Kjøpte BGO-IAD med retur BOS-BGO 11-20 april. Business Pro begge veier.
Samme reisereferanse både tur og retur.
Gjennomførte BGO-IAD.
Fikk et illebefinnende før hjemreise fra Boston, sykehusinnleggelse, og kansellerte derfor hjemreisen.
Siden hjemreisen også var refunderbar Business Pro trodde jeg det var en formalitet å få refundert kanselleringen på hjemreisen.
Men nei, SAS betalte kun ut 500kr i avgifter, ikke de drøyt 11000kr turen kostet.
Jeg klagde til kundeservice, men de hevdet at siden jeg hadde allerede utført utreisen ble refusjonen redusert på hjemreisen, i praksis kun avgifter.
Denne praksisen står det ingenting om i vilkårene.
Flysmart24 omtalte en liknende sak nylig, der Flyklagenemda krevde at SAS skulle refundere delreisens fulle kostnad ved kansellering av flex billetter.
Edit: Har du sjekket om reiseforsikring kan dekke differansen? Muligens mye enklere/raskere å ta det den veien, så får de eventuelt prøve å kreve noe fra SAS.
https://flysmart24.no/2025/05/12/avbestilte-billett-for-5-000-kr-fikk-59-kr-tilbake/
Nemda redegjør her godt hvorfor SAS’ forklaringer vedr. redusert refusjon ikke holder vann.
Jeg viste til denne saken, men SAS kundeservice (ikke norsk-talende) spiller dumme og ber meg søke kompensasjon via linken
https://www.flysas.com/us-en/customer-service/contact/forms/claim-other-matters/
Dette er meget slett fra SAS.
Jeg kommer til å ta saken videre til Flyklagenemda om de ikke refunderer fullt ut en Bisiness Pro billett som markedsføres som «fully refundable».
Noen med liknende erfaringer?
Vis alt...