SAS Plus billigst

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av CrotchRocket, 29. des 2015.

  1. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Kan ikke si at jeg har sett dette før, Plus var billigst på et søk jeg gjorde. Rimeligere enn Go. Hva er logikken her?

    Andre som har opplevd, noe som skjer av og til, eller en feil?

    image.jpeg

    Nå ble det ikke denne, men en romjulstur til Zermatt via GVA. Myyyye tåke ved landing:

    image.jpeg
     
  2. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Det sker ofta. Speciellt då det finns lediga stolar i billigaste Plus klass men inte i billigaste Minus ehrm Go.
     
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Så det på det par søk for sommeren på reise til USA, da var pluss marginalt billigere en eco.
     
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Dette skjer meg titt og ofte ved bestilling av siste liten-billetter (type under en uke til avreise) mellom OSL-CPH-ARN; Plus kan gjerne ligge et par hundrelapper under Go. Samme for så vidt med IC, hvor Plus Saver i mange tilfeller er billigere enn Go Flex, selv om det her er flere forhold som spiller inn.
     
  5. MilageRune

    MilageRune Aktivt Medlem

    Innlegg:
    336
    Likes mottatt:
    3,170
    Bonuspoeng:
    93
    På dialogmøtet SAS holdt her i Trondheim tidligere i år, ble jeg sittende og lunsje med en KAM, og jeg tok opp nettopp dette fenomenet med lavere billettpris i Plus-klassen.

    Han kunne bekrefte at SAS i visse tilfeller bevisst setter prisene for Plus lavere enn Go, og at mye av grunnen er å "friste" de som kanskje ikke sitter så ofte foran (den imaginære) gardinen - slik at disse passasjerene blir mer tilbøyelige til å velge Plus-billetter også ved framtidige reiser.
     

Del denne siden