SAS- pilotene streiker

Tråd i 'Nyheter' startet av mrt, 02. april 2019.

1. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,241
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er det tilbake til: Fly vil bli kansellert hvis streiken fortsatt er på

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,707
    Bonuspoeng:
    293
    Onsdag er det kansellert 504 flyvninger som skulle fraktet totalt 47 583 passasjerer.

3. KainBenwi

KainBenwi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    93
    Nå står det plutselig "Fly vil bli kansellert hvis streiken fortsatt er på". For noe surr!

4. artman

artman Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    HJELP! Vi skulle opprinnelig reise hjem fra Spania på lørdag på SAS plus med EB-poeng. Det flyet ble så klart kansellert og vi fikk beskjed om at SAS ikke fikk ombooket oss. Jeg bestilte ny bonusbillett onsdag, samt Flex-billett(Norwegian) samme dag til 15k for 2 pers.

Jeg har enda ikke bedt om refusjon av bonuspoengene fra lørdag, og det ser dårlig ut med hjemreise med SK i morgen...

Hva gjør jeg?

1) Får man refundert ekstra hotellkostnader+mat(overnatting lørdag-onsdag)?
    2) Får jeg refundert Norwegian-billettene som vi sannsynligvis reiser med i morgen?
    3) Blir man kompensert ihht EU regulativet?

Takk på forhånd for hjelp!

5. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    1) Ja, SAS skal dekke kost og losji innenfor rimelighetens grenser ved kansellering.
    2) Det første jeg tenker er at dette var ekstremt dyre billetter. Alt etter hvordan man tolker teksten fra SAS, dekker de opp til 300EUR. Vanskelig å bedømme siden du bare skriver du er i "Spania", men ville tro det var mulig å komme seg hjem på en billigere måte her.
    3) Mest sannsynlig ikke, selv om det er noen delte meninger her. Selv mener jeg at dette ikke dekkes av EU261. Spørsmålet går på hvorvidt dette er en ekstraordinær omstendighet utenfor selskapets kontroll.

Har du vært i kontakt med SAS på telefon? Synes dette virket litt vel... Det har jo gått 3 dager nå? Du får unnskylde meg om det er åpenbare grunner til dette.

Ville uansett ringt SAS, for i alle fall 3 dager siden.

6. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    1) Det går jeg utifra når du ikke har hatt mulighet til å komme deg hjem.
    2) Blitt rapportert om opp til 300 euro per snute
    3) SAS er ganske klar på at de ikke kommer til å hoste opp en eneste krone ettersom de mener (i mine øyne med rette) at streik er utenfor deres kontroll. Må isåfall bli en sak for rettssystemet om noe annet skal skje.

7. wheitmann

wheitmann Medlem

Likes mottatt:
    345
    Bonuspoeng:
    53
    Da ble flightene mine kansellert i morgen.

Fikk heldigvis pratet med en veldig hyggelig svenske på kundeservice nå, og han fikk meg booket inn Y-klasse på OSL-BKK-HKG via Thai! Ankommer tilogmed HK et par timer tidligere enn planlagt, så det var jo veldig smooth.

haifinn liker dette
  8. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Hva hadde du opprinnelig? Flighter og klasser.

9. wheitmann

wheitmann Medlem

Likes mottatt:
    345
    Bonuspoeng:
    53
    Hadde opprinnelig SAS Plus (P) på OSL-CPH-HKG.

Jeg mailer såklart SAS når støvet har lagt seg, og ser om jeg kan få poengdifferansen utbetalt til min EB-konto.

10. artman

artman Medlem

Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18

Takk for svar folkens.

Flyr fra Alicante til Bergen. Norwegian med en av få muligheter, da jeg reiser med gravid kjæreste i 6. mnd.
    Kan ikke vente lengre nå mht jobb og helse...

Har prøvd å nå igjennom hver dag 2-3 timer men blir bare lagt på. Er ikke EBG noe verdt her? Kjappere service?

Last edited: 30. april 2019
  11. Klipper

Klipper Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Fikk sms 12:30 om kansellering, hvor lang tid tror dere de bruker på ombooking? kjøpte noen flex billetter tidligere idag for å være sikker på at jeg kommer meg frem dersom de ikke finner alternativ flight

12. wheitmann

wheitmann Medlem

Likes mottatt:
    345
    Bonuspoeng:
    53
    Når jeg først prøvde å ringe inn for 45 minutter siden, så ble jeg brutt et par ganger på mine forsøk, men nesten sånn umiddelbart etter at "SAS-damen" leste opp spielet sitt.

Fjerde gangen så tastet jeg bare inn EBG-nummeret mitt og fikk opplyst at det var ca. 4 minutters ventetid, noe som viste seg å stemme. Da kom jeg gjennom.

13. Ragna Rekkverk

Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Da ventet du ikke på SAS-damen, men bare tastet inn nummeret direkte «røret ble løftet»?!

14. wheitmann

wheitmann Medlem

Likes mottatt:
    345
    Bonuspoeng:
    53
    Ordla meg litt feil der. Tastet inn EB-nummeret når SAS-damen sa at jeg kunne gjøre det, naturligvis. ;)

15. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    893
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Har fly fra SFO torsdag 2.5 og ønsker å komme hjem :eek:

16. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Kansellert sas-fly i kveld så flyr Norwegian.

Slapp inn i loungen på OSL ved å vise mail på opprinnelig booking og tilhørende gullkort. Så det var trivelig av SAS :)

indahla, Gribb, haifinn and 1 other person like this.
  17. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,480
    Bonuspoeng:
    113
  18. BangkokBob

BangkokBob ThailandTur.no

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor lenge har tidligere streiker i SAS vart? Finnes det noe oversikt på dette?

19. TRD_Lars

TRD_Lars Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Var på tråden med SAS nå for å foreslå en alternativ rute via codeshare og underleverandører som kommer til å fly uansett, men fikk bare beskjed om at ombooking ikke var aktuelt før etter at billetten var kansellert. :(

20. Klipper

Klipper Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Trenger litt hjelp/forslag til hva jeg kan gjøre hvis noen har mulighet. Hadde en flight som går slik: 1 mai osl-fra-vrn og retur 5 mai vrn-msc-osl. 1 mai har nå blitt kansellert, er det mulig å bestille avbestille kun utreise og beholde returen?

Del denne siden