derimot mulig å bestille til Haneda. Er det slik at SAS har sluttet å fly til Narita eller er det pandemien som setter en stopper her? For øvrig reiser jeg bare til Japan om reiserestriksjoner oppheves. Må bestille nå før CT går ut.
Ah, det ante jeg ikke. Takk! Ser for øvrig at det er veldig dyrt å reise til Japan i juni. 180.000 poeng på business for én person - én vei.
Det er fordi det ikke er ledige bonusbilletter. De billettene for 180k er såkalt "beste tilgjengelighet". Vanlige billetter betalt med poeng. De er veldig dyre. Men man får statuspoeng for flyvningene. HND er vanskelig å finne bonusbilletter til.
Beklager sent svar! Takk for svaret ditt. Så enten få bonusbilletter eller mange som har booket tur til Japan? Nå er det jo andre som også flyr til Japan. Må jeg da ringe for å bestille med andre enn SAS? Du skriver også at det er vanskelig å finne bonusbillletter til HND. Hvis SAS bare flyr dit, må jeg velge andre selskap i SA?
Med *A er det massevis av muligheter å komme seg til Tokyo. Da koster det 165.000 EB t/r i business. Med CT er det halv pris. Du må ringe SAS for å bestille dette.
Alternativer i *A fra Europa til Japan er: Swiss Lufthansa Austrian LOT Asiana Eva Air Turkish Thai ANA Noe mer?
Hvis du regner med flyselskap som gir mellomlanding i Asia så må du også ta med Singapore Airlines og Air China.
Ah, okei, så mange muligheter for å komme seg til Japan. Da ringer jeg SAS. Passer bra, for jeg kommer meg ikke inn på sas.no, verken app eller nettleser.
Jeg tror kanskje sas vil ikke tillate Singapore Airlines til Japan fra Europa pga dyrere sone, ellers man kan ha flaks.