Hei, Flydde SAS Plus i går ALF - OSL og ble hudfletta når jeg prøvde å få polarrull servert to ganger og dragen hevdet(les: tordnet) at det kun var én til hver og etter det måtte man betale, samme med øl/vin/cola/chips etc. Jeg ville kun ha en ekstra polarrull og jeg følte ikke det var for mye å be om. Har ikke vært borti dette før på Plus, er det vanlig? Forøvrig et horribelt crew, hvor kan jeg sende feedback til SAS på dette? Takk!
Tilbakemeldinger til SAS kan gis via dette skjemaet. http://www.care.flysas.com/SelfService/FeedbackForm/?lang=NO&market=PL
Innenriks stemmer det nok med begrensning på alkohol, men at de er kjipe på polarrullene er nytt for meg. Tvert imot har jeg opplevd cc har prøvd å pushe på meg MER snacks...
Helt bak mål! Har du lyst på to polarrulle, får du det.. så enkelt! Sitter også med inntrykket som taler over, det er heller motsatt, de pusher på en ekstra sjokolade, eller chips.. Som Tidenes danske purser som vi hadde LHR - CPH og videre CPH - BGO.. "Ta en til med Chips.. det er SUNT! Det er jo bare Kartofler! Og kanskje en Cola til?? Jaaa, kom igjen..." (ikke helt korrekt dansk gjengivelse) Kanskje ikke alle er slik, men får no hvertfall når man spør... noe annet ville vært hårreisende! Klag i vei! C
Har opplevd begge deler, ikke så ekstremt som her på den negative siden, men problemet er at det er så lite konsekvent og avhenger av crewet. Har heldigvis vært heldig på de siste turene, med veldig bra crew, og man merker at stemningen i kabinen er en helt annen.
Med unntak av en "å herre gud" har jeg ikke fått noen negative svar på min "vanlige" forespørsel 1 cola 1 vin og en pringles..
Opplevde noe som lignet på dette for noen uker siden. Dama i nabosetet var i et følge med flere politikere som tydeligvis vendte hjem etter budsjettforhandlinger i Oslo. Kjente ikke igjen henne (var en del kjente ansikt der), men ut ifra papirene hun bladde i hørte hun til Krf. Hun klarte akkurat å stable alt hun skulle ha på bordet sitt, heldigvis holdt hun seg unna alkoholen...
Dette er nok off-topic i denne tråden, men da jeg fløy TXL-ARN forrige helg var det varme kluter, duk og krepsesalat. Er dette bare på utvalgte ruter? Hvis man vil gi businessfølelsen er varme kluter og duk en god start.
Ja, men det kan godt påpekes både titt og ofte at dette har en litt eksklusiv tøtsj som iallfall jeg setter pris på. Jeg er iallfall veldig fornøyd med å få tørke av hendene på en klut før jeg skal spise. All ære til SAS for at de plukket opp dette gamle trikset på nytt. /koffert.
Det som kanskje er det mest provoserande her er det latterlege tilbodet av mat ein har på ruter innanlands. Eg flyr til TOS rundt ein gong i veka, og ofte har eg ikkje hatt tid til å kjøpe meg eit realt måltid før eg reiser - og då er eg skrubbsvolten på flighten. Desse polarrullane eller småbegra med urter og ein halv kjøttbit er ikkje noko for ein mann på hundre kilo - kvar er baguettane, salatane og anna næringsrik mat? Eg nekter å tru at dei ikkje kan tene penger på det, men mogleg dei har ein særavtale med SSP slik at dei ikkje kan selje slikt på innenlands? Who knows...
Hvordan er serveringen i Plus på lange Europaruter? Flyr til LPA om et par uker med hele familien. Ikke flydd så langt ruter i SAS Plus intra Europa før. F.eks barna vil jo gjerne ha pizza istedenfor laks/røkt kylling etc, men dette kan vel ikke forhåndsbestilles i Plus. De har godt med mat for salg på flygninger på 6t vil jeg tro? Går de flere runder med trallen?
Godt spørsmål. Det lurer jeg og på, skal til GranCa i desember. Fløy Plus for tre år siden til GranCa (eller var det 6). Jeg fikk det ene måltidet etter avgang, og måtte siden kjøpe meg sjokolade og peanutter når jeg ble sulten. Drikke fikk jeg alt av til det var tomt. SAS har heldigvis endret på det der. @Are , driver ikke du å flyr nedover der?
Eg har ringt inn og bestilt mat til borna på plus til MXP og det gjekk fint. Plus til MXP frå både OSL og CPH gir kube, petit four og valg fra tralla.
Det har skjedd, og skjer snart igjen.. For å være helt ærlig synes jeg matutvalget er ganske labert. I Plus får man en boks med laks/roastbif eller noe annet, varierer litt, men er stort sett ikke noe ungene vil ha. Barnemåltid har vi testet, da har det vært overkokt pasta, et lite kyllingbryst og et par cherrytomater. Ikke akkurat fristerende det heller. Det er som regel ikke mye annet spennende å spise ombord, så det går i potetgull og sjokolade på disse turene..Er nok ingen dårlig ide å pakke med seg en liten lunch med noe ordentlig mat, brød med prim eller hva nå ungene liker. Og stapp de fulle av mat i loungen, det er alltid greit.
Ring SAS og bestill barnemåltid (CHML). Vi gjorde dette før kubene ble innført og barna var fornøyd med maten. Da så jeg andre barn i Plus som fikk utdelt vanlig matboks som ikke rørte maten. Faller det ikke i smak for barna er det bare å spørre om de kan velge noe fra menyen. Det kan man uansett gjøre senere på turen hvis man vil ha mere mat, snacks og drikke.
Kvaliteten på crew varierer enormt. Ned til Las Palmas fikk jeg beskjed fra dragen om at jeg måtte vente til de var ferdig med servering i GO før jeg kunne få mer drikke. Fikk surt slengt i trynet at jeg hadde tømt drikkevogna. Hadde da hatt 1 gin & tonic før maten. Til maten hadde jeg 1 glass hvitvin og cognac til kaffen. Hva sier man til slikt? Hjemturen var forøvrig stikk motsatt med ett fantastisk crew