I CPH her om dagen var det enorm ansamling av folk, og mye røde pip.. uten at det så ut som gate agent gadd å bry seg nevneverdig.. Til slutt leste han opp på ny, zone A, only! "Zone A, ka e det?!" Så gikk vi fram og ombord.. Så et artig skue, vell verdt å gå tidlig fra lounge for å overvære.. C
Fant følgende på *A sine sider nå: What is Star Alliance Gold and Star Alliance Silver, and what are the benefits? Star Alliance Gold and Star Alliance Silver are tier levels recognized across all Star Alliance member carriers which allow you to obtain additional benefits. These benefits are available to you on any of the Star Alliance member airlines, anywhere on the network. The benefits are: Star Alliance Silver: Priority Waitlisting Priority Airport Standby (where allowed by law) Star Alliance Gold: Priority Waitlisting Priority Airport Standby (where allowed by law) Priority check-in Priority Boarding (where available) <---- Extra Baggage Allowance Worldwide Lounge Access (some restrictions apply) Gold Track (Priority Security & Immigration) For more information, please visit http://www.staralliance.com/gold-status http://www.staralliance.com/silver-status
Sk290 BGO-OSL i kveld: ikke så mye som et tafatt forsøk på å rope opp priboarding eller holde opp skiltet en gang. Med kun 4 rader pluss hadde det for en gang skyld hatt noe for seg så man slapp å stå og glo i køen sammen Turid Laila, Johnny og med alle som har hatt langhelg.
CPH-OSL nå på Lørdag, ikke det minste forsøk på prio boarding ennå boardingkort var påstemplet boarding sone. På flyet derimot ble pluss håndhevet strengt. En dame i pluss (nesten tomt) spurte om en gammel venninne hun tilsynelatende hadde truffet på flyplassen, som reiste i minus (helt fullt) kunne få sitte med henne (så klart uten å få pluss servering). "NEI! Da skulle hun ha kjøpt en dyrere billett" fikk hun klart til svar, derimot kunne hun i pluss få flytte seg bak i minus. Det blir vanskelig su hun med sete i pluss, det er jo fullt i minus. "Vel, sånn er det" var endelig svar.
I utgangspunktet enig med @Jan Fredrik , det er bra. Samtidig ser jeg at jeg møter meg sjøl i døra i forhold til min tidligere argumentasjon for at folk som står ved gate uten innsjekket bagasje og spør, og det er ledig plass på flyet, burde få komme med. Ikke enkelt å dra linja, for hva som er greit og ikke greit. Antagelig er det beste, at man slik som i tilfellet over, håndhever reglene strengt. Da er det i det minste forutsigbart. T-2.
Jeg (EBD) satt på 6D som var siste Plus rad og kona (EBG) (hun som ikke forstår meg) satt på 7D ..... Jeg hadde ledige seter på hele raden .. fra A til F og lurte på om hun kunne flytte frem til meg?? Svaret var kontant nei .... Hun fikk vinen min og halvparten av chipsen ... Jeg fikk Cola Zero og halvparten av chipsen ... Og vi kom oss fint hjem til Bergen!!
.... hun forstår ikke hvorfor jeg synes det er konge å fly! .... hun forstår ikke hvorfor noen kan sette seg i et fly til HKG og fly tilbake etter 26 timer! .... hun forstår ikke hvorfor man ikke kan fly direkte, når jeg mener vi må innom tre flyplasser og noen lounger for å komme frem! .... hun forstår ikke hvorfor det er kjekt å ha EBD! MEN: Hun forstår verdien av sitt gavegull når hun 4-7 ganger i året flyr alene til barn og barnebarn og kan gå på Fast Track selv om hun flyr på billigste minusbillett!
OSL-CDG funket som snus. Automatiserte sluser og rett inn. Den største overraskelsen var CDG-Osl. Froskene hadde delt inn to separate rekker hvorav en egen prio. Det ble håndhevet meget strengt og det er viktig med fullt fly. To av to er bra. Virker som om SAS har fått litt dreisen på det
For meg så har dette funket greit både med LH og SK. Med unntak ut fra ARN to av to så har passasjerene stuet seg sammen forran slusene slik at plus og gull+ kunder ikke kommer seg frem.
Det blir for meg noe helt annet – her burde hun selvfølgelig ha kunnet sitte ved siden av deg. Så kunne de eventuelt sagt at hun kun får drikke, og ikke noe å spise. Drikke får hun jo uansett pga. ditt EBD-medlemskap. For EBD mener jeg også at man godt kan gjøre sånne ting som å la en medpassasjer hoppe fra Go til Plus hvis det er god plass. For statsløse/EBB/EBS? Aldri! EBG? Kanskje, på en veldig god dag. Det er mine fem cent
Det er vel nettopp dette som er kjernen i SAS sitt (til tider) inkonsekvente servicekonsept. Hva skal en kunne forvente? Konsept, utrullering og kommunikasjon er en utfordring. Hvis en da skal ha service som "Kanskje, på en veldig god dag", så lurer jeg på hvordan kundene kommer til å oppleve det... Les vann, polarrull, antall drikke, smoothie, gratis drikke til diamant, iPad under avgang/landing ++
[flisespikkeri]Hun får vel i utgangspunktet ikke drikke da det er to forskjellige PNR? (én i plus og én i go)[/flisespikkeri]
Står følgende på SAS sine sider nå: Drikke er inkludert i SAS Go* når vi har salg om bord. * Gyldig for deg og en venn eller opptil fire familiemedlemmer, unntatt alkoholholdig drikke på innenlandsflygninger. Så da blir jo spørsmålet om dette kun gjelder Go eller også Go Light... Her har dem vel også gjort en forbedring å fjernet 1 enhet alkolhol på innenriks.
Voldsomt inkonsekvent da. Mer interessert i å vite hvorfor kona satt bak mannen og gardinen på samme fly?