SAS Pluss Hongkong - Kristiansand

Tråd i 'Reisebrev' startet av Kaffen, 18. febr 2018.

  1. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    På tirsdag skal jeg fly hjem fra Asia etter å hva vært der nede i nesten 3 mnd, så da skal jeg dokumentere hvordan det å fly SAS pluss er, for det er ikke så ille når en flyr det som en lang dagflyging :)
     
    dkvt, MrPutter, Petter B-C and 5 others like this.
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Plus på langdistanse er dokumentert i bøtter og spann her. Det er null problem selv på en såpass lang flight som HKG.

    Det er masse ledig i biz, så du får kjøpe deg en upgrade om du er bekymret
     
    TOSflyer, Kristian and NoLimit like this.
  3. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Så her starter det :)

    Mange sier at det er en god ide å sjekke inn i byen i Hong Kong, men det er jeg ikke enig i, for jeg gikk rett fra gjestehuset frem til busstoppet for Buss 21A som går rett til flyplassen for en brøkdel av prisen du betaler for å ta toget i fra byen, også går den om natta også :)

    Bustabell.jpg

    Beklager kvaliteten på dette bildet, men ellers er bussen ganske så fin og behagelig å sitte på, og den tar 1 time og 5 minutter fra sentrum til flyplassen, og billetten koster 25 HK dollar, også kommer du mye tidligere på flyplassen så jeg kunne sjekke inn på BIZ uten en levende sjel i køen. Fikk god tid på flyplassen :)

    Reise.jpg

    På flyplassen prøvde jeg Thai Airways Lounge, men jeg kan av erfaring si at Singapores Lounge var bedre, så det kan dere ta med dere :)

    Lounge1.jpg

    Maten på loungeen var Ok, men ikke i nærheten av utvalget på SQ sin.

    Lounge2.jpg

    Så var det ombord på flyet da :)

    SAS pluss.jpg

    Var så heldig at jeg fikk ledig sete rett ved siden av meg, så da fikk jeg mer lagringsplass for tingene mine :)

    Ledig sete.jpg

    Så jeg spiste de berømte nøttene, ikke noe vits i å dra ett JRL stunt ;)

    Notter.jpg

    Maten var grei den, ganske så standard flymat, som mange av dere kjenner til, og jeg var glad for å kunne utnytte plassen i det tomme setet rett ved siden av meg :)

    Maten.jpg

    Så nå er jeg i loungen på Arlanda på vei hjem etter nesten 3 mnd i Østen :)

    Arlanda.jpg

    Så da takker jeg for meg for denne gangen, jeg skal ned om en mnd igjen på SAS BIZ, men jeg vet ikke om jeg rapporterer så mye da siden jeg har flydd dem så mye før og Oslo kjenner dere :)

    Sas pluss2.jpg

    Når jeg lander i HKG rett før påske så er EBG fornyet for ett år til :cool:
     
    Last edited: 20. febr 2018
    Bolle, Are, Petter B-C and 13 others like this.

Del denne siden