SAS Plus saver - endre til dagen før ved å møte opp dagen før?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av no-backpacker, 30. aug 2016.

  1. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har altså en SAS Plus saver billett mellom OSL og BGO. Jeg har hatt god hell med å møte opp tidligere, uten bagasje, slik at jeg har fått være med en tidligere avgang. Er det noen her som har prøvd å møte opp dagen før? Jeg har altså en returbillett en mandag, men vil gjerne hjem søndagen... :) Er det mulig, mon tro? :)

    Xxx.
     
  2. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Generelt ikke, det koster 600kr å endre en slik PLUS Saver samt det er vel neppe ledige i din bookingklasse så tett opp mot avreise at du kan risikere å måtte betale deg opp til neste ledige klasse.

    Nå har jeg aldri forsøkt å troppe opp dagen før, men har fått avslag samme dag med denne begrunnelsen.
     
  3. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ikke hatt noe problemer med å få endret ved gate de siste 4-5 gangene jeg har vært i oslo siste månedene. Hver gang har de vært superhyggelige og sagt at akkurat det er fordelen med disse billettene. Altså, ikke ombooking i skranken, men ved gate (og ingen innsjekket bagasje).

    Xxx.
     
  4. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,306
    Likes mottatt:
    2,445
    Bonuspoeng:
    113
    SAS Plus Saver eksisterer vel ikke innenlands? Så da utgår vel gebyr for endring, slik at man worst-case kun betaler mellomlegget.

    Annet spørsmål er jo om man kommer gjennom security når man ikke har billett aktuell dag... Den billetten vil du jo kun ha etter at gate har flyttet deg over på den flygningen.
     
  5. Grove

    Grove Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg booket også en t/r Osl-TRD på salget nå, i plus.
    Siden vi må bruke Berg Hansen var det de som fikset hele greia. Billetten er i A-klasse, og skal etter BHs utsagn kunne endres gebyrfritt, men må evt betale mellomlegg til dyrere klasse.
    Hvor finner jeg fasit på dette?
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil tro at å møte dagen før er å strekke strikken vel langt.
    Men prøv, og så må vi få høre hvordan det gikk :)
     
    no-backpacker liker dette
  7. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Hm, du kan jo prøve å møte opp på samme flight dagen før (om den fins) og klaske deg i panna og beklage så mye for misforståelsen? :p would've worked on me om jeg stod og bemanna gaten :)
     
    no-backpacker liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    Et problem her, du må jo vise boardingkort i sikkerhetskontrollen, og det får du ikke så lenge før avgang...
     
  9. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Får boardingkort når du sjekker inn 36 timer før i appen skulle jeg tro...?
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det er riktig.
    Du må betale prisen mellom det du betalte og det billetten koster når du vil endre.
    Gebyrfritt er et ullent begrep, SAS tar ikke gebyr med vil tro BH gjør det. Viatravel tar 2-300 kr for å endre gebyrfrie billetter...
     
  11. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Ah, det er jeg som roter.... Jeg mente SAS Plus (i motsetning til SAS Plus full flex). Og ja, man må beale mellomlegget, men det er ofte dyrt når avgangen nærmer seg. :)

    Du har et poeng med dette med at jeg kanskje ikke kommer inn til gate ja... Tror muligens denne planen gikk i dass da... :)

    Xxx.
     
  12. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Oh yes, det glemte jeg! :)

    Haha, da spørs det om jeg tør å ta sjansen på å bare dukke opp ved gate. Vil jo i utgangspunktet tro at det lønner seg for SAS å sende meg med et tidligere fly, enten det er samme dagen eller dagen før, så lenge det er plass på det tidligere flyet. Da kan de jo i teorien få solgt setet mitt dagen etter....

    Xxx.
     
  13. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe... Enda en god ide! Jeg tror nok jeg kommer til å prøve meg på å komme hjem dagen før. Takk for godt tips! :)

    Xxx.
     
    Petter B-C liker dette

Del denne siden