SAS- pilotene streiker

Tråd i 'Nyheter' startet av mrt, 02. april 2019.

  1. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel ombooking/kost&losji så dekkes ved streik?
     
  2. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,985
    Likes mottatt:
    10,866
    Bonuspoeng:
    183
    Det beste er nesten at jeg kan flytte som jeg vil online i business. Men jeg prøver å få endret avreisested fra Chicago til LA eller SF og da må jeg ringe. I går fikk jeg den opsjonen på telefon (etter kl 19), så skal prøve igjen i kveld. Hvis ikke får jeg bare fly hjem fra Chicago.
     
    Orjan.eldor liker dette
  3. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,985
    Likes mottatt:
    10,866
    Bonuspoeng:
    183
    Som vanlig leverte engelskmennene. Ikke noe spørsmål engang: Klart du kan skifte flyplass til LA, klart du får business. Så da blir det pakking i kveld. Fikk til og med sete 6H vestover, som var bedre enn forventet.
     
  4. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Esj, at jeg ikke var mer forutseende på at denne muligheten kunne komme sånn at jeg kunne ha booket en bonusbillett til USA til helgen og så få den flyttet til i Juli.... :oops:

    Lesson learned :(
     
    EndreD liker dette
  5. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    190
    Likes mottatt:
    186
    Bonuspoeng:
    43
    Skal fly Oslo- stv på fredag kveld. Hvis jeg booker om til torsdag, og streiken avblåses i morgen. Får jeg da booket tilbake til fredag?
     
  6. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Thomas123, OttoL, Kristian and 5 others like this.
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Det viser seg at returflight fra AMS blir kansellert ved evt streik, pålogget SAS får vi nå anledning til ombooking.
    Reisen starter i ettermiddag, og vi er allerede sjekket inn.
    Hvis jeg klikker på ombooking så blir jeg spurt om å bekrefte at jeg vil kansellere eksisterende pålogging.
    Før jeg gjør dette kunne jeg tenkt meg å vite om ombookingen jeg får mulighet til, gjelder reisen i sin helhet, eller om det bare er for retur og at den da skjer via samarbeidspartnere (Lufthansa, LOT, Brussel, Swiss, Austrian)?

    Det vi ønsker ved evt ombooking er å reise som normalt i dag, men få retur på søndag uansett.
     
  8. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,985
    Likes mottatt:
    10,866
    Bonuspoeng:
    183
    Da jeg prøvde å ombooke online kunne jeg selv velge om det var utreise og/eller retur jeg ønsket å endre.
     
  9. Klubba

    Klubba Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    33
    Ringde just sas for ombooking av en retur reise AGP -OSL på lørdag .
    Som svensk og halvt blind så har jag missat en tydligen meget viktig kriterie i vilkoren for ombooking pga streik:

    "Den nye avreisedatoen kan senest være 23-25 april 2019 eller 06 mai til 30 september 2019."

    Altså får vi ikke booka om resier 26e apr til 5 mai før vi vet om det blir streik, alltså kl 00.00 fredag.
     
  10. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Det stemmer ikke. Det er datoene 26.-29. april Sas tilbyr seg å booke om kostnadsfritt. Så da er det ikke noe problem med å booket om din avgang på lørdag.
    https://www.sas.no/traffic-information/message/
     
  11. Klubba

    Klubba Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    33

    Det var så jag uppfattade det oxå men fikk det andra beskjedet slängt i ansiktet - "no soup for you".
     
  12. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    113
    Det de sier er at du får ikke flytte en reise TIL en flygning før etter 6. mai.

    Som eksempel så kan du ikke flytte fra 26. til 30., for om det blir streik tar de nok høyde for at den fort kan pågå minst ut kommende uke...
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Ser det har vært flere varianter av svar her. Her er iallefall det jeg fikk til svar:

    Jeg kan endre *hele* reisen, eventuelt bare returen, men det må bli til 6 mai eller senere.
    Vi ble enige om å la reisen stå. Dersom det blir streik, og den står ved lag når søndagen opprinner, vil flighten kanselleres og man blir ombooket til samarbeidspartnere.

    Vil forøvrig berømme SAS kundeservice. Jeg ringte Diamant hotline fra appen i telefonen, og ble besvart av et menneske umiddlebart etter at jeg hadde tastet EBD nummeret mitt. Det hadde jeg virkelig ikke ventet i dag. Kudos SAS!
     
    holmen, Avixlo and Kristian like this.
  14. Klubba

    Klubba Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    33
    Det stemmer men samtidigt är det sikkert flere her på forumet som må komma seg hjem før mandag. Noe som vi ikke får fixat idag men fra kl 00.01 inatt ved ev streik.

    Som @RoadKing sa, som EB Gold hade jag 5 sekunder venting for svar på telefon - meget bra då jag ser de på Facebook sitter i 2h telefon kö.
     
  15. johkon

    johkon Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    33
    jgroneng liker dette
  16. Marianne_

    Marianne_ Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg skal egentlig fly OSL-BRU i morgen tidlig i Sas Plus. Er det noen her som tilfeldigvis vet slags klasse man hadde fått hos andre selskap dersom jeg blir booket om? :)
     
  17. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Hos de fleste andre selskaper blir plus routa til eco. Om du ikke har en dyr bookingklasse da
     
  18. shu

    shu Medlem

    Innlegg:
    86
    Likes mottatt:
    145
    Bonuspoeng:
    33
    Da kom det sms fra SAS om at mitt fly fra Tromsø til Oslo (SK4411 kl 10:20) i morgen er kansellert.
    Jeg vet ikke om det er "tilfeldig" og skyldes noe annet enn fare for streik, eller om det er forberedelse til en eventuell streik...

    - shu
     
  19. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk nettopp en melding om kansellering av min flight til DUS i morgen med SK816, har ikke peiling om dette har med streik å gjøre. Jeg ringte SAS senest kl 1400 for å sjekke om flyet går og de sa ja den går som planlagt. Jeg var jo så snart å booke denne gjennom Bravofly (i Trumf rus) og de har så klart stengt kundeservice og åpner igjen kl 0700. SAS kommer jeg ikke gjennom til tross med EBD nummer (får vel ikke noe hjelp der alikevel, men tenkte å prøve) Flyet går kl 0915 og jeg må til DUS....
     
  20. Marianne_

    Marianne_ Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Tusen takk for raskt svar! :) Så nettopp at flyet mitt er innstilt, så er vel bare å utsette turen et par uker da.
     

Del denne siden