Jeg kom over denne lille perlen av en video som virket passe relevant. "Now boarding all forreign passengers who don't understand what we are saying but will try to board anyway" :-D
ALC - ARN i dag. Pri boarding samme opplegg som når jeg reiser med Norwegiaņ ( koster ekstra). Egen sluse som tømmes først. Prøvde på fast track sammen med flere, men full stopp.
Jeg forstår ikke hvorfor de ikke bare kan dele inn i to grupper? Gruppe 1: Sas plus, gull og diamant, Gruppe 2: sas go og ingen status. "Vi starter med boarding av gruppe 1! Dette er tydelig markert på boardingkortet ditt" Eller er det for naivt?
Mulig du er inne på noe, i dag bruker de alfabetet og det er åpenbart for komplisert for reisende med SAS. Nei det er nok fordi det er flere selskap enn SAS som har inndeling og da trenger de flere grupper enn bare to. Systemet er jo en del av flyplassen/gate og er ikke under flyselskapets kontroll.
Hvor mange ganger skal man si det??? Få på plass samme opplegg som på f. eks LHR = problem løst......... (eller hvert fall forbedret). Skjønner ikke at det skal være så vanskelig men nå sitter ikke jeg på info om lover, regler, etc..
Det som trengs er separate, fysisk atskilte køer. Problemet er at gatene på OSL ikke er designet for dette. Dermed er det dømt til å bli kaos. Påpekte dette da jeg var testkanin for den nye terminalen for et par og et halvt år siden, men kunne nok spart meg.
Gikk akkurat forbi et skilt i SAS fastracken i CPH hvor det står at de har startet et prøveprosjekt kun ved CPH med at en gjest/4 familiemedlemmer på samme bestilling som EBG/EBD kan bli med på prio boarding. Står ingen ting om hva som skjer hvis det er flere på en bestilling.
Det hjelper ikke hva som SIES så lenge alle sitter med noe i eller på ørene. Opp på skjerm må det, men selv det hjelper lite uten separate køer.
Sant så sant. Derfor sperrebånd Har ikke veldig stor tro på at folk vil følge med på skjermene dessverre...
Jeg prøver å følge med på skjermene, men som nærsynt så må jeg ganske langt frem i køen før jeg ser om jeg er i riktig kø :-D
Det som jo er litt artig med dette er at Norwegian faktisk får det til bedre enn SAS på OSL. Reiste til BUD i går og vi var vel en 8-9 stykker med PRIO på boardingkortet samt en 3-4 familier med små barn som fikk beskjed om å boarde samme med oss, og med et eneste unntak var det ingen av de øvrige reisende som stilte seg opp. Pluss til Norwegian her.