Det gir seg selv, de som reiser Plus har gjerne ønske om fleksibilitet. Vil sitte litt lenger i loungen, rekker flyet akkurat. De som reiser Plus er ikke interessert i å dresseres.
Skulle dette gitt mening burde statuskunder i Go (eller alle klasser) boardet først. De skal stereotypisk være raskest til å finne plassene sine. Det er for mange lite erfarne reisende i Plus og europeisk business rundt omkring. Kan ikke huske sist jeg opplevde så mye kø i midtgangen i business som Warsawa til London på tirsdag.
Sitter alltid ved midtgang, kan ikke si at jeg synes det er noe "verre" med de nye boardinggruppene, men nå har jeg vel alltid hatt en tendens til å være blant de aller første ombord...
Du verden …. Noen liker moren og andre liker datteren, i våre dager er det noen som liker sønnen også … Som tidligere nevnt synes jeg den nye ordningen virker veldig bra!
1 = Status 2 = Plus 3-4 = Go Smart og Go Light med forhåndsbetalt håndbagsje. 5 = Light Den nye endringen gjør det lettere å kontrollere håndbagasjen om bord for oss i gaten.
Noen praktisk forskjell rundt kontroll av håndbagasje sammenlignet med tidligere ordning hvor Plus og statuskunder boardet i gruppe A og Go Light i gruppe F?
I reisebrevet mitt jakten på den femtiende delstaten forsket jeg litt på boardinggrupper hos de store i USA. https://insideflyer.no/forums/threads/jakten-på-den-femtiende-delstaten.17240/page-4 American har 11 boardinggrupper og United har 10. Tror SAS bare har tatt et første skritt. LH har vel også økt antall boardinggrupper nylig med en egen for @Wiolenze.
Vi Nordmenn betaler jo allerede mer for å fly skulder mot skulder med en i midtsetet, kald mat servert i papp og mellomlanding i København enn LH C og mellomlanding i Frankfurt, så akkurat det tro jeg ikke endrer på noe som helst...
Og det hadde dere ikke klart med 3 klasser, der den tredje klassen var de uten forhåndsbestilt håndbagasje, dvs. først nåværende klasse 1 og 2 samtidig, så nåværende klasse 3 og 4 samtidig og til slutt nåværende klasse 5... ?
Anko prøver å gjøre det han kan for å øke opplevelsen av at status har en verdi for SAS. "Lojalitet skal lønne seg" osv. Han var veldig klar på dette under diamant-eventet i Oslo, og i tillegg så ønsker han at EBD skal løftes et hakk høyere opp enn der det er i dag slik at skillet mellom de som reiser en god del og de som reiser veldig mye skal økes..
Blir nok ikke mer perks på diamant, bare mindre på gull og nedover er jeg redd for i så tilfelle. Må innrømme at jeg ikke er spesielt optimistisk mht. verdien av LTG i den nye alliansen, men blir gull lite å trakte etter tror jeg hollenderen mister mange lojale kunder.
Nei, det har ingen sammenheng. 1. Man behøver ikke å reise seg på 1C, der er det plass til å gå forbi. 2. Her er det snakk om å vente til etter gruppe fem, og ikke gruppe to som er de teoretisk siste som kan sitte på 1A/B. Det har kun med at terminalen ofte byr på mer komfort enn midtgangsete med konstant kø i midtgangen.
Ja, ser absolutt bekymringen om man skulle vanne ut gull til fordel for diamant. Jeg tenker at så lenge man får tilgang til lounge/fasttrack og setevalg så det der LTG ligger verdimessig for meg. Om man barberer bort dette så er det ikke mye å rope hurra for lenger.. Er en hårfin balanse mellom å gjøre det så marginalt at det ikke gir noen reell merverdi for de reisende lenger.. Om man får en like god opplevelse ved å fly C i en annen allianse er det jo fort gjort at man går for det istedenfor å søke status. Ref. diskusjon SAS minus eller Iberica Business til LPA....
Trenger jo ikke å ha mange engang nå lenger for å skuffe inn poeng.. Jeg har vel bikket 20k på SAS MC på drøyt halvår..
Som Pandion syns jeg dette er på tide. Må travle flyvninger med mye Plus og status så følte jeg priority ikke hjalp det spor og jeg allikevel måtte haste ombord for å få bagasjen i hylla (alltid rad 1). Ønsker meg faktisk en ytterligere inndeling med kun EBP/EBD i gruppe 1, men nå er jo jeg (on pandionene) i mindretall
skilles det på diamant of gull allerede nå? Altså gull og pluss i gruppe 2 etter diamant som gruppe 1?