Transportklagenemda har tidligere avvist krav i forbindelse med streik, og jeg synes ikke at regelverket er så tydelig når det gjelder streik som forbrukerrådet skal ha det til. SAS kommer ikke til å hoste opp cash frivillig iallfall, det er nå helt sikkert.
Fikk nettopp kansellering på sk1462 på lørdag. Er i Singapore for øyeblikket og skal fly SQ F til køben nå etterpå. Burde jeg ta meg bryet å ringe sas og se om de får ordnet noe, eller burde jeg bare vente til jeg kommer til CPH? De greier vel ikke å reroute en CT i F til Norge helt uten videre?
fikk samme melding som andre i går kveld om at SAS ikke klarte å finne alternativ rute, men hvis jeg selv ville ordne skulle de dekke mellomliggende opp til 300 eur. Kom ikke i gjennom på telefonen til de. Hadde en booking i GO, men klarte å finne en biz billett hos LH. vet ikke om det er noe håp om at SAS skal dekke noe her siden det ikke er en "lignende reise". Men uansett dypt skuffende at ikke SAS klarer å hoste opp en om booking her
Begge er med fly. Er det europa eller longhaul? Basert på teksten kan jeg ikke skjønne at de ikke kan denne (gammel billettpris + 300 eur).
Om noen skulle hatt seg en svipptur til Stockholm i dag, og mangler litt på CT-omsetning, så er det gode muligheter for å slå 2 fluer i 1 smekk!
Når streiken først er et faktum, må jeg få si at det ser ut som SAS håndterer dette så godt det lar seg gjøre. Forhåndsmuligheter for fri ombooking online, samt flere eksempler på forumet her, hvor SAS strekker seg bra. Jeg ringte også inn selv, og fikk til og med muligheten for å bytte flyplass for utreisen, men valgte å kansellere, siden jeg kan kjøpe studentbillett selv. Her en liten gladhistorie hvor de ble booket om til BA: https://www.vg.no/nyheter/innenriks...e-staar-i-koe-for-aa-faa-hjelp-paa-flyplassen Håper det fortsetter sånn, så kan jo kanskje omdømmet få seg en oppsving, selv om pengene bokstavelig talt flyr ut av kassa
Der ser jeg at SAS har fått en Messenger chat bot i drift også, ser jo ut til å funke bra, selv om det er samme folk som må besvare bak. Skal til California på søndag, og hadde heldigvis business Pro billetter, men får ikke kansellert disse av en eller annen grunn, så bare flyttet de frem og ba de kansellere på chatten. Booket om selv med Delta, som både hadde gode priser og god ruting, og i tillegg så synes jeg websiden deres er svært bra
Hvor lenge vil du tippe streiken varer @veeegard ? 11.05 avreise OSL-ARN-TXL 12.05 retur TXL-CPH-ARN-OSL Tenker holder hode kald og ser an litt før slår på tråden hos SAS.
No idea. Tror nok snåsamannen kan gi bedre svar der enn meg, men jeg hadde ikke stressa med den der riktig enda. Skal selv oppi luften igjen den 9. mai, og håper (og tror) det har løst seg før den tid.
Hvis SAS streiken blir for omfattende så griper nok staten inn med tvungen lønnsnemnd og fikser det på den måten. Hvis ikke så vil nok pilotene streike SAS sønder og sammen dessverre
Low-Fare AMS - OSL til 6000++ på søndag er vel ikke akkurat vanlig pris? Men for all del, jeg klandrer ikke Norwegian, det er et fritt marked, og de er ikke de eneste ulvene som fråtser nå.
Snakket med en Widerøe ansatt på TRF idag angående reisa mi til søndag (TRF-TRD-TOS), hvor første leg er med Widerøe og siste med SAS. Widerøe sjekket om mulighet til å booke meg om men det var fult, så fortalte at det bare var for meg å møte opp på søndag og om flyet er innstilt fra TRD så var det ikke vits for meg å fly til TRD ifølge damen som hjalp meg. Så er bare å møte opp og se hva SAS ellerno tilbyr meg. Bør jeg da fly til Trondheim eller refundere å finne noe annet reise til Tromsø?
Hadde jeg vært deg ville jeg bedt SQ personalet på flyplassen fikse det. Bare henvend deg til personalet i TPR, de skal fikse det. Det er derfor du reiser First.
SQ verken kan eller vil røre 117-billetter, spesielt ikke strekninger fløyet av SAS. Jeg ville ringt SAS nå og fått de til å booke deg om. Siden det er så spesielt tilfelle så stryker de nok regelen om endring etter avreise.
Med mindre vedkommende jobber i SAS så ser jeg ikke helt det negativet i at Norwegian tjener på dette
Len deg tilbake og nyt SQ F. Minste problemet på reisen din er vel å ta seg fra CPH til OSL. Spør på flyplassen i CPH når du lander