Et kuriosum: Flyr EWR-CPH senere i dag med datteren min i C; jeg EBG, hun EBS, men på to forskjellige PNR. Jeg er i boardinggruppe A, hun i gruppe B. Differensieres faktisk litt, men neppe praktisk betydning...
Dette et etter mitt skjønn det største problemet med SAS’ forsøk på priority boarding. Samme med de som stiller seg først foran slusene, og ikke har priority. De får et rødt lys og «BIIIIIIIIIP», skjønner ingenting, prøver igjen, gate-personalet åpner likevel, og det lyser grønt slik at han/hun kan gå i gjennom. Gjør det at folk som ikke har priority slutter å stille seg først i kø? Nei. Kommer da priority boarding til noen gang å fungere? Nei. Irriterer meg grenseløst. Ja, det «fungerer» på kort sikt, men det skaper bare mer irritasjon hos de som faktisk legger igjen mest penger hos SAS.
Jeg er bare usikker på en ting i innlegget ditt, jeg tror nok i 95% av tilfellene at de som står og får rødt lys vet nøyaktig hva de driver med, men "vet" at de slipper frem ved å spille idiot. Dårlig menneskesyn jeg? Neida
Kan godt være, men det er jo egentlig irrelevant. Det er personalet i gate som er problemet, det er tross alt de som styrer slusene.
De gange jeg har brukt Pri boarding med Norwegian, så fungerer det meget godt. Også fra ALC med en haug med pensjonister som fort innretter seg med systemet. Som Maverick23 skriver er det personalet ved gate som er problemet, der snikere slipper videre selv om de ikke har pri boarding. Når noen "idioter" slippe frem vil bare problemet fortsette før noen rydder opp i dette.
Skjønner ikke problemet. Jeg sliter ikke med dette. Jeg stiller meg opp i køen langt fremme, eneste problemet er den automatgreien lyser rødt innimellom og dørene ikke åpner seg. Men da er som regel personalet raske til og åpne for meg.
Ettersom 95% av postene dine på forumet så langt har bestått av ironi og trolling, velger jeg å se humoren i innlegget ditt
De har ikke sånne dører på Ål stasjon, der er det first come first serve Ål stasjon fungere også utmerket som endestasjon for MR med toget mellom Oslo - Bergen, bare å hoppe på toget tilbake ...
Fikk jaggu med meg hele familien på prioritert boarding på flyet til Pisa nå. Nå sitter vi godt plassert på setene våre mens de uten status står hvileløst i kø.
Nylig tilbake fra melkerute med SAS og selv om det ble annonsert priority boarding for sas pluss og gold osv, så var det noen som forsøkte seg å ble avvist. Ved et tilfelle ble det også annonsert "Boarding group A and B", men skal innrømme at denne bokstaven kanskje ikke er spesielt uthevet på boardingkortet, så det hjalp heller ikke. Forsåvidt ingen dum ide å bruke bokstaver istedenfor å lese opp en lang liste med statuser. "Now boarding those in boarding group A" er kanskje lettere å forstå, spesielt hvis det er tydelig markert på boardingkortene. Ellers er det vel andre ting som det er sagt her inne, ha flere køer/sluser, og gi det tid slik at folk blir vant til systemet med rekkefølge på boarding.
Fem turer mellom TRD - BOO de siste fire uker. PRI boarding med SAS er en drøm. Fungerer perfekt, og #snikere blir avvist.
På ARN denne uken fungerte pri-boarding smertefritt, tydelig annonsering at neste gruppe måtte vente og ingen som hang rundt boarding-området. På B-gatene på Gardermoen er det derimot verre. Det er så trangt at alle står og henger rundt boarding-området uansett, og man må mer eller mindre lage en sluse gjennom folkemengden. De holdt derimot lenge på pri-boarding, som gjorde at alle som hadde det kom igjennom før de begynte den vanlige - så til slutt fungerte det jo uansett.
MAN-OSL mandag denne uken: "we`re ready to board and would like to welcome rows 24 to 30something first...... alle stiller seg i kø. 5 min går, og på ny; "we are now boarding and would like to welcome SA pandion, diamond, gold members and also passengers traveling in SAS +. guttungen på 12 lurte på hvorfor vi skulle sist ombord. jeg sa; vi har reservert sete, og jeg har ikke betalt for å stå 10 min i boardingkø. Vi gikk stille og rolig ombord som de to siste og satte oss fint ned på 2 A og C. flyet var fullt så overhead var naturligvis pakket, men CC tok kofferten min og satte i deres locker. en liten kuriositet; måtte krangle meg til fast track på MAN da jeg ikke hadde manuelt boardingkort. jeg viste henne telefonen og sa jeg reiste i sas Buisiness/plus og det står "fast track available" på appen. Hun tok det litt vel bokstavelig og mente det kun var "tilgjengelig" og at det måtte bestilles ekstra. ajajaj. det løste seg jo, men kom igjen da......
Ja, opplevde dette på en flight fra TRD til OSL. Har EBD og hadde Pluss billett. Flyet blir boardet fra back, fast track på TRD er stengt, ikke lounge tilbud, bag på OSL blir ikke priority håndtert (tror det aldri har skjedd med meg i Norge), ikke servering ombord. Forstår ikke helt at de mener det er greit å selge SAS Pluss lengre, eller at de ikke har implementert andre goder (f.eks gratis munnbind, ferdigpakket matpakke ved loungene eller noe slikt).
Ja, reagerer og på at når man bestiller billetten står det fortsatt om matservering, lounge, fast track og gratis setevalg
En bonusbillett i SAS Plus er dermed mindre verdt enn i SAS Go, ettersom fordelene (hehe) er de samme, men det koster mer for en Plus-billett?
Mistenker at noen hos SAS ikke trodde dette kom til å bli langvarig, og derfor ikke rigget en plan for hvordan man skulle opprettholde et visst form for servicetilbud. Det hadde vært svært enkelt å gi noe ekstra til trofaste kunder nå, men de virker å mangle enhver form for kreativitet. Å gi alle med tilgang til lounge en matpakke og drikke i hånda ville vært gull verdt for mange, og ikke kostet all verden.
Ja, hatt ganske god tid på seg til å komme på noe, evt midlertidig fjerne plus. Om man ikke leser seg opp i forkant forventer man jo å få det man har betalt for helt fram til man er framme på flyplassen og lounge er stengt, evt når man setter seg på flyet og får info om at det ikke serveres noe.