SAS- pilotene streiker

Tråd i 'Nyheter' startet av mrt, 02. april 2019.

1. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,480
    Bonuspoeng:
    113
    Spørsmålet er når jeg bør bli bekymret og ta grep (og hvilke). Skal Chicago - Stockholm (OSL, MOL) den 3.5. Hvis streiken fortsetter vil flyet være rammet står det på hjemmesiden. :(

Refusjon hjelper ikke, siden det er bonusbillett.

Yeah og siden reisen er påbegynt kan jeg ikke endre på hjemmesiden...

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,598
    Bonuspoeng:
    293
    Tidligere praksis har vist at når man i ettertid ser at man får mindre poeng etter å ha blitt ombooket og tar kontakt med SAS om dette, så har man fått differansen.

Ta kontakt med eurobonus når støvet har lagt seg (les: streiken er over), du har fått poengene fra turen og konstatert at dette er mindre enn du skulle hatt. Så ordner det seg.

wheitmann liker dette
  3. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    784
    Bonuspoeng:
    93
    Da må du ringe inn. Jeg ringte svenske kundeservicenummer i går da jeg landet på ORD og ble flyttet på Lufthansa-flight som gikk på ettermiddagen. Opprinnelig retur var egentlig 27APR.

Anbefaler deg å ringe svenske eller danske kundeservice. Da opplevde jeg 2 min i diamond-kø vs. den norske bare ble avbrutt.

4. TElg78

Likes mottatt:
    1,480
    Bonuspoeng:
    113
    Selv om det er 3.5.? Er det ikke for tidelig (eller er jeg for optimistisk)? Og jeg er bare stakkars sølv medlem som har spart seg til turen...

5. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,469
    Bonuspoeng:
    183
    Telefonkø hos SAS
    Estimert 45min igjen

Widerøe henviste meg tilbake til SAS og anbefalte å refundere etter at jeg hadde kjøpt en Widerøe billett helt frem til destinasjonen

6. TElg78

Likes mottatt:
    1,480
    Bonuspoeng:
    113
    "Tack för att du venter! Just nu är det mange som ringer til oss!" Sier du det :p

Dagen før, samme dag eller dagen etter er ikke så viktig. Bare å komme meg til Norge og i bestilt klasse (BIZ). Håper det er enklere å få til når man ringer inn tidlig. Har sett interessante kombinasjoner via YYZ - FRA eller DUB - FRA :D

7. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    37,057
    Bonuspoeng:
    293
    Alternativet er DY fra OSL (etter kansellering av WF-/SK-billetten). Første flyet på mandag lander vel halv elleve, akkurat tidsnok til forelesning kl. 12 (+akademisk kvarter), per nå til 2 900 kr. Mistenker at WF hele vegen ikke tar deg fram i tide og koster mer... Kanskje ikke, transport fra Vestfold til Akershus jo koster penger.

Må si at det virker trasig å få sine reiseplaner skrotet som jeg ser mange har fått. Også spent på egne vegne med tanke på en planlagt helgetur. Avstanden mellom partene virker ikke å være spesielt liten og per nå pågår det vel ikke forhandlinger heller...

Avixlo liker dette
  8. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,779
    Bonuspoeng:
    350
    Det er nok for lenge til du skal fly at de vil røre den billetten enda. Du må nok vente noen dager til

TElg78 liker dette
  9. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,705
    Bonuspoeng:
    293
    SAS har avlyst alle egne avganger søndag og begynt å booke om langveisfarere med Star Alliance melder insideflyer.dk

10. TElg78

Likes mottatt:
    1,480
    Bonuspoeng:
    113
    Fant denne presiseringen på hjemmesiden :)

11. sopranoss2

sopranoss2 Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    Har billett fra Tromsø til Oslo onsdag og videre til london med annet selskap. Begynner å tvile på om det blir noe av, men håper enda. Hvor lang tid tror dere det tar fra streiken avblåses til SAS har ting på stell igjen? Hvis streiken f.eks avsluttes tirsdag kveld, kan jeg da regne med at flyet fra Tromsø onsdag ettermiddag går som planlagt?

12. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,469
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for at du sjekket opp. Jeg er i telefonkø med SAS (1t 45min nå) før å se om de kan tilby meg noe før jeg fikser nye billetter + refundere den jeg nå har.
    Den på mandag er ikke obligatorisk noe den på søndag er, så får jeg se hvordan jeg kommer meg opp.
    Sas skal tilby meg et alternativ før jeg tar en stilling. Sånn går det når det er streik, ikke noe mer å få gjort

Kristian liker dette
  13. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,469
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor lenge kan jeg forvente at jeg står i telefonkø før jeg blir hjulpet? På Messanger svarer de ihvertfall ikke. Er på min 2. Time i kø

14. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,840
    Bonuspoeng:
    293
    Du får svar ca 30 sekunder før du finner ut at du ikke har mer strøm på telefonen ;)

EndreD, indahla, Avixlo and 1 other person like this.
  15. artman

artman Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Nylig beskjed fra SAS(bonusbillett).
    Hva betyr det i uthever skrift? Kan vi få igjen for hotell+mat inntill 300 eur pr pers? Evt hvordan skal man tolke dette???
    Har booket ny bonusbillett til onsdag selv, uten å ha kansellert dagens billett....

Important information about your SAS flight SK4730/27APR: We are very sorry, at this time we are not able to rebook you to any alternative flight due to the ongoing conflict. All SAS, Star Alliance and other partner airlines are fully booked hence no seats available. We understand this is causing you great inconvenience. If you can find an alternative travel arrangement yourself, SAS will reimburse the price difference between your original unused SAS ticket and the cost for your new transportation. Please note that the transport must be within the same price range and service class as your original ticket. Against receipts we will reimburse additional costs up to max EUR 300 per passenger. If you do not find any alternative travel yourself, please call us to rebook your ticket. Remember your travel date will unfortunately be at least 2 to 4 days delayed. Read more about your rights and options including hotel accommodation, meal etc:

16. sopranoss2

sopranoss2 Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har en billett Tromsø- Oslo onsdag bestilt med bonuspoeng. Det er per nå ledige billetter hos Norwegian til snaut 3000 kr ca samme tidspunkt. Er det riktig forstått at dersom jeg får beskjed fra SAS om at de ikke kan booke meg om hos sine partnere, så kan jeg bestille billett hos Norwegian og få dette dekket av SAS?

17. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tolker det som at du kan bestille ny flybillett for (det du allerede har betalt for din billett + opptil 300 EUR).

18. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,469
    Bonuspoeng:
    183
    Telefonen min ble satt i lader, så da betyr det jo at jeg har hele kvelden for meg før jeg får svaro_O

19. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom de sier at de ikke klarer å få deg frem innen 24 timer, så vil du kunne bestille den hos Norwegian og få den dekket, ja.

Noen får beskjed om maks 300 euro, men jeg fikk beskjed om ubegrenset i dag, så lenge det var samme serviceklasse. Det er også det som står på SAS sine nettsider.

20. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    SAS imponerer ikke veldig. En statusløs kollega strandet utenlands. Jeg fant reiserute med Lufthansa / Widerøe, men "vi booker ikke om til WF", var responsen der...

Del denne siden