SAS Priority boarding

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Logiflyer, 14. nov 2016.

  1. Rune58

    Rune58 SAS Diamond

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Samme opplegg med SAS fra London til Oslo i dag. Fungerte glimrende
     
    staledude and Schlandy like this.
  2. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Off-topic, men likevel litt relevant: BCN-OSL i går med DY, streng adskillelse av PRIO og "vanlige" passasjerer. MEN: >100 berettigede i PRIO-køen (!)
     
  3. pef

    pef Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    504
    Bonuspoeng:
    93
    Forventer rapport! :)
     
  4. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,711
    Bonuspoeng:
    113
    Priority Boarding gets upgraded! All SAS EuroBonus Gold & Diamond members can now bring one friend or up to four family members if you travel in the same booking. Welcome Onboard
     
    Mbj, Supersergei, Misterix and 2 others like this.
  5. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Omtalt på forrige side også:)
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Litt digresjon, men... En ting jeg merket meg på dagens flygning OSL - MUC (jeg vet, den burde vært OSL - CPH - MUC, men men) var at det virket som det ikke var menyer i noen seter (på Plus iallefall).
    Er det en ny "forbedring", noen andre som har sett?
     
    Eddie47 and jgroneng like this.
  7. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Meny eller ikke. Hva er galt med OSL - ARN - CPH - FRA - MUC ;)
     
    Petter B-C, Arvid1410, drsyk and 4 others like this.
  8. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,711
    Bonuspoeng:
    113
    Sorry :oops:
    Så det på en 4t gammel LinkedIn post, og leste bare innleggene på denne siden.
     
    Tore liker dette
  9. Teletori

    Teletori Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Menyen er nå bakt inn i Scandinavian Traveller magasinet. Lurte på det samme til de sa «menyen finner du på side 65 til 68» eller noe sånn.
     
    Wiolenze, RoadKing and NoLimit like this.
  10. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,669
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Har SAS også egne soner for gruppe 1, 2, 3 og til slutt 4 og 5 på LHR? Jeg mener da tydelig områder avsperret med bånd slik BA gjør det på bildet mitt.

    Problemet jeg har sett de få gangene jeg har flydd SAS er at alle samler seg foran boarding området og hvis jeg ikke står og venter først i køen så er det nesten umulig å komme seg først i køen hvis jeg kommer litt seint. I tillegg så tok det bare noen minutter før alle ble ropt opp.

    Men rett skal være rett. BA har ikke noe avmerket område for de ulike sonene på OSL heller. Der pleier de å rope opp gruppe 1 og 2 til å boarde først. Jeg ser at de som da prøver seg blir henvist til å vente. Så dette fungerer best der de har adskilte soner som på LHR f. eks
     
  11. Kenneth82

    Kenneth82 Medlem

    Innlegg:
    153
    Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Skulle vært mulig å dele gaten i to hvor man må scanne boardingkort for å slippe inn. En for de med priority og status og en for resten av de vanlig dødelige.
     
    FlyerOslo liker dette
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,394
    Bonuspoeng:
    293
    Det er fullt mulig å ha delte felter i Norge også. Sånn jeg har skjønt det handler det om at OSL ikke vil ha sperringer / skilt osv ved sine gates. Ikke at SAS eller andre flyselskap som flyr fra OSL ikke klarer å sette dette opp/ gjennomføre.

    Korriger gjerne hvis jeg tar feil, men med dette i bakhodet blir endel kritikk av SAS urettferdig, om en reell nok.
     
    kaijoar liker dette
  13. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg observerte noe fiffig i sikkerhetskontrollen på FRA i mai. Selv om jeg sto i gold track bak mange dresskledde forretningsreisende, så gikk det ganske tregt igjennom sikkerhetskontrollen. En skulle tro at disse dresskledde mennene var veldig rutinerte men jeg tror de bare ikke brydde seg, siden det gikk "så raskt alikevel". Først når de kom frem til selve sikkerhetskontrollen begynte de å ta av seg dressjakkene, og belte, og pakke ut laptopen, tømme lommene... i motsetning til oss fritidsreisende som hadde allerede tatt av oss jakke, lagt mobil og nøkler i jakke eller i håndbagasjen, ikke hadde på oss belte, hadde nettbrett, laptop og pose med toalettsaker klar i den ene hånda og sto og trippet for å kunne gå raskt igjennom kontrollen.

    Hvis røntgen-maskinen må vente på passasjerene så er det noe galt. Vanligvis (i den vanlige køen) så står passasjerer og venter på maskinen.
     
    Eddie47 liker dette
  14. staledude

    staledude EBG, GHA Black, HH D, NCC G, AvisPC ...

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    De orden i sysakene på LHR. Dro samme vei i går og det fungerte meget bra. På LHR opplever jeg også at priority på bagasjen faktisk fungerer når man ankommer.
     
  15. redlund

    redlund Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    3
    Sjekket de inn nå. Vi er 4 stk, 1 EDG, 1 EBS og begge barna er EBB. På Boardingpaset til alle står det nå gruppe A, så ser ut som om det fungerer automatisk. Nesten så jeg er overrasket.
    Alle var forøvrig på samme booking.
     
  16. triise

    triise Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Av nyskjerrighet - hvordan får man bestilt den rutingen? Den kommer jo ikke opp på sas.no om man søker :)
     
    Jonorge liker dette
  17. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Aner ikke, var en dream-trip :)
     
  18. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekk ut Berg Hansen ;)
     
  19. redlund

    redlund Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    3

    Fungerte flimrende. Alle reisende ble gruppe A og kom ombord uten problemer til Malaga i dag. Det som ikke fungerte i det hele tatt var priority boarding. 5-6 stk stoppet hele køen. Problemet var nok at de annonserte over høytaleren at gaten åpnet om noen minutter. Så ble det åpnet og 30 sekunder senere annonserte de som standard melding at det var prioritert boarding.
     
  20. Alekseolsen

    Alekseolsen Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    OSL-LHR med SK0803 nå.

    Priority boarding annonseres, hører flere gamle tanter: "det høres ut som noe oppgraderte greier, men la oss gå uansett", alt som forventet foreløpig, at SAS valgte å la samtlige boarde, irriterer meg fantastisk mye mer. La oss belønne sniking, da blir det sikkert bedre etterhvert
     

Del denne siden