Jeg tviler på at de får meg hjem til KRS, men får se hva SAS gjør når jeg lander på Gardermoen på fredag også får de forhandle frem til kl 20:00 lørdags kveld, er de ikke i mål da så får samferdselsdepartementet gripe inn med tvungen lønnsnemnd, for da har de herjet lenge nok med infrastrukturen vår!
Men setter ikke liv og helse i fare. Bare fordi folk er irritert og blir påvirket i hverdagen betyr ikke at staten kan gripe inn, og godt er jaggumeg det. Går både DY og VY fra Oslo til Kristiansand, så du kommer deg hjem åkke som..
Du kan også ta Nettbussen (VY) til Bergen (ikke glem å booke på nett via viatrumf og få med deg 2.7%), så tar du flaggruten til Haugesund, usikker på om den går fortsatt, men den var en hit for min del i min oppvekst...
Det er nok noen år siden den la til for godt, nå er det Kystbussen som «gjelder». Hva man skal i Haugesund når man skal til Kristiansand forstår jeg derimot ikke helt. ...og om Haugesund likevel skulle vært målet er det nok enklere å ta Haukeliekspressen direkte dit.
Sånn går det når man er i full døgnforvirring, telefonkø og stress for å komme selv hjem. Plutselig ble Kristiansand til Haugesund og minnene bare renner på
Har sovnet på toget for så å våkne opp på Moi stasjon og reagert "f**n biiip bip BIIP!!"... Jeg skulle jo av i Kristiansand
I disse tider med ombookinger, et vennepar av meg som drar OSL - SFO i dag ble ombooket av SAS i går til å fly med LH. På under 24 timer, men SAS fikk dem altså booket om med booking klasse I. Lurer på om det var svinflaks for SAS eller om de ifb med streiken har kommet fram med en teknikk slik at det ikke blir nye bookingklasser på reisende på bonusbilletter som blir booket om i siste liten? Noen andre med erfaring?
Det heter forcesale, selskapene har avtaler seg imellom for å booke klasser som ikke er tilgjengelig for salg lenger, så lenge det er fysisk et sete ombord
De har gjort unntak fra streiken for samfunnsmessig kritiske flyvninger. Noen lønnsnemd blir det nok ikke.
Nå kom det plutselig inn melding om at innsjekk er åpnet på samme flyet jeg tidligere har fått beskjed om at er kansellert... ♂️
Samfunnsmessige kritiske flyvninger? Hva menes med det?(altså kan ikke fatte hva det innebærer, kanskje jeg er treig i hue etter fridagen igår)
Flydde New York til Haugesund med landing i går 1. mai. Kone og barn hadde originalt business award-billetter med SAS (EWR-OSL-HAU), mens jeg hadde kjøpt SAS PLUSS-billett Jeg var veldig spent på om vi kom til å miste business-billettene, men de ble omgjort til C hos Lufthansa via Frankfurt til Oslo. Jeg ble derimot nedgradert til vanlig turistklasse. Antar at jeg får tilbake noen kroner av denne billetten? Vi måtte selv bestille Norwegian-billetter Oslo-Haugesund. De kostet mer enn SAS har sagt de vil dekke, men jeg mener de må dekke det uansett? I Oslo fikk vi tilgang på Lounge ved å vise til den originalt bestilte reisen. Alt-i-alt brukbart fornøyd med SAS sin håndtering. Jeg antar at de kun ville betalt tilbake noen poeng om award-business billettene hadde endt med nedgradering. Det hadde vært kjedelig når vi var i New York ekstra lenge basert på når vi fikk award-billetter, og turen var bestilt for nesten ett år siden...
Tja, evakueringsflyvninger er en type. SAS har fly i beredskap som kan konverteres til evakuering/ambulanseoppdrag.
Ja virkelig stakkars den piloten som må kalles tilbake på akutt oppdrag ved slikt tilfelle ifra deres streik.......
Hva er hensikten din med dette svaret? Jeg gir deg svar på det du spør om, og du kommer med vrøvl? Ingen piloter som ønsker denne streiken, men det arbeidsmønstret de har er avsindig.
Tviler på at arbeidsmønsteret er så veldig "avsindig". De blir tross alt kompensert for noe ugunstig arbeidstid gjennom "høy" lønn. Som flere har nevnt tidligere, hvis pilotene er misfornøyd så bør de bytte jobb eller yrke. Det er fullt frivillig å jobbe hos SAS.