Det er visst VG som har hørt noe fra noen. https://www.vg.no/nyheter/i/zGlmRw/...eglingen?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
Skulle fly SAS 08:00 i dag tidlig, fikk sms 12:30 i går om at avgangen var kansellert, med påfølgende sms 17:30 om at de ikke hadde anledning til å booke meg om, men ville dekke 300 EUR til egen ombooking. Kastet meg rundt og fant tur-retur Bergen med Norwegian til 5k, så original billett + refusjon er faktisk innafor. Så spørs det bare hvor lang tid kundeservice har tenkt å bruke på å refundere...
så akkurat på NRK nå at streikevaktene pakket sammen, og han streikevakten de intervjuet sa at de hadde fått beskjed om å gi seg. Så det er jo positivt. Får dog vente på endelig bekreftelse.
Blir spennende å se hva utfallet ble og hva de forhandlet seg fram til, da er turen 11.mai sikret, takk og lov for at det er over for denne gang!
Flyttet bonusturen min 3/5 til LA til august, men skal faen prøve å få den tilbake om det blir ordnings nå - spenning til det siste
Så får vi se hvilke gode tilbud SAS disker opp for å "vinne oss tilbake" Satser på en forrykende F&F!
Ser at enkelte fly fredag er kansellert. To av i alt seks fly til Tromsø er bl.a kansellert,ikke mitt hittil. Hvordan skal det tolkes?
Til og med når streiken avblåses kommer det til å ta mellom 24-48 timer før produksjonen er på topp igjen, dette fordi SAS prøvde så godt så mulig å unngå at flyene sine skulle stå parkert utenfor hubene
Så flyene som nå står som kansellert er avganger de ser for seg at de ikke vil få avgårde selv om streiken virker å være over? da får jeg bare krysse fingrene for mitt fly er et av de som tar av.
Alle fly returnerte til første crewbase (CPH, ARN, OSL, SVG eller TRD) pga dette at det ikke ble mye kanselleringer dagen i forkant.
VG meldte at kildene deres sa at "det går mot enighet". NRK meldte så: "VG melder at partene er enige". Streikevaktene: *leser avisen* "Enighet? Da går vi hjem!" NRK, TV2, VG, Dagbladet: "Streikevaktene har gått hjem, det betyr at alt som gjenstår er protokollføring!" ----------------------------------------- Jeg frykter at partene kanskje ikke var like enige som mediene tolket det til, selvom noen fortalte VG at det "går mot enighet"? Det virker som om alt i media springer ut fra disse "kildene" til VG. Jeg håper dog virkelig at flyene er på vingene igjen i morgen...
Fikk mail nå at jeg tar turen tilbake via HEL med Finnair in BIZ all the way. Da må jeg samle noen poeng der. Prøver å få vindu sete... men ser opptatt ut. No show er vel ikke realistisk for tiden Tror man at man få erstatta EB poengene?
Jepp. Sammen med beskjed om at de forsøkte å ombooke meg. Jeg var tilfeldigvis på flyplassen da meldingen tikket inn, gikk rett til en køfri skranke og er nå booket på København - NY imorgen istedet. Godt fornøyd og kommer faktisk tidligere frem enn med forrige flight.