Meget godt poeng. Hele Norden er satt opp slik at CPH kan funke som avreise for IC. Hvor mange fra Norge kan rekke en tidlig flight fra Stockholm? Ingen er svaret. Er få byer som har direkte forbindelse med ARN. Skule gjerne sett flere IC flights fra OSL, men faktum er jo at hele SAS-systemet er bygget opp rundt IC fra CPH, enkelt og greit fordi det er ca null innenriks fra CPH, mens OSL og ARN har ok volum innenrik. Best mulig er det vel om man registerer i Norge og flyr fra CPH - Om man ser bort fra Irland pt.
Tja, du kommer deg fra OSL til ARN og er der 8:45, det er iallefall fra TRD så tidlig fly at du kan henge deg på den. Det er vel ikke mange IC avganger før kl 10?
Det er jo faktisk ganske bra med direkteavganger også nå, selv om jeg gjerne tar en stopp på OSL om jeg trenger poengene. Også er det jo gøy å fly
Det har du rett i. Fra OSL rekker du å komme deg til ARN, men hva med de byene som ikke har direkte til ARN? Er flere byer som har Widerøe til CPH tidlig om morgen. Jeg bor eksempelvis i Norges største småby (KRS) og herfra blir det problematisk i mange tilfeller å komme seg avgårde uten å ta 06:00 til CPH. Om man ser bort fra at det selvfølgelig ville vært kult å ha mange avganger fra Oslo så vil jeg si at det gir mening å samle alt på et sted rett og slett pga feeding. Ellers får de sette opp alle IC åp kveldstid med ankomst om morgenen. Da kan man jo få til hvor som helst .. 15-18 daglige til hver IC, 5-6 fra hver base. Problem løst