http://www.bt.no/reise/SAS-luksusrute-fra-Norge-kan-bli-stanset-597225_1.snd er visst standby.dk som har intervjuet Gustavson. Jeg vet ikke noe om troverdigheten til den siden, men hvis det er en kopi av check-in.dk er det bare å rulle ut lastebilene med salt. Etter sigende er han visst sitert på følgende Og hvis du lurte. Bruken av genitivsapostrof etter SAS er i dette tilfelle godt riksmål
Lufthansa slutter jo å fly fra Stavanger i oktober, det må vel være gunstig for SAS. Tvinger alle *A-kunder som skal til Houston over til SAS.
Leste om dette i dagens næringsliv og det jeg kan trekke ut ifra det jeg leste var at ruta kommer til å bli vurdert nedlagt visst oljeprisen fortsetter å falle, var jo derfor ruta ble startet opp var jo for at den var myntet på oljefolk og når mange forsvinner eller strammer inn på reise aktivitet sier det selv at lønnsomheten forsvinner. Men besetningen og flyet har en kontrakt fram til 2017
I slutten av august så meldte Stavanger Aftenblad dette: http://www.aftenbladet.no/energi/SAS---Det-som-skjer-i-Stavanger-er-dramatisk--3753338.html Altså ingenting å bekymre seg for. I dag har de en artikkel som er klippet fra standby.dk. DN har også en lignende artikkel.
Apostrofen er ok, men i kombinasjon med "sin" blir det smør på flesk. Altså "Sas' luksusrute.... " eller "Sas sin luksusrute". "Sas sin" er forøvrig "garpegenitiv", en genitivsform som ikke passer seg i formell norsk. Muntlig eller uformelt slipper vi neppe unna hva jeg vil kalle språklig ugress.
Ok, har Sas sjefen snakket med DN? "Schibstedavisene" viser til Check-in, men DN har kanskje sitat fra Gustavson selv? . Alle skjønner jo at denne ruten ikke er liv laget når oljeskepskapene omtrent ikke tillater reiser og folk I Stavanger nok tar kraftige reduksjoner i sine private reisebudsjetter, men norkse aviser bør vel snart finne andre kilder enn check-in, bonusfeber og flyprat som kilder. Det er uansett mye byggeaktivitet i Sør-Korea så de får heller snu flyet dit (kanksje fra Oslo), evt OSL-SIN. Oslo vil jo bli betydelig mer egnet for utenlandstransfer fremover, så kan Danskene få kose seg med 600 økonomiseter til Dubai.
Både Lufthansa og Air France forsvinner fra SVG 25. oktober, dette kan forhåpentligvis gi positive utslag for oljerutå.
Tviler at noen har valgt å reise via FRA når de kan reise direkte. Oljetrafikken er jo ganske mye ned, så tror nok sas ikke tjener stort på ruten, LH stikker dels fordi dårlig belegg, men garantert også fordi de har tapt mange high yield pax svg-hou til SAS, så det er ikke bare SAS som taper penger på denne ruten men også LH, KL og BA
BC sin tidligere skribent kan være så objektiv som han bare vil (en som aldri har sagt noe som helst negativt om SAS er vel litt beyond objektiv, men nok om det). Tviler sterkt på at en såpass etablert webside juger på seg ett sitat fra ett intervju som er gjort med SAS sjefen. Ting endrer seg rakst i bransjen, når Rickard sier - Vi har to muligheter. Enten å få noen samarbeidspartnere eller kunder som vil medvirke til å holde ruten i gang. Eller å stanse den. Slik det går nå, kan vi ikke fortsette. Vi er inne i de siste overveielser om hva vi skal gjøre med ruten, sier SAS-sjefen. har man ingen grunn til å ikke ta uttalelsen seriøst.
Oi oi. Jeg skrev først "sas sin" før jeg kopierte overskriften, men glemte å ta vekk sin. Det er ytterst beklagelig!
Noen som har prøvd turen da? Litt små engstelig for å ikke rekke det får eventuell avvikling. Klarer ikke helt å se alternative ruter for flyet heller, men kanskje sas har deal om at de kan "returnere" flyet til eier/operatør.
Satsar på at vi i alle fall rekk eit nytt 50.000-poengstilbud før ruta forsvinn. Hadde vore kjedeleg å ikkje fått prøvd den ruta her før eventuelt forsvinn.
Bra service, god mat, setene er greie, men kjedelig at det ikke er lie flat. Jeg sov likevel godt på vei tilbake. Fungerte også fint med iPad'en.
Det er jo litt smått tragisk at sterkt fallende oljepriser ødelegger driftsgrunnlaget når det samtidig bedrer driftsøkonomien gjennom billigere fuel. Glad jeg rakk å prøve den. Det er noe spesielt .
Jeg vet ikke, jeg ... jeg fikk lagt setet i en veldig komfortabel sovestilling. Og det er veldig sjelden jeg sove godt på fly. Klarte ikke det samme med i det nye setet på A330 ...
Dette var jo en negativ ting i følge dagens artikkel i Aftenposten, de påstod at dette var en effekt av et mindre marked som også rammet SK. Finnes det noen tall på antall SVG-IAH "non-SK" reisende?