Det er heller ikke et ord om hvor lenge denne lavtlønnede har vært ansatt, eller hvor lenge det tar før han stiger vesentlig i lønn. Heller ingenting om topplønnen eller hvor mye han faktisk kommer til å tjene gjennom karrieren. Hele argumentasjonen blir merkelig... "Lønn er ikke viktig", men da er det jo meningsløst å komme med et lønnskrav på 13%, og samtidig også trekke frem lavtlønnede piloter i media (og jeg har ikke hørt noen ting om at det er en lavtlønnsprofil i kravene). Og i tillegg: såvidt jeg har forstått så er det arbeidshelg dersom du jobber etter kl 17 på fredag. Det vil si at jeg jobber anslagsvis 90% av helgene det, ettersom jeg sjelden avslutter jobben før kl 17 på fredag. Burde det da ikke være synd på meg også? Jeg klarer heller ikke å framtvinge noen sympati for pilotene i denne saken her.
Høres ut som stemningen i forhandlingene er bedre nå i allefall... https://www.dn.no/luftfart/forbundsleder-om-sas-meklingen-jeg-er-mer-optimistisk-na/2-1-596471
Etter 16:00 faktisk. Om de ikke er ferdig før 16:15 så regnes det som arbeidshelg selv om de ikke trenger å gjøre noe mer før mandag 07:00
Synes ikke du har noe å beklage til noen for. Hva skal et forum være, om ikke dette? Ekkokamre har vi nok av ... Snacky
Finnes det ingen "statistisk pålogging tid" på IF? Topp 3: 1. @Eddie47 (basert på antall innlegg og likes, positivt ment altså, skulle hatt en medalje for bidragene over tid) 2. @Tore The Boss. 3. Her er det mange om 3.plassen samtlige i sjæf stolen på IF x xx xxx xxxx 9193. plass @drsyk
Helt klart, mye avhenger av hvem driver med ombooking. Det er jo relativt få mennesker som har lov til å drive med forcesale, da i utgangspunktet betyr dette at man selger produkter som ikke nødvendigvis er tilgjengelig. Mao. er det større sjanser for å skape problemer i fremtiden Men det går som regel ok innen samme serviceklasse så lenge det faktisk er seter tilgjengelig.
https://insideflyer.no/forums/members/ Det er vel @Are som er den ubestridte lederen her, for øyeblikket midlertidig satt i delvis IF-permisjon, pga familieforøkelse såvidt jeg har forstått!
Hva kan man ikke lærer på et forum EDIT: ja derfor er Guruen fraværende, han får lykke til med sine forøkninger
Er fornøyd med SAS sin service idag til tross for streik. De gikk med på å ta prisdifferansen mellom min SAS-billett til 2500 kroner og ny billett med Norwegian til 6500 kroner.
SK945 ARN-ORD skal starte 10:20 den 3. Mai. Hadde vært fint å vite litt mer om der går eller ikke... 13:40 nå i Europa... ikke morsomt lengre. Jeg kan ikke tilbringe hele dagen med å sjekke nettet...
Sånn, da ble intra-scandyland-hopper-turen for helga kansellert. Ringte inn på telefon og etter å ha tasta EBG-nr. var ventetida 0,7 sekunder. Alt refundert og ikke noe problem. Så får heller bonuspoengbingen bare knurre stygt ei stund framover til vi finner noe annet spennende å gjøre i lufta (bonuspoeng via kredittkort er så gørr!)
Hahaha... VG direkte. Oppdatering fra streiken. Video starter og alt man får er et bilde fra innsiden til Riksmeglerens bygg og ASMR musikk... er vel ikke nyheter der
Godt poeng, @OttoL! Litt meir her: – https://www.nrk.no/buskerud/klasse-...kefast-pa-svalbard_-_-vi-er-fanget-1.14535384 Er du på LYR, er det 1 300 km frå Nordpolen, 960 km frå Tromsø og 2 000 km frå Oslo. Og sidan Norwegian ikkje har ledige billettar før 10/5, så forstår eg at ein føler seg isolert. SAS er einaste selskap som flyg direkte mellom LYR og TOS og det skjer vel ein del pasientreiser og slikt på den ruta. Eg ser at lokalsamfunnet på Svalbard ber SAS prioritera dei når streiken blir avslutta slik at trafikken mellom øygruppa og fastlandet kan kome i gang så fort som mogleg, for så vidt forståeleg med tanke på geografien.
De må jo løse det skal de følge loven, for i følge loven er det forbudt å dø på Svalbard så får en hjerteinfarkt der så er han lovpålagt og overleve, sånn er det bare!!! BASTA!!!
NRK radio erfarer at streiken er over. https://www.nrk.no/nyheter/streik-i-flyselskapet-sas-1.14500685