SAS Priority boarding

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Logiflyer, 14. nov 2016.

1. jayeff

jayeff Medlem

Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    De gangene jeg har fløyet SK fra CDG så har det funket helt fint. En kø merket "priority" og en annen kø merket med alle andre. De som har forsøkt å snike, blir høflig bortvist.

Priority ble forresten håndhevet med streng hånd på CPH nå nettopp. Bare 2 stk foran meg som ble avvist. Virker som at de fleste har fått med seg zone boarding.

2. TOSflyer

TOSflyer EBD

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    afirm, wilhelm, Petter B-C and 11 others like this.
  3. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Brunello and Petter B-C like this.
  4. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Haha, lurer på hva han hadde svart om noen spurte hvorfor han kan ta seg friheten til å ta tog (og til og med fly!), når det er så mange mennesker i verden som ikke har anledning til akkurat det.

Petter B-C liker dette
  5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,535
    Bonuspoeng:
    293
    AMEN

6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,535
    Bonuspoeng:
    293
    ... tror egentlig personellet som står i gaten også er imot ....

Mbj liker dette
  7. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    ....Og dagens jesu' disipler er tydeligvis av den oppfatning at det er bedre om alle reker omkring og handler med pengevekslere, dueskremmere og alle dem som kjøper og selger. (Fritt etter Matteus 21:12).

Amen.

8. Icarus

Icarus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    858
    Bonuspoeng:
    93
    De har jo grei teologisk hjemmel for det de driver med.

Insomnia4u, rkvalvaa and RoadKing like this.
  9. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,162
    Bonuspoeng:
    113
  10. bor_i_en_koffert

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Såvidt jeg husker er det bare én "frequent flyer", og han har vel gullkort fra før av?

Mbj liker dette
  11. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113

Jeg ville aldri i verden byttet liv med denne overtroiske fyren, men han skulle gjerne for en liten tid fått være i mine sko, slik de har blitt gått i og slitt ned de siste årene. Ikke bare skulle han da fått erfare hvordan det er å være borte fra kone og baby i tide og utide, og hva det rent faktisk koster å pendle med akademikerlønn (for å kvele enhver illusjon om at det bare er rikfolk i den gruppen han langer ut mot): Han skulle sågar fått sitte og gnikke i loungen høyt der oppe med pisslunken kartongvin og hard Bixit-kjeks i hva som ville bli den mest langdryge nattverden han noensinne har opplevd, og deretter – hvis det som ved et mirakel blir praktisert priority boarding (og mirakler opplever nok slike som ham titt og ofte) – bli gjetet foran den gemene hop på vei inn i flyet.

Segregeringen burde forøvrig på ingen måte være ham fremmed og enda mindre motbydelig: Kirken har jo lange, stolte tradisjoner for hardhendt og konsekvent segrering etter alt fra kjønn til sosial bakgrunn. Eller for å si det på en annen måte: Jeg tror kirken har håndhevet priority boarding mer konsekvent og rigid enn SAS noensinne har, mens de private båsene som bygdas prominente i hin tid pleide å ha på galleriet antakeligvis har sett mer drikking og spying enn noen SAS-lounge.

12. bor_i_en_koffert

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
  13. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    113
    Tror faktisk det er ukas, og da tar jeg ikke hensyn til at det er mandag :p

14. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,535
    Bonuspoeng:
    293
    Problemet er at vedkommende som har skrevet dette aldri kommer inn her og ser @Scandipendler sitt svar og hadde heller aldri i livet forstått problemstillingen ...

Prøv å få dem til å forstå følgende utsagn: Den som betaler mest, får mest!

Petter B-C liker dette
  15. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Ser SAS har lagt ut nye info:

• PRIORITERT BOARDING: er en fordel for deg som reiser i SAS Plus eller SAS Business, eller er Gull- Diamantmedlem i EuroBonus. For å forbedre vår service har vi nå innført boarding-soner i Stockholm og København (Oslo kommer snart). Hvilken sone du tilhører, framgår av ditt boardingkort. Sone A og B får gå om bord først – og da aksepteres ikke boardingkort i andre soner for passering.
    Link

Nanping, Sjefen1234, wilhelm and 4 others like this.
  16. Icarus

Icarus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    858
    Bonuspoeng:
    93
    Sånn helt apropos, til vanlig vil jeg ikke si at jeg er del av den ukristelige privilegerte økonomiske eliten. Men det er jeg akkurat nå. For jeg sitter nemlig i innenlandsloungen og drikker te fra en pappkopp.

Og hvem andre sitter her, flere hodehøyder over de uvaskede massene, og forsyner seg av tynn suppe og hardt brød? Jo det skal jeg si deg. Her sitter en prest. Med snipp og det hele. Og ja, jeg så ham også i fast-track på vei inn. Her drypper det virkelig privilegium alle veier.

God påske!

Nanping, Olelink, Henrik and 8 others like this.
  17. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    De har vel strengt tatt vært et par hodehøyder over allmuen i hele historien, så dette er gamle nyheter ;)

Insomnia4u, rkvalvaa and Eddie47 like this.
  18. rkvalvaa

rkvalvaa Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    De får vel lov å fly Plus i påsken ;-)

Are liker dette
  19. Olelink

Olelink EBP

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Yes !
    Pri boarding synlig håndhevet på TRD idag.
    Små i-lands gleder i hverdagen, men synet av passasjerer som scanner 4-5 ganger med påfølgende alarmer når de forsøker å bryte seg på gate dørene, før gate agent må fortelle dem at de sitter i minus å må vente er ett fornøyelig syn :cool:

Good2go, miura, Petter B-C and 16 others like this.
  20. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Haha...

Jeg er nå innehaver av mitt første boarding card med sone på fra sas.
    Blir spennende å teste i morgen. Risikerer faktisk å måtte gå tidlig fra loungen bare for å observere hvordan dette spiller seg ut.
    Frister nesten å vente til alle A har passert for deretter å brøyte meg igjennom hele B gjengen.. :)

Del denne siden