SAS Priority boarding

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Logiflyer, 14. nov 2016.

1. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,988
    Bonuspoeng:
    293
    Bør vel være en pluss til de reisende også da ...

2. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Mitt inntrykk er at alle selskaper som tar betalt for priority boarding, enten det er Norwegian, Ryanair eller Wizz air klarer å løse dette bedre enn SAS. Folk tilpasser seg greit, så må være noe særegent med SAS.

3. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,006
    Bonuspoeng:
    113
    Delvis dårlig implementering, men også det faktum at halve flyet stort sett har Priority boarding.

4. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen pri boarding på meg hos DY fra ATH i fjor selv om jeg hadde betalt for det...

5. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,988
    Bonuspoeng:
    293
    Priority boarding, eller boarding generelt er jo en drøm på Haneda! Smooth når de sier at boarding starter 30 min før, og det er 30 min :)

Edvard, Eddie47, Flymunda and 2 others like this.
  6. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    Arlanda terminal 4 (innenriks) fremstår som et underdimensjonert mareritt, men kanskje derfor synes priority boarding å fungere så bra. To annonseringer før slusene åpnes. Fra nabogaten hørt (på svensk): «Fint hvis alle som ikke har priority boarding kan slippe frem de med priority boarding. Vi har ca 60 med priority boarding på denne flighten, og vi får ikke startet å boarde øvrige passasjerer før vi får disse ombord». Tror ikke de ventet på samtlige 60, men hvis gatepersonalet kan se hvor mange som har gått ombord av de som har priority boarding før de åpner for resten, og håndhever per mikrofon med informasjon om hvor mange som skulle slippes inn først, så det ut til å ha en merkbar effekt.

7. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg var ganske skuffet for to uker siden når ANA boardet i LHR 15 sekunder etter at tidsuret hadde bikket over til 29 min før avgang. Nesten så toppledelsen burde holde pressekonferanse.

democomputer and jgroneng like this.
  8. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,618
    Bonuspoeng:
    183
    De er flinke i Frankfurt, men bussgate tar noe av piffen bort fra priority...

K

Jonorge and Edvard like this.
  9. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Gray forklarer hele boarding-mysteriumet i flott stil, med bra research og grafikk.

Sonictravel and holmen like this.
  10. Blueberries

Blueberries Medlem

Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg ble nektet å boarde tidlig en gang jeg forvillet meg først i køen.

I Oslo 19. mai så jeg mange som ble geleidet til siden når det var priority boarding.

Synes hele systemet er litt fjottete egentlig. De burde i det minste ha separate køer, slik at man kan stille seg først i køen for meningmenn.

11. Blueberries

Blueberries Medlem

Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Grunnen til at jeg alltid har foretrukket Norwegian er at jeg føler de reisende der har opplevd fly før.

På SAS føler jeg at halvparten aldri har sett et fly før, boardingen tar evigheter, og folk oppfører seg merkelig. Det er så inneffektivt at jeg føler det burde vært kamera på flyene og stive bøter for folk som lager kø. Gud jeg hater når noen står å tar av seg jakken, finner fram eiendeler og somler midt i midtgangen på sjette rad så ingen kommer seg på.

I tillegg er jeg misfornøyd med at SAS ikke bruker bakre utgang på EVE. Norwegian bruker den 95% av gangene, så jeg satt ALLTID bakerst.

Dog kan det hende jeg reiste typisk forettningsruter med Norwegian (ut med første flyet, hjem i 6-tiden).

12. Mavo

Mavo Senior Medlem

Likes mottatt:
    544
    Bonuspoeng:
    93
    Her er det nok veldig subjektivt, jeg oppfatter dette f.eks. kun de få gangene jeg flyr med Norwegian - mye folk med masse håndbagasje som skal til Praha for første gang.

Insomnia4u liker dette
  13. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Og min erfaring er stikk motsatt. Sist hjem fra Budapest tidligere i år, brukte vel 15 min lenger på boarding enn nødvendig grunnet folk som ikke klarte å finne plassene sine, folk med 2-3 kolli håndbagasje osv.

Men at det til tider er kaotisk hos SAS også er det ikke tvil om.

14. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    634
    Bonuspoeng:
    93
    Uten tvil ekstremt mye mer kaotisk med Norwegian enn med SAS jevnt over. Spesielt på de litt mer forretningstunge rutene, som OSL til BGO, TRD og TOS for eksempel.

Om du reiser mye EVE-OSL kan jeg skjønne at det kan virke motsatt, for der virker andelen fritidsreisende å være veldig stor. Og blant fritidsreisende mener jeg å observere at Norwegian har yngre, og dermed raskere og mer effektive passasjerer.

(Reiser veldig mye både EVE-OSL og TOS-OSL)

15. Blueberries

Blueberries Medlem

Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg må si jeg forbanner meg over reisende som må lese setenummer på begge sider på hver rad. Liksom, hvis det var rad 1 abc på venstre side kommer man ikke til å finne sete 18e på høyre side, ei heller på neste rad...

Godt mulig at det er den spesifikke ruten som har påvirket meg.

16. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Ja på Norwegian og andre der man må betale for prio boarding er det kanskje 10 stk som betaler.

VS SAS der man har gull, diamant, sas plus saver, sas plus pro, eldre og familier. Det blir raskt 100 stk og alle har rett til å gå ombord samtidig :D

17. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Fløy en del Norwegian under SAS streiken og må si at det var ikke så ille. Var eneste med prio boarding, gratis å sitte på rad 1. Lite mas om mat, ingen servering vogn frem og tilbake 15 ganger, servering og tjo og hei.

Og wifi fungerte bra i motsetning til sas der det er Lotto om det er wifi ombord selv om det er boks på taket.

18. pef

pef Medlem

Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Det er en helt annen beskjed enn den jeg fikk på diamond-eventet.

Uansett: Nå er det fikset og klart til bruk. Prosjektgruppen fikk til det de skulle. Fra og med 4. juni får familie eller én medreisende på samme booking boardingsone A - akkurat som oss med EBD/EBG: https://finalcall.travel/no/sas-ta-med-deg-en-venn-eller-familien-i-priority-boarding/

19. redlund

redlund Nytt Medlem

Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    3
    Passer meg utmerket da jeg drar med familien til Malaga den 8. Juni.

20. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Det er slik det burde gjøres. Dette er fra LHR med BA til OSL.

78258D1C-A94B-4B98-B4ED-95F0040FED2A.jpeg

Har flydd et par ganger med SAS og det er jo kaos foran innsjekk. Her er det delt opp i ulike grupper:)

FlyerOslo, staledude, SAJblue and 5 others like this.

Del denne siden