SAS Priority boarding

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Logiflyer, 14. nov 2016.

1. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Finnes ikke enkel løsning på dette, men det er helt klart at noe må gjøres. Jeg kommer ofte litt sent til gate og selv om jeg er EBG er det umulig å komme seg frem pga. alle passasjerne står og stanger sammen som dyr pga. at det snart er åpent for alle å gå ombord.
    Jeg tror stille priority boarding med melding kun i app eller SMS pluss en liten tekst på skjerm hadde løst dette. Den lange introen om velkommen ombord på SK... osv. kan de ta når alle skal boarde :)

Kristian, Scandipendler and Eddie47 like this.
  2. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    SAS Priority borarding HAU-OSL i dag var en vits. Alle reiste seg umiddelbart og stilte seg opp som en flokk kyr som vil ut av fjøsen. Det kom heller ikke noe ny beskjed om at nå kan alle boarde... Jeg tror de i skranken faktisk åpna for alle nesten med en gang for å slippe alle som får rødt kryss i automaten.
    Her må SAS skjerpe seg. Enten skrote hele ordningen eller finne på en bedre løsning. Nå skaper det bare frustrasjon.

gert, Eddie47 and Sonictravel like this.
  3. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Det er mitt inntrykk også. Enten at de åpner opp for alle når 3 på rad har fått rødt kryss, eller at de bare åpner opp etter veldig kort tid før alle med priority har kommet seg igjennom..

Må nok en redesign av gateområdet til før det blir bra, eller så trenger folk bare en veldig lang tilvenningsperiode. Det er jomen bra start at de i det minste håndhever

Skarven liker dette
  4. BDUflyer

BDUflyer Medlem

Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Opplevde de motsatte torsdag forrige uke i BOO ved boarding av flyet til TOS. Priority boarding ble annonsert. INGEN reiste seg og kom frem til gaten, til tross for at det var mange rader (tror 8) med SAS Plus. Alle ventet pent til det ble ropt opp at boarding var åpen for alle.

Skarven liker dette
  5. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Har faktisk opplevd det samme på BOO! Ganske utrolig forskjell!

6. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har sikkert sagt det samme tidligere i denne tråden, men den eneste måten å oppnå reell priority boarding er ved å prioritere prioriteringsgruppen bedre.

På en gitt longhaulavgang skal følgende få gå om bord samtidig:
    - Business
    - SAS Plus
    - Pandion
    - Diamond
    - Gold
    - Star Gold

På shorthaul er det mye av det samme. Vi snakker fort 50% av flyet. Dette er ikke 'Priority', men mangel på prioritering.

Resultatet ser alle: Kaos.

RescueMe, jgroneng, ElinPelin and 2 others like this.
  7. sondre251

sondre251 Medlem

Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Litt off topic men fant det ikke når jeg søkte: Vi er en familie som skal ut å reise med SAS og WIF, jeg er EBG. Får vi da priority tag på all bagasjen vi sjekker inn?

8. thomassg

thomassg Medlem

Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis alle er på samme booking/PNR.

sondre251 liker dette
  9. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Neppe..
    Tenk på tante Olga som flyr 2 ganger i året.
    "Se, Hermann, de har begynt å gå ombord, vi må skynde oss så vi ikke kommer for seint" og så løper de og hele saueflokken kommer.

Eneste som fungerer tror jeg er separate køer.

Earl, Eddie47, Xflipper and 1 other person like this.
  10. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Tante Olga som flyr to ganger er ikke problemet. Slik som det er nå reiser nesten alle seg opp med en gang det sier «pling» og Informasjonen starter. (Untaket er på BOO der folk har mer roen)
    Seperat kø vil kanskje funke, men tante Olga stiller seg nok i den køen likevel...

11. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Enig med flere her, to køer er best!
    Det har vel blir nevnt her før, men på LHR løser de det bra. Der melder de fra om at boarding starter straks og ber folk stelle seg i kø. Når de fleste har reist seg opp og står i kø åpner de for først boarding for de som har stilt seg i (Den litt subtilt "skjulte") priority køen. Denne kan du også bruke selv om du kommer litt sent og får fortsatt følelsen av priority :)

Skarven liker dette
  12. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Neida poenget er at det alltid er en Olga og veldig mange som følger etter Olga når hennes nervøsitet for å komme for seint topper seg..

13. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    HAU-OSL nå nettopp. Priority blir annonsert, saueflokken stormer mot slusene, person nr. 2 får rødt kryss, så tok det nøyaktig 6 sekunder (ja, jeg telte), før de annonserte at alle kunne komme om bord.

Skrinlegg hele «fordelen» med priority, det virker ikke engang som om de prøver på at det skal fungere.

Sonictravel, Skarven and Eddie47 like this.
  14. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg flyr ganske ofte fra HAU, og der har de den desidert dårligste ordningen på priority som jeg har opplevd i Norge. De gir F i hele opplegget. Har akkurat samme erfaring som deg.

Skarven liker dette
  15. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    634
    Bonuspoeng:
    93
    Lokale forskjeller. Det fungerer strålende i Tromsø, kanskje nordlendingene i større grad "gir faen" i de som står og venter med et surt tryne

16. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Stavanger fungerte også stort sett veldig bra hver torsdag i de 7 månedene jeg ukependlet tidligere i år. Og OSL det samme hver mandag.

17. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    På gårsdagens reise fra Osl til Svg skrotet de all prioritert boarding. "Vi inviterer nå alle til å boarde.." Skal sies at det kanskje var halvfullt fly.. Men alikevel..

18. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    OSL i dag..
    "eurobonus diamond, gold og star alliance gold og passasjerer i sas plus.."

ung mann står og scanner boardingkortet gjentatte ganger. leser ikke at det i displayet står wrong zone, not boarding eller noe slikt..

30 sekunder senere: alle passasjerer kan nå boarde..

folk vil jo aldri lære når sas gir opp ved minste motstand

Eddie47 and Skarven like this.
  19. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    "...slapp av, de åpner for meg også hvis jeg bare prøver mange nok ganger..."
    :mad:

mathiasfe, Eddie47 and Skarven like this.
  20. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Håper SAS leser denne tråden ✈️⛔️

SAJblue, Xflipper, DanH and 2 others like this.

Del denne siden