SAS Priority boarding

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Logiflyer, 14. nov 2016.

  1. seppma

    seppma Reiseglad

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Opplevde merklig boarding fra Osl til Arlanda på fredag, som vanligt blev det sagt om priority ombording , når man kom forbi sperringen blev det stop, alle som satt på rad 1-7 fikk gå først og de som satt i rad 16-32 kunde gå ombord bak, resten blev stående 15 min. I glassgangen med sol , ingen i radene 8-15 blev slept inn før alle i radena 1-7 hadde gått ombord. Er dette noen nytt de har begynnt med?
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    OSL-BGO-OSL i dag, priority boarding ble annonsert begge veier, og slusene var i bruk. Ingen som ble avvist, vet ikke om det var fordi alle gjorde som de skulle, eller fordi slusene ikke skiller mellom prio og ikke...
     
  3. OysteinD

    OysteinD Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    13
    Kanskje det hadde fungert bedre dersom det hadde blitt anlagt to køer og tydelig skilting?
     
  4. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    483
    Likes mottatt:
    1,390
    Bonuspoeng:
    93
    Kunne jo vært litt smart som du sier, og ta en litt sånn som United gjør :).
     
    travellers4fun liker dette
  5. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket akkurat opp denne saken og den står faktisk som closed i systemet uten noen form for tilbakemelding i hele tatt. Ikke engang en melding om at saken har blitt avsluttet. Lurer på hvor lenge jeg hadde hatt jobb (IT bransjen) hvis jeg hadde gjort det samme mot våre kunder!?! Di kundene jeg jobber mot er det jo selve firmaet kunden jobber i som får selve regningen og ikke personen som melder inn sakn så jeg kunne vel sluppet unna med det kanskje et par ganger. Men når jeg som privat person spytter X antall tusen (flyr inn EBG på poeng) i året fra egen lomme inn i en tjeneste så forventer jeg hvert fall et svar i det minste! Hadde ikke trengt å stå mer enn f. eks: Hei Misterix, etter at vi innførte Zone Boarding er det kun reisende i følgende klasser bla bla bla og reisende med følgende status bla bla bla som får tilgang til pri boarding og andre personer på samme PNR vil måtte boarde etter egen Zone i henhold til reiseklasse/status. Mvh Ola Nordman hos SAS.
     
  6. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Gate X: "SAS rute xxx til Oslo er klar for ombordstigning for reisende i sas plus, eller med gull eller diamantkort. Vi ber de resterende reisende om å vente et par minutter."

    50% reiser seg og stiller seg i kø. I det køen begynner å slippe gjennom slusene reiser de fleste andre seg også. Etter 3-4 minutter er det bare 5-6 stykk igjen i hver kø. Da sier de at nå kan resten boarde. De 4 personene som fremdeles sitter reiser seg, blant annet Trine Skei Grande.


    Gate Y noen minutter etterpå: "Norwegian rute xxx til Bergen er klar for ombordstigning."

    Folk labber litt umotivert mot gaten, uten at det er samme trengselen. Det sprer seg egentlig greit utover. Tydeligvis ikke like gjevt å komme seg like fort på Norwegian-flyet.
     
  7. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle nesten tro at noen hos SAS faktisk satt å fulgte med på IF siden for nå har jeg faktisk fått et svar:

    Dear Mr. Misterix,

    Thank you for getting in touch with us.

    It is very inspiring that you take the time to let us know about your experiences and ideas after your SAS flights. We constantly strive to improve and develop our service and your feedback is very valuable to us.

    I will forward your feedback to my colleagues in the right department for follow up.

    Again, thank you and we hope to see you onboard soon.

    Kind regards,

    ******
    Travel Consultant, Customer Care
    SAS Sales and Service
     
    Fredrik81, DanH and Eddie47 like this.
  8. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Sukk... Ble med ex-Scandipendlerheimens to øverstkommanderende til gate på OSL for å sende dem med SAS til Sør-Europa, før jeg selv senere i dag setter meg på flyet til Østerrike. Hvorfor kan ikke SAS slippe reisende med babyer og småbarn ombord først, slik de fleste andre selskaper konsekvent gjør? Både Luftwaffe, Swiss og Brussels klarer dette helt fint på OSL via manuelt innslipp, men med SAS opplever vi som oftest at det blir møljekø med alle som ikke kommer gjennom slusene (herunder altså reisende med infants) før gateagent først etterhvert tar seg bryderiet med å ekspedere manuelt. Nå har det riktignok vært noen hederlige unntak også hos SAS, men det er sjelden.

    Det kan da ikke være så vanskelig å åpne slusene for pri boarding og samtidig slippe reisende med infants gjennom manuelt? På denne avgangen kom alle med infants (fire familier) ombord sist, og da kan man jo tenke seg logistikken når de kommer ombord på en full 738. Jaja.
     
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,758
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Priority boarding funket fint på vei hjem fra Stockholm på søndag. Det ble i hvertfall annonsert og det var lite trengsel ved gaten. En hyggelig mann i E-setet var så grei at han tilbød seg å bytte med en av oss i D eller F da han fant ut at vi reiste sammen, men det slapp han :)
     
  10. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    SAS har løsningen klar på Arlanda 20170912_151643.jpg
     
  11. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Det der er Problem Solved! Bare å kopiere til alle andre flyplasser ASAP!
     
    travellers4fun and Sjefen1234 like this.
  12. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Så enkelt, men så fjernt.
     
    Sjefen1234 liker dette
  13. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Er jo faktisk bare én skjerm i tillegg over manuell boardingskranke. Både på OSL og f.eks KRS er det jo mulig å få til?
     
    Sjefen1234 liker dette
  14. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Problemet er at det ikke er noen avgrensning. Jeg mener å huske at det var sånn på en flight jeg hadde fra ARN eller CPH for noen uker siden. Tanken er god, men ingen skjønte at den luka kun var for priority boarding. Så det ble bare en stor saueflokk foran den.
     
    Sjefen1234 liker dette
  15. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Ja til sperrebånd!
     
    Sjefen1234, Misterix and Petter B-C like this.
  16. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Spør du meg ville det vært den beste løsningen! Sperre bånd kan man jo enkelt fjerne/sette opp etter eget ønske uten problemer. Sitter igjen med samme inntrykk som @DanH når det gjelder Zone Boarding gjennom porter da den vanlige mannen i gata ikke følger/ikke vil følge med på hva som blir ropt opp.
     
    MadsVaHa and Sjefen1234 like this.
  17. Flyskrekk

    Flyskrekk Er for lengst kurert

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    201
    Bonuspoeng:
    43
    OSL-TRD SK380
    Gate A24 (småflyterminalen)
    Priority boarding ble ikke annonsert. Da jeg spurte om hvorfor var svaret som følger:
    "Det regner også var det en med rullestol...mumle mumle".

    Jeg spurte om det kanskje ikke var en litt spesiell årsak, men da valgt han å overse meg fullstendig.

    En ting er at de ikke håndhever det, men synes de i det minst i kan annonsere PB sånn for moro skyld.
     
  18. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Kan forstå at en med rullestol går foran di med pri boarding, men at det regner.... not so much!
     
    Sjefen1234 liker dette
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Dette kommer ikke til å fungere før det er aksept blant alle gate crew ang dette.
    Deretter er det en innkjøringsperiode og så vil det funke..
     
  20. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer nok til å bli litt kaos i starten så gate crew må nok stå på sitt ganske hardt i starten til folk faktisk blir vandt med at det er sånn det er.
     

Del denne siden