SAS Priority boarding

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Logiflyer, 14. nov 2016.

  1. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Gikk rimelig ordnet for seg på OSL-CPH på fredag. Noen som prøvde seg og fikk rødt lys, men mange ble sittende ved gate og vente på tur. Nokså klar beskjed på høyttaler på forhånd.

    Marginalt bedre på CPH-CDG, og på CDG-OSL i dag var det skikkelig orden - det var to separate køer, tydelig merket med skilt, og begynnelsen av Go-køen var sperret av. Fikk ikke med meg annonseringen, men da jeg gikk fra loungen i det de åpnet for boarding var det bare å gå rett til køen og bort - og folk flest ventet pent sittende i stoler, så noe riktig gjorde de nok.
     
  2. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    LHR er en drøm! Alltid kjekt når man kommer sent etter at man ble sittende fast i Senator Loungen! :cool:
     
  3. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Ny opplevelse kl 0550 i dag i Haugesund. Priority annonseres og ca 100 trøtte menn (+ et par kvinner) reiser seg og går mot gate. Etter et par minutt kommer en mann stormende gjennom hele køen og brøyter seg helt frem og går ombord. Han trodde tydeligvis at han var bortimot alene med gull... Hva skal vi gjøre med slike?
     
    awt liker dette
  4. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Håpe på et samarbeid med darwin?
     
    newvalley, Skarven, Upsaker and 2 others like this.
  5. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,424
    Likes mottatt:
    29,330
    Bonuspoeng:
    183
    Tviler på at det funker, er jo fortsatt folk med irsk opphav
     
    Skarven liker dette
  6. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Opplevde en tilsvarende fyr på vei til CPH fra Oslo. Han brøler "UNNSKYLD UNNSKYLD" mens han fysisk dytter folk unna seg for å få seg og kompisen forbi køen. Jeg orket ikke å gjøre noe annet enn å se stygt på ham.

    Da vi kom på flyet skjønte vi raskt at han og kompisen hadde fått i seg mer enn nok å drikke, og de ble snakket til ganske kraftig av crew flere ganger i løpet av turen, også da han rett etter touchdown bestemte seg for å reise seg...
     
  7. TOSflyer

    TOSflyer EBD

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Skal ut og fly GO med statusløs 9-åring imorgen. Som diamant kan jeg vel gjeste han gjennom fast track, men hvordan blir det med priority boarding når vi har forskjellige soner? Bare å vente sammen med den gemene hop?
     
  8. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,185
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekk sone på BP.
    Men ja , her må du nok vente.
     
  9. Lillegutt

    Lillegutt Lonesome traveler

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    832
    Bonuspoeng:
    93
    Var på tur med mine håpefulle forrige helg, jeg har priority boarding men ikke de små. Fikk klar beskjed i gate på CPH at det er sånn det skal være.
     
  10. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er alder på barna da? SAS har vel kanskje en grense på hva som går som barn eller ikke...
     
  11. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Har ikke noe å si. Kun statusholder som får prio. Klart, har du med en infant får du jo bære den ombord...
     
  12. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Har man en infant, vil jo den potensielt gi hele familien prio...
     
    McBuljo liker dette
  13. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Okay. Tok faktisk kontakt med SAS når dem innførte Zone Boarding og da fikk jeg bare beskjed: sorry mate, di andre må vente.

    Du er jo en del i kontakt med SAS... kanskje lufte at hvert fall personer på samme PNR får samme Zone som høyeste status holder i booking? :D Eller flyr du og fam kun Plus/Biz og ikke har det problemet? :p
     
  14. pef

    pef Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er SAS fullstendig klar over. Det ble sagt på diamond-eventet i fjor høst at det er satt ned en egen prosjektgruppe som jobber med akkurat dette.
     
  15. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Sånn går det når man ikke er EBD og ikke får med seg sånt! :cool: Men tusen takk for infoen!!! :D
     
  16. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det er kun på Frøsundavik og i norsk offentlig administrasjon man måtte sette ned egne prosjektgrupper for noe som i utgangspunktet er så enkelt, og som andre (i dette tilfellet alliansepartnere) allerede mestrer og har systemer for.
     
    Mbj liker dette
  17. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Det har jeg snakket med de om.
    De er veldig klare på at det er slik de vil ha det. Den som har statusen får prio boarding, andre på samme pnr som ikke har status må vente på sin gruppe.
     
  18. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Og bra er det, eller så hadde alle GO-passasjerer som har med en gullkortholder i samme booking kunne gå foran.
    Det er allerede såpass mange som har gull eller fly plus at det er "trangt" på priority :)
     
  19. Lillegutt

    Lillegutt Lonesome traveler

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    832
    Bonuspoeng:
    93
    De er store/gamle nok til at jeg må betale voksen pris på fly, og stort sett alle andre steder...
     
  20. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,286
    Bonuspoeng:
    293
    Priority-boarding på SK1472 CPH-OSL i går...

    564306BD-CD6E-4D8D-94CC-FFC7F839F331.jpeg
     

Del denne siden