sas online shopping vs viatrumf

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av leeds1979, 01. des 2015.

  1. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har gjort bestillinger på hotels.com gjennom viatrumf - disse endte til slutt opp med status "avvist" og kjøpesum og trumfbonus ble satt til 0,-. Så ja, her er det nok mekanismer som sørger for at man ikke får bonus for avbestilte opphold.
     
  2. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Samme erfaring som jeg har gjort.. Dog endret jeg nettopp en bestilling på hotels.com og da ble oppholdet billigere (byttet startdato fra lørdag til søndag) og fikk igjen 500,- Lurer da på om hele bestillingen blir avvist på Viatrumf eller om summen blir endret, eller om ingenting skjer.. :rolleyes:
     
  3. Hawkwind

    Hawkwind EBD

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har gjort det og da ble det endret, men tar litt tid. Er en del forsinkelse i systemet. Jeg har også gjort en booking som jeg batalte på hotellet, den er nettopp kommet som bekreftet hos viatrumf, så ser ikke ut som at man må forhåndsbetale slik jeg trodde i utgangspunktet.
     
  4. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Flere som har fått status: "Model.Status" på samtlige av sine transaksjoner på viatrumf?

    Hadde jo vært hyggelig om Viatrumf med dette mener å fortelle meg at jeg burde begynne å arbeide som modell, men jeg er vel dessverre noe tvilende til at det er dette de ønsker å formidle...

    Edit: og der var statusen tilbake til det vanlige, ja. Dvs. status "bekreftet" for kjøp som er gjennomført for leeeeenge siden men som det fortsatt gjenstår å få overført til trumf. Legger også merke til at det nå står "ca. 90 dager" og ikke "senest 90 dager" som det tidligere stod når det skulle beskrive hvor lang tid det skulle ta før man fikk bonus for kjøp.
     
    Last edited: 30. mars 2016
  5. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har skjønt dette med moms og når det blir trekt fra og ikke? har nå gjort 2 bestillinger på Expedia(begge registrert innen 20 minutter på min side) den ene på 14 tusen som de trakk vekk momsen på. Deretter en på 6200 kroner som de ikke trakk moms for.
     
  6. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer vel an på hvor mye momsen er på. Bookingene er kanskje fra to ulike land?
     
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det er rimelig god uttelling med viatrumf, har fått ut ca 2300kr til nå. Funker bra, men det tar som regel minst 80-90 dager før pengene overføre til trumf.
     
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    En fra USA og en fra DK :)
     
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hehe.. Alt fra og med 4. januar står bekreftet hos meg. Men det gjør ikke så mye, da er det enda flere poeng på vei enn jeg forventet :)
     
  10. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    ViaTrumf er i slaget om dagen. Hele greia er jo egentlig bare et eneste stort rot, men hvis denne står hele veien igjennom så skal jeg holde kjeft for alltid :D
    Skjermbilde 2016-04-30 kl. 00.12.57.png
     
    veeegard, TommyL, bighc and 8 others like this.
  11. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk også registrert 2 saker som jeg klagde på i november i fjor i går :eek:
     
  12. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Grei trumf dette :p Fikk også en slik på 130kr.
     
    RedLine liker dette
  13. alfrednobel

    alfrednobel Medlem

    Innlegg:
    221
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Hei! Kan jeg ikke bruke viatrumf.no ved bestillinger på sas og få bonus? Dette mener jeg gikk an før. Sas står ikke oppført når jeg går på mine sider på viatrumf.no. Har endringer skjedd? Takk for svar.
     
  14. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Kun via expedia eller andre lignende sider.. SAS.no har aldri vært tilgjengelig på viatrumf
     
  15. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Hahaha fantastisk. Ja konseptet er veldig bra, men makan til rør skal man lete lenge etter. Rene rulletten hvor mye man får, og om man får i det hele tatt.
     
  16. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Skal ikke snakke for høyt om det, men enden på visa ble at det nå står 80.000 poeng ekstra på Eurobonus kontoen min. :D
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har du booked rewards netter?
     
  18. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, men ikke noe som skulle tilsi den bonusen i hvertfall. Det er nok noen som har lagt på en ekstra null et sted i en manuell behandling.
     
    Robamu and RoadKing like this.
  19. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Lukter litt allmenningens tragedie av dette. Når de får kontroll på systemene sine på sikt og oppdager at enkelte/mange har fått mer poeng enn de har betalt for så kan det skade ordningen for alle sammen.
     
  20. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Norgesgruppen som eier Trumf hadde et overskudd på 3 milliarder kroner før skatt i fjor. Så at de plutselig slenger noen tusenlapper her og der har jeg overhode ikke dårlig samvittighet for.

    Det er selvfølgelig skadelig for ViaTrumf programmet, men jeg tror at eierne bak her helt fint tåler å stå i en del rot. Just my five cent's
     
    Travellingalf, TommyL and Kjakan like this.

Del denne siden